...

Keturi verslo projektai – tik pradžia

Verslas

2015.05.03

Autorius: Marija Rudzevičiūtė

Temos: , .

Keturi verslo projektai – tik pradžia

Keturių verslo projektų sumanytojas klaipėdietis Deividas Šliažas Žyginto Jurevičiaus nuotr.

Keturi pelningi projektai per ketverius metus. Taip verslumo kelią emigracija pradėjęs klaipėdietis Deividas Šliažas (28) šiandien džiaugiasi ypatingu žinių bagažu, daugybe sėkmingų idėjų ir entuziastingais planais. „Dar 2008-aisiais, kaip ir dauguma jaunų lietuvių, emigravau iš Lietuvos. Nors tuo metu kaip tik buvo prasidėjusi ekonomikos krizė, tai nebuvo mano emigracijos priežastis. Tiesiog norėjosi išbandyti ką nors nauja, – sako startuolis D. Šliažas. – Taigi išvykau į Londoną. Pradžioje šis miestas mane tikrai sužavėjo, tad apie grįžimą į gimtinę nė nemąsčiau. Deja, laikui bėgant supratau, kad visgi, užuot dirbęs Anglijoje, galiu kažką kurti Lietuvoje. Tad pasikvietęs vaikystės draugą programuotoją Beną Valančių (31) ėmiau ir sukūriau pirmąjį projektą. Vėliau antrą, trečią…“

Pirmas blynas – neprisvilęs

„Nors sumanęs grįžti į Lietuvą neturėjau jokių žinių apie informacines technologijas, 2011 m. kilo beprotiška mintis sukurti projektą, susijusį su Lietuva, turizmu. Peržiūrėjęs Lietuvoje egzistuojančius portalus apie Lietuvos turizmą, pastebėjau, kad šioje srityje tikrai yra kur tobulėti. Tuometiniai turizmo katalogai buvo labai sausi ir neinformatyvūs. Lietuvos turizmo ir informacijos centrų svetainės taip pat. Tuomet pradėjau domėtis, kiek galėtų kainuoti įgyvendinti mano galvoje gimusią idėją įkurti panašų portalą. Kainos tiesiog pribloškė – jos siekė per 30 tūkst. litų. Pats nieko neišmaniau, todėl man buvo būtinas žmogus, turintis žinių apie interneto svetainių kūrimą“, – idėjos pradžia dalijasi verslo vadybos magistrantas D. Šliažas. „Mano idėja nebuvo įprasta svetainė. Tai buvo sudėtinga sistema.

 

Jei matai, kad idėja tikrai nesėkminga, paleisk ją ir imkis kitos, kol dar ne vėlu

D. Šliažas

 

Prisiminiau seną draugą, kuris gyveno netoliese. Jis dar mokykloje buvo pamišęs dėl kompiuterių. Buvau gal dešimtmetį su juo nebendravęs ir neturėjau jokių kontaktų. Laimei, pavyko jį rasti. Jis tuo metu dirbo vienoje IT projektus kuriančioje įmonėje ir laisvu laiku kurdavo svetaines kitiems. Dar būdamas Londone su juo susisiekiau, papasakojau apie savo idėją ir pasiūliau prisidėti. Taigi 2011 m. įkūrėme įmonę Lietuvoje ir jau tais pačiais metais pristatėme savo pirmąjį projektą www.turizmogidas.lt“, – pasakoja verslininkas. Pašnekovas teigia, kad su šiuo projektu dirbti teko gana ilgai ir nelengvai, mat norėjosi pralenkti visus kitus jau egzistuojančius portalus: „Viską darėme lietuvių, anglų ir rusų kalbomis, užmezgėme pirmuosius kontaktus su dauguma Lietuvos turizmo ir informacijos centrų, paskelbėme daugiau nei tūkstantį Lietuvos ir Latvijos lankytinų vietų, daugumą jų vertėme ir į rusų bei anglų kalbas. Vieni pirmųjų pasiūlėme lankytinų vietų vaizdavimą žemėlapyje su tiksliais atstumais tarp jų, o pirmieji – galimybę patiems planuotis savo kelionių maršrutus žemėlapyje ir įtraukti mūsų aprašomas lankytinas vietas. Šiam projektui skyrėme daugybę savo laiko, kol pagaliau bent dalis investuotų lėšų pradėjo atsipirkti. Juk be svetainės žinomumo ir lankomumo pelno skaičiuoti neįmanoma.“

Nuo turizmo prie prekybos

„Netrukus ėmėme mąstyti, kokių naujų projektų sukurti. Svetainę „Turizmogidas.lt“ tiesiog palikome veikti ir nebeskyrėme tam viso savo laiko. Tuomet buvo daugybė minčių ir idėjų, orientuotų į startuolius. Viena jų buvo maisto į namus portalas, kurio Lietuvoje dar nebuvo. Tačiau ilgai delsus per tą laiką jis buvo sukurtas kitų. Pamažu pradėjome galvoti apie ne tokius sudėtingus projektus. Mano partneriui Benui pažįstamas pasiūlė prekiauti spausdintuvų dažais. Tuo metu gimė pirmoji mintis sukurti savo elektroninę parduotuvę. Ilgai nesvarstę mes taip ir padarėme. Suvokdami, kad spausdintuvų dažai nėra tokia paklausi prekė, pradėjome aktyvią tiekėjų paiešką, kurie galėtų pasiūlyti savo prekes didmeninių užsakymų perpardavimo (angl. dropshiping) principu. Po sunkių paieškų pavyko rasti ir sutarti dėl tokių sąlygų su keletu Lietuvos prekybininkų. Netrukus jau prekiavome moterišku apatiniu trikotažu, drabužiais ir kosmetika. Rezultatai buvo matomi iš karto. Pastebėjome, kad mūsų e. parduotuvėje labiausiai žmonės perka moteriškus drabužius ir apatinį trikotažą, kosmetikos buvo parduodama nedaug, o spausdintuvų dažų praktiškai niekas nepirko. Po pusmečio kilo mintis pamėginti parduoti e. parduotuvę, o už gautas lėšas susikurti dar geresnę. Juk iš pirmosios parduotuvės mes išmokome labai daug“, – entuziastingai mintis žeria pašnekovas.

Sukauptas žinias pavertė dar vienu verslu

„Ilgai laukti nereikėjo ir mes labai sėkmingai radome pirkėją. Pardavę e. parduotuvę pradėjome kurti naują. Tik šį kartą viską darėme kur kas geriau. Atsisakėme daugybės prekių kategorijų ir palikome tik moteriškus drabužius bei apatinį trikotažą. Sukūrėme labiau specializuotą e. parduotuvę, be to, jau buvome radę naujų užsienio partnerių bei išsikovoję geras sąlygas dėl prekių ir kainų. Per trumpą laiką sukūrėme naują e. parduotuvę. Investavome dar daugiau ir rezultatai pranoko lūkesčius. Nuo pat pradžių pardavimas augo kaip ant mielių – per pirmuosius du mėnesius pardavėme daugiau nei per pusę metų senojoje e. parduotuvėje. Pagal visus pačius konkurencingiausius raktažodžius užėmėme pirmąsias vietas „Google“ sistemoje. Nors projektas augo neįtikėtinai sparčiai, nusprendėme surizikuoti ir vėl jį parduoti. Ilgai laukti neteko ir sėkmingai pardavėme už dvigubai didesnę kainą nei pirmąją“, – kaip apsukriai verslavo ir nebijojo praradimų, pasakoja D. Šliažas.

„Tada mums ir gimė nauja idėja – patiems pradėti teikti didmeninių užsakymų perpardavimo paslaugas. Per visą darbų laiką susikrovėme nemažą praktinės patirties paketą, užmezgėme gerus santykius su užsienio tiekėjais, gavome išskirtines sąlygas ir kainas. Sujungėme viską į vieną ir gimė mūsų naujasis projektas www.dropship.lt. Kol kas analogų Lietuvoje neturintis projektas tik pradėjo veikti. Žmonės gali lengvai importuoti visą mūsų prekių asortimentą į savo e. parduotuves ir nedelsdami prekiauti. Iš mažmenininko peraugome į savotišką didmenininką. Mes pateikiame visą informaciją apie prekes, jų aprašymus, nuotraukas, kiekius. Informacija čia visada palaikoma, prižiūrima ir atnaujinama realiuoju laiku.

Mes iš karto suteikiame daugiau kaip 2 tūkst. prekių, kurios nuolat atnaujinamos iš naujausių gamintojų kolekcijų. Pasirūpiname viskuo: prekėmis, jų įpakavimu, siuntimu ir pan. Siunčiame prekes be jokių egzistavimo ženklų apie save, jos keliauja to pardavėju vardu, kuris realiai pardavė ją pirkėjui. Rūpinamės net ir prekių grąžinimu, todėl mūsų klientams nereikia bijoti, jei prekė pirkėjui netiks. Nors projektas dar naujas, mes tikime jo sėkme. Šiuo metu mūsų pagrindinis tikslas – plėsti prekių asortimentą savo sandėlyje, nes greitas pristatymas yra vienas pagrindinių e. prekybos sėkmę lemiančių veiksnių. Kuo daugiau prekių turėsime vietoje, tuo didesnės sėkmės sulauksime. Neatmetame ir galimybių netolimoje ateityje ieškoti daugiau papildomų investicijų iš šalies“, – darbo principus ir planus atskleidžia startuolis.

Kas toliau?

„Visą savo laiką skyrėme šiems savo projektams, tačiau neseniai nusprendėme, jog galėtume pasiūlyti savo paslaugas ir tiems, kurie ieško profesionalių IT sprendimų savo verslui. Taip gimė dar viena idėja – „Deos.lt“. Siūlome viską pradedant nuo paprastų reprezentacinių svetainių, baigiant sudėtingomis IT, verslo valdymo sistemomis ir pan. Lietuvoje dauguma įmonių viską atlieka senuoju būdu, o mes galime padėti viską automatizuoti ir plėtoti verslą pagal naujausias taisykles.

Šiuo metu neskiriame dar pakankamai laiko bei pastangų pačiam „Deos.lt“ populiarinti. Tiesiog sukūrėme svetainę, kurioje aprašome, ką galime pasiūlyti, jei kas kreipiasi. Tačiau, jei matysime didesnį susidomėjimą, galime pakreipti savo veiklą ir į šią kryptį bei skirti daugiau investicijų į reklamą. Bet kuriuo atveju neatsisakysime savo projektų kūrimo, tiesiog tai yra mūsų papildoma veikla su perspektyva“, – apie dar vieną iniciatyvą užsimena D. Šliažas.

„Vienas iš šiuo metu mūsų sąraše esančių projektų yra dar išskirtinesnis. Tokio projekto kol kas Lietuvoje nėra, jis susijęs su darbo rinka, manau, tai būtų smūgis šiuo metu vis dar senuoju būdu egzistuojantiems CV portalams, kuris galėtų pakeisti darbo skelbimų ir paieškos internete principus Lietuvoje. Šiam projektui mes brandiname save, nes, kai nuspręsime žengti žingsnį, reikės viską atlikti tobulai. Mąstome apie naujų žmonių paiešką ir įtraukimą bei papildomas investicijas į šį projektą. To iki šiol niekada nedarėme, bet be papildomų investicijų mes nepasieksime projekto tikslų“, – ambicingais planais dalijasi kūrybingasis verslininkas.

Kolega B. Valančius (nuotr. dešinėje) priduria: „Manau, labai svarbu, kad mes abu vienodai daug investuojame į projektus. Kiekvienas skirtingai, žinoma. Tačiau kiekvieno indėlis bei savas suvokimas yra labai vertingas ir padeda idėjas auginti. Galiu pasakyti, kad jei kuris iš mūsų pasitrauktų, tokių idėjų nebūtų. Gali pasirodyti, kad plėtojame idėjas ypač greitai, tačiau sėdėti vietoje tiesiog negalime. Viskas keičiasi taip sparčiai, kad naujoves reikia tiesiog vytis, o kartais ir aplenkti.“

Vaikinas dirbo su gerai žinomais projektais „Autoplius.lt“, „Domoplius.lt“, „Plius.lt“, „Dainos.lt“, „Suaugusiems.lt“, „Glaustai.lt“, „Grozioklubas.lt“, „Klase.lt“. Tad šioje srityje jis turi daug patirties.

Idėjoms reikia stebėsenos ir analizės

„Idėjos mums gimsta įvairiai, dažniausiai tiesiog spontaniškai. Kartais, kai ateina nauja idėja, skiriu jai visą savo dėmesį. Vos tik turiu laisvą minutę, mąstau, ko trūksta rinkoje, ką galima pasiūlyti geriau. Kai pradedi labai apie tai galvoti, nepastebi, kaip jos tiesiog gimsta net nesitikint. Nepasakyčiau, kad jos gimsta būtent tą akimirką, kai bandai provokuoti savo vaizduotę, priešingai – kai susikoncentruoji į tai, daug apie tai mąstai, idėja tiesiog pasireiškia visai netrukus, – sako idėjomis gyvenantis startuolis D. Šliažas ir pasidalija patarimu su būsimais projektų iniciatoriais: – Manau, labai svarbu pagaliau ryžtis žengti tą pirmą žingsnį. Aš pats dar iki pirmojo projekto visada turėjau įvairių idėjų ir minčių, tačiau niekada nesiryždavau jų įgyvendinti. Vieną dieną tiesiog nusprendžiau, kad užteks vien svajoti – laikas veikti. Vos žengus pirmąjį žingsnį, kelio atgal nėra, nes juk niekas nenori likti pralaimėtoju. Net jei viena idėja nepasiteisina, visada būtina neprarasti optimizmo ir bandyti kitas. Natūralu, kad vos pradėjus verslą susiduriama su daugybe problemų, būna, kad kažkas nesiseka, bet nereikia nuleisti rankų. Tačiau, jei matai, kad idėja tikrai nesėkminga, paleisk ją ir imkis kitos, kol dar ne vėlu.“

B. Valančius šypsosi: „Svarbiausia yra tai, kad patiktų veikla, kurios imiesi, ir norėtum toje srityje tobulėti. Tuomet tikrai pavyks. O jei kurioje dalyje ir nepasiseks, kitoje seksis geriau. Svarbu suprasti, kad jokia idėja tikrai nebus įgyvendinta, jei nieko nesiimsite.“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.