Laisvalaikio animacijos pionieriai

Verslas

2013.08.01

Autorius: Povilas Sabaliauskas

Temos: .

Laisvalaikio animacijos pionieriai

Nuotraukos autorius: „Stageman.lt“ įkūrėjai Dovydas Čeilutka ir Irena Janeckaja asmeninio albumo nuotr.

Kai išgirstame žodį „animacija“ kaip mat prisimename animacinius filmus, kuriuose veikia piešti arba kompiuteriu sukurti personažai. Tačiau animacija turi kelias reikšmes, kurios ne visada siejasi tarpusavyje. Tiesioginė žodžio animatio reikšmė, verčiant jį iš lotynų kalbos, yra gaivinimas. Kūno ir sielos. Todėl „animacija“ naudojama ir apibūdinant aktyvią laisvalaikio veiklą, kurią organizuoja specialiai paruošti žmonės – animatoriai. Tokio tipo laisvalaikio organizatoriai vis dar retenybė. Tačiau „Stageman.lt“ įkūrėjai Dovydas Čeilutka ir Irena Janeckaja pamažu bando keisti situacija. Jų įmonė ne tik globoja animatorius, bet ir juos apmoko nuo nulio. Su verslininkais pasikalbėjome apie tai, kokie žmonės yra animatoriai, ir ką reiškia būti bene vieninteliais dirbančiais savo sferoje.

Kol kas beveik be konkurencijos

Laisvalaikio animacija – tai poilsio organizavimas viešbučių svečiams. D. Čeilutka ir I. Janeckaja teigia, kad užsienyje tokie organizatoriai („animatoriai“) yra įprasti. Lietuvoje animacija žengia dar tik pirmuosius žingsnius. Ir ne be „Stageman.lt pagalbos. “Tai buvo Irenos idėja. Ji ieškojo veiklos sau, ir beieškodama išsiaiškino, kad Lenkijoje vyksta tokie animatorių mokymai. Toliau besidomėdama ji išsiaiškino, kad tie patys žmonės pardavinėja ir frančizę Stageman. Po kokio mėnesio jau susitikom su direktoriumi ir ją įsigijom. Viską suradom iš to seno susidomėjimo šai sritimi.“ – sakė D. Čeilutka.

Pati I. Janeckaja renginių organizavimo srityje sukosi jau pakankamai seniai, todėl animacijos atsiradimas jos gyvenime buvo logiškas. Viskas atsirado iš gilesnio domėjimosi ir noro tobulėti. „Aš pati esu iš renginių organizavimo sferos. Todėl visada norisi kažko naujo. Gal prieš kokius penkis metus pati važiavau į mokymus Maskvoje. Po to pagalvojau, kodėl nenuvažiavus pasitobulinti dar kažkur, ir taip atradau „Stageman“. Tai buvo gal prieš metus. Šį pavasarį papasakojau apie tai ir Dovydui. Pagalvojom, kodėlgi nepabandžius?“ – teigė ji.

Verslininkai pripažįsta, kad lietuviams žodis „animacija“ retai kada siejasi su renginių organizavimu. Tai šiek tiek apsunkina veiklą, bet permainoms tiesiog reikia daugiau laiko ir įdirbio. Su šiais komponentais ateis ir žinomumas. „Šiuo metu to žinomumo visiškai nėra. Žmonės nežino, kas yra toji animacija. Dėl to dažnai susiduriame su žmonėmis, kurie galvoja, jog animacija – tai pieštinių filmukų kūryba. Mes turime tik tą bendrą žodį, jo šaknį. Tačiau iš tikrųjų nieko bendro. Deja, kito žodžio nėra. Tenka dalintis. Nenorime vadintis kokiais nors renginų organizatoriais, nes animatoriai daro gerokai daugiau. Čia situacija komplikuota. Manau, kuo mes tapsime žinomesni, tuo labiau animacija siesis ir su laisvalaikiu, turizmu, pramogomis.“ – įsitikinės D. Čeilutka.

Animacijos rinkoje dar net nelabai yra pilnaverčių žaidėjų. Todėl ir tiesioginė konkurencija čia nelabai egzistuoja. „Šiuo momentu animacija nėra vienalytė. Yra kelios animacijos: renginių animacija ir viešbučių animacija. Viešbučių animacijos Lietuvoje nėra. Renginių animacija yra beveik tas pats, kas ir renginių organizavimas bei vedimas. Šito dalyko Lietuvoje tikrai yra, todėl čia turime ir konkurencijos. Viešbučių animacijoje mes turime konkurencijos nebent iš kitų įdarbinimo agentūrų. Todėl negalima sakyti, jog konkurencijos visiškai nėra, bet tokio paketo, kokį siūlome mes, daugiau niekas neturi.“ – sako D. Čeilutka. Vis dėlto situacija pamažu keičiasi. Žinomumas atsiranda jau ir tarsi savaime – lietuviai paprasčiausiai keliaudami animatorius sutinka užsienyje. „Iš kitos pusės, kuo daugiau žmonių keliauja, tuo daugiau jie susiduria su animatoriais. Grįžę iš užsienio jau žino, kad animatorius – tai žmogus, kuris dirba viešbutyje.“ – kalbėjo I. Janeckaja.

Animatoriumi gali būti ne kiekvienas

Stageman.lt“ paprastai veikia kaip savotiški agentai. Pavieniams animatoriams jie padeda susirasti darbą, sudaryti sutartis ir sutvarkyti kitus formalumus. „Mūsų pagrindiniai klientai yra žmonės. Tie žmonės, kurie nori dirbti animatoriais. Mūsų tikslas, vizija ir misija yra kuo daugiau jiems padėti, nes procesas yra sudėtingas. Kai žmogus nieko nežino apie tą sritį jam yra labai sudėtinga. Net ir mums kartais yra sunku derėtis su didžiuliais viešbučių tinklais.“ – teigia D. Čeilutka.

Dėl animacijos naujumo Lietuvoje, kol kas daugiausiai bendradarbiaujama su užsienio viešbučiais. Ten dažniausiai ir išvyksta lietuviai animatoriai. Tačiau verslininkai tikisi, jog ilgainiui vis daugės ir Lietuvos viešbučių, kurie norėtų savo komandose turėti animatorių. „Tokio dalyko kaip laisvalaikio animacija Lietuvos viešbučiuose apskritai nėra, tačiau jeigu viešbučiai norėtų, tai galėtų paskambinti ir pasakyti, jog jie turi žmones bei norėtų juos apmokyti. Tada atvyktų mūsų treneriai, kurie savaitės bėgyje apmokytų būsimus animatorius ir suformuotų viešbučiui komandą. Tačiau dabar mes labiau orientuojamės į žmonių apmokymą ir suteikimą galimybių jiems išvykti dirbti į užsienį.“ – sakė I. Janeckaja.

Animatoriumi būti gali toli gražu ne kiekvienas. Kartais norintiems jais tapti tenka išgirsti ir nemalonią tiesą, jog galbūt ši profesija skirta ne jiems. „Animatoriaus darbas yra būti ekstravertu. Jis turi organizuoti veiklą. Jis turi būti lyderis. Žmonės, kurie atvažiuoja pas mus į mokymus, dažniausiai ir būna ekstravertai, kurie jau turi kažkokios patirties mokyklų ar universitetų papomokinėje veikloje ir yra susidūrę su lyderio, organizatoriaus vaidmeniu. Toks yra tipinis animatorius.“ – apibūdino D. Čeilutka. Kitaip tariant, animatorius privalo mokėti žaisti ir sykiu įtraukti į žaidimą kitus. „Kaip pasakė vienas mūsų mokymų dalyvis, animatorius yra didelis vaikas. O vaikai yra tokie žmogeliukai, kurie prieina, pakrato tave, užduoda daug klausimų. Jie labai atviri, įtraukia visus į veiklą. Animatoriai lygiai tokie patys. Jis suburia žmones veiklai. Animatoriaus darbas ne tik pasiūlyti veiklą, bet ir išsiaiškinti ar žmogus gerai jaučiasi, ko jam trūksta.“ – dėstė I. Janeckaja.

Verslininkai teigia, kad darbui juos labiausiai motyvuoja noras sukurti žinomą prekinį ženklą. Jie nuolat sulaukia pagalbos ir patarimų iš „Stageman.lt“ atstovų užsienyje, kurie jiems padeda priimti teisingus sprendimus ir sėkmingai tobulėti toliau. „Be abejo, tapti žinomiausiu laisvalaikio animacijos prekiniu ženklu. Sukaupti tiek žinių, kad visi matytų akivaizdžią vertę, dėl kurios verta su mumis dirbti.“ – įmonės tikslą įvardino D. Čeilutka.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.