Maži, bet su didelėmis ambicijomis
2012.09.18
Temos: Verslo pradžia.
Besikeičianti darbo rinkos situacija Lietuvoje skirtingai veikia kiekvieną visuomenės narį. Kol vieni ieškodami geresnių gyvenimo sąlygų emigruoja, kiti pasisėmę žinių ir patirties užsienyje grįžta į gimtinę. Būtent taip atsitiko vilniečiui Matui Janušaičiui, net ketverius metus praleidusiam Airijoje. Grįžęs į Lietuvą jaunas vyras, padedamas draugo, įkūrė nuosavą verslą – mažą kavos salelę dideliame „Ozo“ prekybos centre.
„JJ kava“, gyvuojanti nuo 2009 metų, gimė iš begalinio noro dirbti darbą, kuris būtų malonus sau ir kitiems. Pasak M. Janušaičio, vieno kavinės steigėjų ir savininkų, idėja atidaryti kavinę kilo uždarbiaujant svetur. „Kurį laiką gyvenau Airijoje ir pastebėjau, kad Lietuvoje trūksta jaukių kavinukių, veikiančių prekybos centruose. Kartu su bičiuliu Lygedu (Lygedas Jarutis, kitas „JJ kavos“ įkūrėjas, – aut. past.) šalia kitų verslo idėjų pradėjome generuoti mintį, kad reikia atidaryti kavinę“, – dalijasi prisiminimais kavinės direktorius.
Verslumo ir užsispyrimo nestokojantys vaikinai turėjo aiškią viziją, o jos realizavimą lėmė prasidėjęs sunkmetis. Krizė tapo puikia proga jaunam verslui brautis į rinką. „Džiaugiamės, kad „Ozo“ prekybos centro Vilniuje administracija geranoriškai pažvelgė į mūsų ketinimus įsikurti po parduotuvės stogu ir sudarė palankias sąlygas plėtoti kavinės veiklą“, – sako M. Janušaitis.
31 metų kavinės savininkas, verslumo sėmęsis talkindamas tėvui bitininkui ir priekiaudamas turguje senelių užaugintomis daržovėmis, neslepia, kad pradžioje buvo nelengva. Vilniaus kolegijos ir Vilniaus universiteto Tarptautinio verslo mokyklos absolventas savo kailiu patyrė, ką reiškia studijų metais gautas teorines žinias taikyti praktiškai.
„Džiaugsmas, apėmęs įžengus į rinką, gerokai priblėso, kai su draugu suvokėme verslo patirties stokos padarinius. Pradėjus savo veiklą atsirado daug daugiau nežinomųjų, nei manėme iš pradžių. Paprastai tariant, įeiti įėjome, bet nelabai žinojome, ką daryti toliau“, – atvirauja „JJ kavos“ vienas savininkų.
Jaunas verslininkas metė darbą ir kartu su verslo partneriu tapusiu bičiuliu stačia galva nėrė į naują veiklą. Ryžtą visa širdimi atsiduoti senai svajonei stiprino ir šeimos bei draugų palaikymas.
Prie plėtojamos veiklos prisidėjo dar vienas narys – Mato svainis Linas Pranckevičius. Jauki kavinė, įsikūrusi antrame „Ozo“ prekybos centro aukšte, greitai tapo mėgstama lankytojų. Žinoma, „JJ kavos“ direktorius neslepia, kad į kavinę užsuka dažniausiai prekybos centro klientai, bet tuoj pat priduria, jog netrūksta žmonių, atvažiuojančių paragauti kavos iš kitų sostinės rajonų. „Kiekvienas klientas yra mums be galo svarbus, į darbą su klientais žiūrime ypač rimtai, – aiškina veiklos strategiją M. Janušaitis. – Didelį dėmesį skiriame ir aukštai naudojamų produktų kokybei.“
Tiesa, tai dažniausiai būna kone didžiausias kavinės savininkų galvos skausmas. Mat ne visi tiekėjai, su kuriais tenka bendradarbiauti, linkę patenkinti mažos įmonės poreikius.
Dar vienas sėkmingos „JJ kavos“ veiklos aspektas – šiltas bendravimas su žmonėmis, užsukusiais pasivaišinti kava ar pyragu. Matas, padedamas Lino, ne tik pats aptarnauja klientus, bet neretai atlieka aibę kitų darbų.
„Gyvendamas užsienyje mačiau, kokią įtaką sėkmingam verslo plėtojimui turi bendravimo ribų tarp baro ar kavinės savininko ir kliento nebuvimas“, – teigia optimistiškai į ateitį žvelgiantis verslininkas. M. Janušaitis, atlaikęs verslo pradžioje likimo mestus iššūkius, sako: dirbti sau yra kur kas įdomiau, nei būti tiesiog samdomu darbuotoju. Kavinės direktorius nė kiek nenusivylė perėjęs į kitą barikadų pusę.
„Žinoma, pradėti nuosavą verslą Lietuvoje nėra taip lengva, kaip galėtų iš pradžių atrodyti, bet įdėjus pastangų, užsibrėžus įgyvendinamus tikslus ir atsidavus savo idėjai viską galima pasiekti“, – sako M. Janušaitis ir priduria, kad sėkmė skatina galvoti apie verslo plėtrą. „JJ kavos“ vienas savininkų ragina kitus žengti jo ir draugų keliu. „Tikrai verta pabandyti, o ištikus nesėkmei būtina nepasiduoti. Nudegti gali bet kas ir bet kada. Svarbu nenuleisti rankų ir bandyti iš naujo. Juk kitą kartą vis tiek nekartosi padarytų klaidų, o jei ir kartosi, visada galėsi bandyti darsyk“, – šypteli jaunas verslininkas, kviesdamas skaitytojus užsukti kavos. Einame?
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.