Mados projektas, užsimojęs pakeisti visuomenę

Verslas

2018.08.22

Autorius: Janis Muchks

Temos: , .

Mados projektas, užsimojęs pakeisti visuomenę

„Pretty Ugly“ įkūrėjos. Toma Kaliukevičiūtė

Trys draugės: Justina Semčenkaitė (24), Augustė Skirutytė (26) ir Justė Vaškevičiūtė (24), apimtos didelio noro kurti ir kalbėti apie aktualias temas pasaulietiškam žmogui, nusprendė pradėti bendrą mados projektą pavadinimu „Pretty Ugly“.

Merginos įsitikinusios, kad lietuviai nori rūpintis gamta, būti kūrybiški ir atsakingi, kartu ieškoti būdo, kaip ateinančią dieną padaryti geresnę už pastarąją. Be to, projekto kūrėjos manė, kad Lietuvoje reikia daugiau garsiai ir pasaulietiškai kalbančių, į viską kritiškai žiūrinčių mados veikėjų, turinčių tvirtas vertybes. Tokių, kurie į rimtus dalykus galėtų pažvelgti nerimtai ar net su humoru ir nebijotų pasijuokti patys iš savęs, tokių, kurie nestokotų saviironijos, supratimo, kad save pristatyti pasauliui galima ne tik santūriai ir minimalistiškai.

„Visos trys sukomės mados, dizaino ir vizualinės komunikacijos srityse. Mados industrija yra plati ir apima vizualiuosius menus bei komunikaciją, taip pat socialines bei etines problemas, tad geresnės temos ar terpės negalėtume ir sugalvoti“, – pasakoja J. Vaškevičiūtė.

Galutinis produktas nėra pastovus

Anot pašnekovės, mados verslas ir darbas projekte „Pretty Ugly“ įdomus tuo, kad niekada neįmanoma nuspėti, kokių įgūdžių gali prireikti tolesniam projekto vystymui.

„Galutinis produktas nėra pastovus, gali būti straipsnis, drabužis, makiažas fotosesijai, gali būti vaizdo įrašas, renginys ar kūrybinis eksperimentas. Tai sritis, kurioje komandai reikia turėti gana įvairių žinių ir kuri nuolat pateikia iššūkių“, – mintimis dalijasi ji.

Verslo klientų dėmesį šis projektas, pasak J. Vaškevičūtės, patraukia tuo, kad merginų trijulė stengiasi savo idėjas grįsti tokiomis vertybėmis kaip bendruomeniškumas, lygybė, etiškas gyvenimo būdas.

Ne visi supranta

Pašnekovė pastebi, kad Lietuvoje dar nemažai įmonių labiau atsižvelgia į sekėjų skaičių nei į nuomonės formuotojų išsakomas vertybes. „Rinka dar neišmoko žvelgti į ilgalaikį poveikį, reikalauti tvirtos pozicijos ir prasmės kuriamame turinyje, o ne tik gražių nuotraukų“, – atvirauja mergina. Todėl idėjos bendraautorės stengiasi ne tik kurti ryškų turinį pasyviems stebėtojams, bet ir įtraukti žmones.

„Lietuviams dar sunku suvokti platesnį vaizdą, kas tas „Pretty Ugly“, ir vis atsiranda bandymų priskirti jau pažįstamiems dalykams – tik internetinei parduotuvei ar tik tinklaraštininkui“, – teigia J. Vaškevičiūtė.

Itin svarbus palaikymas

Pasak pašnekovės, verslą buvo verta pradėti vien dėl emocinio pasitenkinimo: „Labai smagu matyti susivienijančius žmones, čia ir dabar kalbančius apie tas pačias problemas, apie kurias kalba ir pasaulis, ir nesiteisinti, kad dar turime užaugti. Džiugu girdėti Lietuvos vardą diskusijoje lygybės, kūrybiškumo ir tvaraus gyvenimo būdo klausimais tarptautiniu mastu, susidomėjimą iš kaimyninių šalių.“

Finansine prasme verslui dar reikia daugiau investicijų, nei jis duoda pelno, todėl „Pretty Ugly“ komanda aktyviai ieško partnerių. Vis dėlto ji jau gali pasigirti ne vienu tarptautiniu verslu, su kuriuo dirba projektas po projekto. „Tai verslai, kurie taip pat ateina su labai stipriu požiūriu bei vertybėmis ir ieško, kas tai atitiktų vietinėje rinkoje. Su vietiniais verslais labiau susitelkėme į trumpalaikį kūrybinį bendradarbiavimą, bet tikimės artimiausiu metu tai išauginti į lygiai tokius pat projektus“, – sako J. Vaškevičiūtė ir priduria, kad jau sulaukė iš akademinės bendruomenės, organizacijų bei socialinių verslų palaikymo, kuris tokio tipo verslui yra be galo svarbus.

Rinką reikia auginti patiems

„Keliaujant kartu su Justinos kolekcija „Girl Power“, užkulisiuose teko sutikti daug jaunų modelių, kuriems stigo pasitikėjimo savimi ir drąsos išsiskirti iš kitų. Taip pat norėjosi sukurti nuomonės formuotoją, kurį pačios norėtume sekti ir atsigręžti iškilus kritinių mados klausimų“, – prisimena J. Vaškevičiūtė.

Pašnekovė pripažįsta, kad pasaulinėje rinkoje nestinga įdomių asmenybių ir verslų, todėl socialinėje žiniasklaidoje išsiskirti itin sunku. „Vietiniu mastu Lietuvoje ar Baltijos šalyse tai yra kur kas aktualiau, mes vis dar norime matyti ir save tinkamai atstovaujamus tarptautinėje arenoje bei nesiteisinti šalies mažumu ar regiono istorija“, – tęsia pašnekovė.

Pradedantiesiems savo verslą merginos linki nelaukti, kol rinka užaugs, ir ją užsiauginti patiems, taip pat suvokti, kad tai bus nelengva, todėl prireiks ryžto tęsti ir eiti toliau.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.