Kokios idėjos laimi?
2013.06.28
Temos: Verslo pradžia.
Jau vienuoliktus metus iš eilės Lietuvos komunikacijos agentūrų asociacija (KOMAA) organizuoja lietuviškos reklamos festivalį „Adrenalinas“. Renginyje apdovanojami geriausi reklamos kūrėjai ir reikšmingiausi jų darbai. Dėl aukso, sidabro ir bronzos medalių varžomasi net 23 įvairaus pobūdžio nominacijose. Tradiciškai renkama Metų agentūra ir Metų klientas, o daugiausia komisijos taškų surinkęs darbas apdovanojamas Didžiuoju prizu.
Festivalio organizatoriai džiaugiasi kasmet didėjančiu konkursui pristatomų reklamos darbų skaičiumi, o reklamos kūrėjams auganti konkurencija kelia vis didesnius iššūkius – būti originalesniems, įžvalgesniems, novatoriškiems.
„Reikia arklių kaimenėje sukurti ir paleisti zebrą“, – per „Adrenalino“ konferenciją vieno iš lektorių pasakytus žodžius pakartojo KOMAA valdybos pirmininkas Gintaras Šeputis.
Dvejus metus iš eilės Metų agentūros titulą pelniusios reklamos agentūros „Milk“ kūrybos direktorius Rimantas Stanevičius bei šiais metais geriausia agentūra (taip pat nebe pirmą kartą) pripažintos reklamos agentūros „Not Perfect | Y & R Vilnius“ vadovas Gytis Giniotis sutiko pasidalyti įžvalgomis bei sėkmės receptais, kaip sukurti idėją medalininkę.
„Jausti nerimą yra geras ženklas“
„Kiekvienais metais komisijos pirmininkas sulaukia pulko klausiančių akių, laukiančių „add water and mix“ recepto, pagal kurį visi galėtume kaip blynus kepti apdovanojimus skinančias reklamas“, – šyptelėjo reklamos agentūros „Not Perfect | Y&R Vilnius“ vadovas G. Giniotis.
Pašnekovas prisiminė 2011 metais „Adrenalino“ festivalio komisijai vadovavusį linksmo būdo olandą Carlą Le Blondą ir jo tą kartą duotus patarimus.
„Carlo žodžiais tariant, kalbėdamas apie idėją turi jausti nerimą. Ne pilve sklandančius drugelius, o būtent nerimą. Jeigu nejauti, tuomet verčiau tą idėją išmesti ir bandyti iš naujo“, – sakė G. Giniotis.
„Nerimas yra jausmas, todėl tavo idėja turi paveikti kitus žmones, o pirmiausia jaudinti tave patį. Nerimą mes išgyvename ką nors matydami ar suvokdami pirmą kartą, taigi ne mažiau svarbi yra nežinomybės akimirka“, – įžvalgomis dalijosi pašnekovas.
„Net ir vidutinišką ar trivialią idėją vizualinis įgyvendinimas ieškant nematytų išraiškos formų gali pakylėti iki tos pačios nežinomybės, – nemažai metų praleidęs rūpindamasis art direkcija įgyta patirtimi dalijosi G. Giniotis. – Negalėčiau netgi pasakyti, ar svarbiau nerimą jausti idėjai užsimezgus, ar jai įgaunant kontūrus, tačiau kartą pajutus reikėtų jo jau nebepaleisti iki pat galo.“
Kalbėdamas apie „Not Perfect | Y & R Vilnius“ laimėjimus G. Giniotis pabrėžė komandos, dirbančios prie kiekvienos reklamos nuo pat idėjos gimimo iki jos išleidimo, svarbą.
Iki medalio – ilgas kelias
„Ypatingų triukų nėra. Yra tik daug darbo, – netuščiažodžiavo reklamos agentūros „Milk“ kūrybos direktorius R. Stanevičius, paklaustas apie medalio vertos reklamos kūrimą. – Net jei idėja, kuri galiausiai bus nešama klientui, patvirtinta, įgyvendinta, paleista į eterį, pamėgta žmonių ir apdovanota festivalyje, gimė per penkias minutes, greičiausiai prieš tai buvo dar penkiasdešimt idėjų, kurios buvo net neparodytos kūrybos vadovui arba buvo pristatytos, bet atmestos kaip nepakankamai geros. Reklama yra ilgas kūrybinės komandos (ar net keleto komandų) kelias, kurio nenuėjus nebūtų buvusios ir penkių minučių medalininkės.“
R. Stanevičius teigė ypatingų sėkmės receptų neslepiantis. „Stengiamės, kiek įmanoma ilgiau nesituokti su idėja, kurią jau sukūrėme. Paprastai projektui išnaudojame visą laiką iki paskutinės minutės. Jei iki prezentacijos turime mėnesį, mes dažniausiai visą mėnesį ir dirbame stengdamiesi padaryti geriausia, ką galime. Jei yra dvi dienos, darome geriausia, ką galime per dvi dienas, bet visada stengiamės kuo ilgiau išlaikyti neapibrėžtumą, nepasiduoti pagundai pasakyti: „Jau, turim!“ ir sustoti“, – sako pašnekovas.
„Paprastai klientui nešamos trys idėjos ir patvirtinama nebūtinai agentūros favoritė. Grįžus su patvirtinta idėja reikia ją padaryti ta vienintele. Pamiršti kitas, susikoncentruoti tik į ją. Pergalvoti visas smulkmenas. Ar dialogai skamba natūraliai, ar netrūksta juokelio pabaigoje, kokia galėtų būti muzika, filmavimo ar animavimo technika, ar šitas šūkis tikrai negali būti geresnis ir t. t.“, – kūrybos proceso subtilybėmis dalijosi R. Stanevičius.
Pardavusi idėją „Milk“ komanda dar kartą grįžta į kūrybinį etapą, bandydama išgauti geriausią rezultatą. „Tai vadinama „Make it great“ (liet. Padaryk puikiai)“, – sakė pašnekovas.
„Tikrasis darbas prasideda, kai idėja iš popieriaus perkeliama į gyvenimą. Reikia surinkti kuo geresnę komandą – prodiuseriai, režisieriai, kompozitoriai, fotografai, iliustruotojai ir t. t.“, – trečiąjį kūrybos etapą trumpai apibūdino pašnekovas ir nusijuokė, kad šioje vietoje svarbiausia visko nesugadinti.
R. Stanevičiaus nuomone, laimi patraukiančios dėmesį, emociškai įtraukiančios, įsimintinos ir aktualios idėjos. „Reklamos, kurios mažiausiai panašios į reklamas“, – apibendrino pašnekovas.
Reklama – perduodamos žinutės
„Dažniausiai nugali ta reklama, kurios idėja yra aiški, išsiskirianti, puikiai išpildyta, o žinutė nesunkiai atkoduojama. Reklamos, kurias pamatęs pagalvoji: kaip paprasta ir genialu, – sakė KOMAA valdybos pirmininkas G. Šeputis ir pabrėžė, kad paprastumas, aiškumas nėra lengvai išgaunami: – Reikia atsiminti, kad reklama yra taikomojo pobūdžio ir dažniausiai turi tam tikrus jai keliamus tikslus, o taupant pinigus ir ne vieną.“
Kalbinti reklamos vilkai sutiko, kad gerai reklamai svarbi ne tik kokybiška forma, bet ir turinys. Ir nors dažniausiai laimi reklamos, tenkinančios abu kriterijus, idėjiškai stipri reklama vertinama labiau nei tvarkingai atliktas, bet turinio stokojantis darbas.
Apibendrinus lieka pabrėžti, kad idėjos gimimas vieno iš mūsų galvoje tėra kelio pradžia. Gera, bet tik pradžia. Vien kūrybinio polėkio idėjoms įgyvendinti neužtenka. Reikia dirbti nuolat tobulinant, ieškant ir šlifuojant.
Sakoma, kad pastangos atsiperka – galbūt pavyks pasipuošti ir aukso medaliu.
2013 m.
„Not Perfect I Y & R“ – laimėjo auksą
Kategorijose:
Geriausias vizualinis sprendimas:
Spaudoje ir išorės reklamoje ir Išorės reklama ir Paslaugų reklama spaudoje
Produktų reklama televizijoje ir kine
„Milk“ laimėjo auksą
Kategorijose:
„Paslaugų reklama televizijoje ir kine
PLIUS:
Geriausias festivalio darbas: Bučinys, Prancūzų institutas Lietuvoje
ADRENALINO DALYVIŲ darbai
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.