Keramikos verslui neužtenka vien kūrybinio įkvėpimo
2017.08.21
Temos: Vadyba, Verslo pradžia.
„Pamename, lygiai prieš dešimt metų pirmą kartą buvome susitikusios pakalbėti apie veiklą, kuri mums abiem būtų įdomi ir kuri galėtų kada nors išaugti į verslą. Tad prireikė nemažai laiko, kol atradome sielai artimą veiklą, kuri pamažu pradeda generuoti pajamas“, – ilgą kelią iki šiandien sėkmingai plėtojamo verslo prisimena vilnietės Rasa Janulytė-Juškienė (32) ir Indrė Beganskaitė (33).
Siūlo lietuviams spalvotą keramiką
„Spalvoti daiktai“ yra dviejų vilniečių įkurta keramikos studija. Kurdamos indus iš balto molio ir puošdamos juos spalvomis, moterys nori atnešti nuotaiką ir geras emocijas į dažnai rutinišką lietuvių kasdienybę. „Mėgstame spalvas, ypač kai gyvename šalyje, kurioje beveik 30 dienų per mėnesį apsiniaukę ar lyja, pilkas kaip cepelinas dangus, vasarinės suknelės vis dar kaba spintoje, o skėtis – geriausias vasaros atributas. Aišku, šiek tiek sutirštinome spalvas, tačiau labai norime įnešti į kiekvienus namus spalvų ir gyvybės“, – tikina pašnekovės.
„Nebijome ryškių spalvų, mėgstame eksperimentuoti, taip atrandame netikėtus spalvų derinius.“
„Spalvoti daiktai“ kūrėjos.
Spalvoti indai funkcionalūs ir skirti naudoti kasdien. Taip demonstruojamas žaismingas požiūris į namų indus padėjo sukurti savitą veidą. „Spalvoti daiktai“ mus labai gerai apibūdina. Nebijome ryškių spalvų, mėgstame eksperimentuoti, taip atrandame netikėtus spalvų derinius, apie kuriuos niekada nepagalvotume. Tad iš pavadinimo jau galima suprasti, kad pas mus nuobodu nebus“, – juokiasi kūrėjos.
Keramikos gaminiai parduodami ir Lietuvoje, ir užsienyje. Kitose rinkose merginos žinomos kaip „Mr. Bowl Ceramics“, nes didžiąją dalį produkcijos sudaro įvairūs dubenys.
Pomėgis, paverstas verslu
Veikla prasidėjo nuo keturių klasės draugų susitikimų kartą per savaitę. Po kelerių metų bičiulio paragintos R. Janulytė-Juškienė ir I. Beganskaitė įstojo į Vilniaus technologijų ir verslo profesinio mokymo centrą įgyti profesionalių žinių. Įgijusios profesinį išsilavinimą, moterys toliau lipdė savo malonumui, dalijosi darbų nuotraukomis socialiniuose tinkluose. Draugų pagyrimai ir pirmieji parduoti daiktai leido suvokti, kad kūriniai gali būti įdomūs ir kitiems. „Šiandien klientai gali įsigyti rankų darbo lėkščių, dubenėlių, vaisių dubenų, vazų ir kitokių keramikos gaminių iš balto molio“, – pasakoja kūrėjos. Sėkmės paslaptis – nuoširdus ir kokybiškas turinys socialiniame tinkle. Klientai gali atrasti kuriamų darbų istorijas, matyti, kuo gyvena kūrėjos. Tai suteikia pasitikėjimo ir užtikrina tvarų nuolatinių klientų ratą.
Atranda savo klientą
Lietuvoje labai daug talentingų keramikų, todėl konkurencija nemaža. Tačiau kiekvienas keramikas turi savitą stilių, todėl vieniems klientams patinka vieni darbai, kitiems – kiti. „Spalvotų daiktų“ kūrėjos siekia suderinti kliento pageidavimus su keramikos madomis ir pasiūlyti unikalų indą, tinkantį prie tam tikro interjero. „Priimame individualius užsakymus, kur daug darbo įdeda ir klientas, pasako kokios spalvos patinka, atsiunčia interjero nuotraukų, tai tarsi tampa bendru kūrybiniu darbu“, – teigia pašnekovės. Verslininkės džiaugiasi, kad lietuviai pradeda vertinti rankų darbą, išskirtinumą. Vis dėlto vietinė rinka nedidelė, todėl kūrėjos daugiau koncentruojasi į užsienio rinkas: Europą ir Ameriką.
Ne tik kūryba, bet ir teisingas pozicionavimas
Sėkmės paslaptis – ne tik rankų darbas, bet ir teisingai pasirinkta strategija. Kūrėjos džiaugiasi pritaikiusios ankstesniuose darbuose įgytas žinias, vadybinę patirti. Tikina, kad ir asmeninės savybės: veiklumas, apsukrumas, padeda pasiekti gerų rezultatų: „Įsisukome kiekvieną žingsnį gerai apgalvodamos ir viską darydamos nuosekliai bei tikslingai. Tas ir įdomiausia šiame versle, kad tai ne tik kūryba, rankų darbas, bet ir daug vadybos, pozicionavimo, darbo su klientais, „brainstormingo“ – nėra monotonijos, darbų bei tikslų prisigalvojame kasdien po kelis ir mažais žingsneliais judame į priekį.“
Reklama – kokybiškas turinys ir skoningos nuotraukos
Per kurį laiką susiformavo pagrindinės reklamos kryptys. Tai nėra užsakoma brangi reklama internete. Moterys koncentruojasi į skoningą ir kokybišką darbų pateikimą. Žmonės pamato ir užsimano įsigyti darbus. „Visada noriai duodame savo darbus fotosesijoms, tad mainais gauname ypač gražių nuotraukų“, – atskleidžia pašnekovės. Šalia gražių nuotraukų kuriamas naudingas turinys, nes „Facebook“ šiuo metu generuoja didžiąją dalį klientų. Veiksminga ir reklama iš lūpų į lūpas. Klientai perka sau arba užsako dovanas draugams. Gavę išskirtinio grožio dovaną, dažnai užsimano užsisakyti ir daugiau. „Tikrai daug meilės ir šilumos sudedame į kiekvieną darbą, apgalvojame, deriname prie kliento interjero, o klientai tai jaučia, todėl, matyt, ir grįžta vėl“, – apibendrina verslininkės.
„Spalvoti daiktai“
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.