...

Kodėl daugelis kavinių duris užveria jau per pirmus metus?

Verslas

2012.10.11

Autorius: Povilas Sabaliauskas

Temos: , .

Kodėl daugelis kavinių duris užveria jau per pirmus metus?

Klientų nedaugėja, o kavinių vis daugiau? bzn start fotomontažas

Gal antraisiais studijų metais su draugais Reformatų gatvėje užtikome vietelę, kuri vaidinosi Sumuštinių baru ar panašiai. Čia buvo jauku, pigus ir skanus alus (pavyzdžiui, už penkis litus galėjai gauti bokalą „Samson“, kurio beveik niekur kitur nepardavinėjo), skanūs sumuštiniai, stalo futbolas ir daugybė kitų žaidimų. Dar patikdavo, kad nedaug žmonių… Gal todėl vieną dieną radome tas patalpas tuščias. Kavinė neištvėrė net metų. Ši istorija niekuo neypatinga. Daugelis kavinių iš tikrųjų neišsilaiko net ir metų. Kodėl? Kokios sėkmės ir nesėkmės priežastys?

Vilniaus gatvėje daugiau nei metus veikiančio „Soul Box“ vadovas Aurelijus Marudinas (nuotr.) sako, kad dažnai kavinių, barų savininkai tiesiog atidaro naują vietą ir ją apleidžia. Tai didelė klaida. „Nesėkmės priežasčių gali būti daug ir įvairių. Gal nepataikė į jokį žmonių kontingentą, nesuplanavo, kaip ir kokius klientus bandys pritraukti. Būna ir taip, kad paprasčiausiai nedirbama. Neva atidariau kavinę ir žmonės dabar į ją eis. Nieko panašaus. Galų gale svarbi ir ekonominė padėtis. Kavinės, kurios atidaromos prieš krizę, dažnai per ją ir uždaromos, nes žmonės tiesiog neleidžia pinigų.

Kitas dalykas – klientų nedaugėja, o kavinių vis daugiau. Vien rugsėjo mėnesį senamiestyje atidarytos keturios naujos įstaigos. Pasirinkimas įvairėja. Yra kur nueiti, ką nuveikti. Viskam tiesiog fiziškai neužtenka laiko. Dažniausiai kavines atidaro neprofesionalai, nesusidūrę su šiais reikalais ir tiesiog nedirbantys: jokių atnaujinimų, pakeitimų, jokių naujų pasiūlymų“, – pagrindines galimos nesėkmės priežastis vardijo „Soul Box“ vadovas.

Žinoma, pasitaiko ir kitokių kliūčių. Pastaruoju metu pagausėjo besiskundžiančių triukšmu susibūrimų vietose. Su tuo tvarkytis irgi reikia. „Tai pastaruoju metu turi ypač didelę įtaką, nors anksčiau niekas per daug nekreipdavo dėmesio. Aišku, pasitaikydavo, kad atidaroma įstaiga ir kyla konfliktas su kaimynais. Vis dėlto tie reikalai gana greitai būdavo išsprendžiami.

Pastaruoju metu institucijos akylai stebi situaciją, vis dažniau vadovai kviečiami į savivaldybę susitikti su pačiais gyventojais, padiskutuoti, kaip išspręsti situaciją nesiimant radikalių priemonių, t. y. neapribojant veiklos ir nekeliant problemų gyventojams.

Aišku, daug kas priklauso ir nuo vadovų. Jeigu jie nori tęsti veiklą, tuomet keičiasi. Yra ir tokių, kurie keistis nenori. Tuomet tenka kariauti. Mano supratimu, tokiu atveju dažniausiai pralaimi verslininkas“, – pastebi A. Marudinas.

Į tokią nemalonią situaciją pakliuvęs buvo ir „Soul Box“. Tada kalbėta apie galimus konkurentų žaidimėlius. Verslininkas turi savo nuomonę: „Nė vieno konkurento niekas už rankos nepagavo. Tai yra tik kalbos ir paskalos, prielaidos, kurių niekas neįrodė. Kartais ir kaimynas būna suinteresuotas, kad šalia jo gyvenamosios vietos nebūtų sambūrių, o kartais sužaidžia konkurentai. Šita mintis nėra nei atmesta, nei patvirtinta.“

A. Marudinas sako, kad klientus pritraukti ir palenkti savo pusėn padeda įvairios malonios smulkmenos. Pavyzdžiui, nemokamas ąsotėlis geriamojo vandens.

„Iš tikrųjų tai turi daug įtakos. Kuo daugiau malonių smulkmenų, tuo dažniau svečias būna nustebintas ir patenkintas. Aišku, po pusmečio ta smulkmena pasidaro kasdienybe. Prieš metus gal buvo problema, kad nelabai kas dalijo geriamąjį vandenį. Dabar tokių stipriai padaugėjo. Panašios smulkmenos tampa kasdienybe, todėl jų reikia vis naujų. Vis dėlto tie akcentai veikia“, – sakė jis.

Padeda ir įvairūs renginiai. Štai „Soul Box“ pirmadieniais ir trečiadieniais rengia gyvos muzikos vakarus. Tokie renginiai ne tik atneša finansinės naudos, bet ir padeda formuoti įstaigos įvaizdį, be kurio sėkmės tikrai nebus. „Finansinės naudos tokie renginiai, žinoma, duoda. Tačiau vieną dieną ji gali būti, o kitą jos gal nebus. Tai nuo daug ko priklauso. Jeigu lyja, žmonių bus mažiau. Jeigu šviečia saulė, susirinks daugiau. Aišku, svarbu ir kas groja. Pati mintis su gyvos muzikos vakarais gal buvo kultūrinė, iniciatyvinė. Kai pradėjome veikti, buvome gal vienintelė ar viena iš dviejų vietų, kuri rengė koncertus ne savaitgaliais, o darbo dieną. Šiuo metu tokių vietų žinau gerokai daugiau. Apskritai vietų, kus skamba gyva muzika, daugėja. Tikrai yra iš ko pasirinkti, kur nueiti. Taigi čia mūsų pranašumas sumenko ir reikia vėl galvoti, ką pasiūlyti“, – pastebėjo verslininkas.

Tiek sėkmės, tiek nesėkmės pagrindinė priežastis yra darbas, naujų idėjų kūrimas ir įgyvendinimas. A. Marudinas teigia, kad be patrauklių naujovių greitai būsi paprasčiausiai pamirštas. Jis su komanda daug laiko skiria būtent naujų idėjų generavimui.

„Galvojame nuolat. Tik sustosime sekundei ir mus gali aplenkti. Žinoma, to, ką darome šiandien, rezultatą pajusime geriausiu atveju po mėnesio. Gal žmonės vieną kartą užėjo tik todėl, kad traukė pro šalį. Nežinome, ar apsilankymas buvo tikslingas. Rezultatą pamatai tik laikui bėgant. Galvoti reikia nuolat, nes, kaip ir sakiau, vietų nuolat daugėja. Vis daugiau žmonių kur nors išvažiuoja, pamato idėjų ir bando jas pritaikyti čia. Internetas irgi leidžia viską sužinoti, pamatyti. Jeigu sustosi, tave greitai aplenks, o paskui ir pamirš“, – nuolatinio tobulėjimo svarbą pabrėžė verslininkas.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.