Kuria drabužius sąmoningoms asmenybėms
2019.02.20
Temos: Verslo pradžia.
„Kūryba buvo šalia manęs nuo pat mažų dienų. Smalsumas sužinoti, išbandyti, išreikšti ir sukurti visuomet dirgino mano vaizduotę, todėl gyvenau apsupta meno, kūrybinių užsiėmimų. Mane labiausiai žavėjo įvairūs audinių dekoravimo būdai, kurių įkvėpta dar paauglystėje kūriau drabužius bei aksesuarus“, – apie tai, kaip žengė pirmuosius kūrybos žingsnius, pasakoja drabužių prekių ženklo „SSMONA“ įkūrėja, aprangos dizainerė Simona Stankevičiūtė (28).
Nuosekliai kurtas prekių ženklas
Prekių ženklas „SSMONA“ buvo kuriamas nuosekliai, žingsnis po žingsnio. „Baigusi mokyklą, pasirinkau aprangos dizaino studijas Kauno kolegijos Justino Vienožinskio menų fakultete. Antrame kurse turėjau grafinio dizaino paskaitas, kurių metu reikėjo sukurti logotipą prekių ženklui. Nusprendžiau logotipą kurti naudodama savo vardo ir pavardės inicialus. Kai rezultatas man pačiai labai patiko, o ir dėstytojas jį įvertino aukščiausiu balu, nusprendžiau prekių ženklo pavadinimą bei
logotipą pasilikti ateičiai. Vėliau sukūriau kolekciją, kuria apsigyniau bakalauro studijas ir įgijau aprangos dizainerio profesiją. Kadangi kolekciją norėjau parduoti, šiek tiek patobulinusi logotipą, užsisakiau medžiagines etiketes. Po studijų sukūriau prekių ženklo „SSMONA“ „Facebook“ puslapį, kuriame kėliau savo darbų nuotraukas. Paskui įsikūriau dizaino studijoje, kurioje pradėjau individualiai kurti drabužius klientams. Vėliau atidariau ir butikėlį“, – projekto sukūrimo istoriją atskleidžia pašnekovė.
Aktuali tvarumo idėja
„Drabužių gamybos procese man aktuali tvarumo idėja. Į drabužių kūrimą žiūriu atsakingai. Man labai svarbu, iš kokio audinio bus kuriamas drabužis. Daug dėmesio skiriu natūraliems pluoštams – man patinka natūralus šilkas, viskozė. Ypatingą dėmesį skiriu vilnai, tad savo klientams siūlau gaminius iš ekologiškai apdirbtos alpakų, „baby“ alpakų, kašmyro vilnos. Atidžiai atsirenku kokybiškų audinių ir siūlų gamintojus, kurių dėka mano drabužiai tampa patvaresni dėvėjimuisi ir išlieka puikios išvaizdos juos dėvint ne vieną sezoną. Taip pat svarbus ir gaminio apdirbimas: tvarkingos siūlės, kruopščiai užbaigtas drabužis. Siekiu darniai vystyti savo prekės ženklą įvairiomis prasmėmis. Gerbiu žmones, kurie man padeda įgyvendinti idėjas, todėl siekiu išlaikyti jų orumą, atsilygindama už pastangas“, – teigia aprangos dizainerė.
Didžiausias iššūkis – matomumas
„Kuriant savo verslą, sunkiausia buvo atrasti veiksmingus būdus, kaip tapti matomam tokioje pasiūlymų gausioje aplinkoje“, – apie iššūkius, su kuriais teko susidurti kuriant projektą, pasakoja pašnekovė.
Drabužių išskirtinumas slypi asmeniškame pasakojime
„Tvarumas, ilgalaikiškumas, preciziškai kruopščiai atliktas darbas, natūralūs pluoštai, patrauklus, neapkrautas dizainas, lengvai pritaikomas kasdienėje aplinkoje, daro mano gaminį patrauklų klientui. Mano kurtų drabužių išskirtinumas slypi asmeniškame pasakojime, kuriuo dalinuosi su savo klientu. Tai yra nuoširdus pokalbis apie daiktą, kuriame sudėta tiek daug laiko, kruopštumo, šilumos. Tai pasakojimas apie visą gaminio procesą nuo siūlo atspalvio parinkimo iki visiškai suruošto gaminio atsiradimo parduotuvės lentynoje. Žmonėms patinka bendravimas, susipažinimas ir pažinimas. Kai turėjau butikėlį, žmonėms tiesiog patikdavo sustoti įtemptą dieną ir mėgautis pašnekesiu. Kitas išskirtinumas – savo gaminius galiu individualiai koreguoti pagal klientų poreikius, taip pat jie turi galimybę patikusį megztinio modelį nusimegzti iš pasirinkto gausios paletės atspalvio. Siūlus mezginiams renkuosi tuos, kurie tinka net jautriai kūdikių odai, tad įsivaizduokite, kokį malonumą galite jausti dėvėdami mano gaminį“, – kurtų drabužių išskirtinumą pabrėžia S. Stankevičiūtė.
Žinių apie lėtąją madą trūkumas
Ne masinės mados kūrėjų drabužių kainos stipriai skiriasi nuo greitosios mados, tad smalsu sužinoti, ar lietuviai vis dažniau ryžtasi investuoti daugiau pinigų į kokybišką, gera medžiaga išsiskiriantį daiktą, ar vis dar tenka išgirsti paburbėjimų, kad tai tiesiog per brangu.
„Pasitaiko įvairių žmonių. Yra ir tokių, kurie paburba, tačiau manau, kad tam įtaką daro žinių trūkumas. Yra žmonių, kurie nelabai gilinasi į tai, kas sudaro lėtąją madą. Tačiau dauguma investuoja ir ryžtasi įsigyti brangesnę prekę, kuri išliks patraukli ne vieną sezoną. Taip pat šie klientai supranta, kas rašoma gaminio sudėtyje, ir žino, kad tai ne masinei gamybai skirtas produktas“, – teigia pašnekovė.
Drabužiai sąmoningoms asmenybėms
„Įsivaizduoju, kad mano kurtus drabužius nešioja sąmoninga asmenybė. Sąmoninga sau ir aplinkai, kuri ją supa. Ji nesuvaržyta visuomenės įtakos, myli save ir gyvenimą. Ji pati renkasi ir tiki savo pasirinkimais. Ji svajoja, išlaiko paslaptingumą, kuria gražią dabartį ir tiki šviesia ateitimi“, – apie tai, kokią asmenybę įsivaizduoja dėvinčią „SSMONOS“ kurtus drabužius, pasakoja aprangos dizainerė.
Ateityje – daugiau kūrybos
Projekto „SSMONA“ ateities planuose – plėtra ir kūryba. „Ateityje žadu plėstis ir augti, toliau kurti, nes kūryba – neatsiejama mano asmenybės dalis. Vis labiau gilinuosi į save, todėl tikėtina, kad mano kuriami drabužiai įgaus daugiau reikšmės man, bus asmeniškesni, o kartu ir labiau išgryninti, patrauklesni“, – tikina pašnekovė.
Linki daryti tai, kas patinka
„Išdrįskite bent pabandyti – nieko tokio, jei nepavyks. Būsite ne tik pabandę pasvajoti, bet ir išdrįsę įgyvendinti savo svajonę. Tai suteiks daugiau laisvės ir polėkio ateities darbams. Taip pat būtinai darykite tai, kas aktualu jums patiems, tai, ką jūs mėgstate, nes tai yra vienas esminių bruožų, kuris atveria duris sėkmės link“, – jauniesiems kūrėjams bei verslininkams, kurie turi daug idėjų, bet nedrįsta jų įgyvendinti, linki prekių ženklo „SSMONA“ įkūrėja S. Stankevičiūtė.
„Ssmona“
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.