Keramikos verslo įkūrėja: „Stengiuosi užmesti meškeres į skirtingas ežero puses“
2018.01.14
Temos: Vadyba, Verslo pradžia.
Šiuolaikinio minimalistinio dizaino keramikos prekių ženklo „Abijum keramika“ autorė vilnietė Miglė Grigutytė (27), prieš porą metų pajutusi, kad su savo gaminiais nebetelpa namuose, apsisprendė, jog, norint judėti į priekį, reikia nebijoti investicijų. „Kai visa tai atsiranda, tam tikra prasme tampi įsipareigojęs sau pačiam, viskas neišvengiamai įgauna tam tikrą pagreitį. Taip ir nutiko – nuo tada lydi daug darbo, paieškų, pasiekimų ir laimėjimų“, – patirtimi dalijasi keramikė.
Pomėgis nuo vaikystės
M. Grigutytė pasakoja, kad su keramika ji susijusi nuo pat vaikystės: „Nuo dešimties metų lankiau keramikos būrelį. Būrelyje dažnai užsisėdėdavau ir su savo grupe, ir su kita. Kartais man, kaip senbuvei, vadovė netgi palikdavo raktą ir leisdavo pasilikti net jai baigus darbą.“
Studijų metais mergina nuo vizualiojo meno toli nepabėgo – Vilniaus dailės akademijoje baigė skulptūros specialybės magistrą. Nors konkrečiai keramiką šiek tiek ir nustūmė į šalį, studijuodama įgijo daug vertingų žinių apie meną apskritai, apie šiuolaikinį meną, kuris iki tol buvo tolima sritis. „Studijos Vilniaus dailės akademijoje labai praplėtė mano, kaip kūrėjos, akiratį. Baigusi studijas pajutau, kad vaikystėje atsiradusi meilė keramikai niekur nedingo, taigi grįžau prie šio raiškos būdo“, – pasakoja pašnekovė.
Pavertė pagrindine veikla
„Kai supranti, kad kažkur taip toli kažką gali padaryti laimingesnį savo kūryba, tai yra tai, kas varo į priekį.“
M. Grigutytė.
Pamažu grįžusi prie keramikos, M. Grigutytė ilgą laiką veiklą tęsė mėgėjiškai: neturėjo nei krosnies, nei studijos, lipdė namie prie rašomojo stalo ir troleibusu ant nugaros vežiodavo savo gaminius degti į draugės studiją. „Kol neturi savo vietos, savo įrangos, turbūt negali vadinti to verslu. Rimta veikla užsiėmimas tapo prieš porą metų“, – sako autorė, visada žinojusi, kad norėtų dirbti kūrybinį darbą.
Priėmus sprendimą ir sukūrus prekių ženklą, finansiniai įsipareigojimai sau pačiai tapo puikiu katalizatoriumi judėti į priekį ir dabar autorė jau gali džiaugtis pasiekimais. Pavyzdžiui, šią vasarą turėjo didžiausius savo karjeroje užsakymus, abu jie net iš Japonijos: vienas iš tinklinės interjero parduotuvės, kitas iš nedidelės galerijos kalnuose, Oitos prefektūroje. „Buvo daug darbo, vien pakavimas užtruko beveik savaitę. Didžiuojuosi šiuo pasiekimu. Prieš kokį mėnesį gavau be galo gražią žinutę „Facebook“ iš žmogaus, pirkusio ten mano darbus. Buvo labai malonu. Kai supranti, kad kažkur taip toli kažką gali padaryti laimingesnį savo kūryba, tai yra tai, kas varo į priekį“, – teigia pašnekovė.
Artimųjų rūpestis ir pagalba
Savarankiška veikla užsiimti nusprendusios keramikės artimieji iš pradžių bandė atkalbinėti. „Tą atkalbinėjimą priimu kaip natūralų rūpestį, bet manau, kad kartais svarbu jo nepaisyti ir nebijoti eiti savo keliu. Be to atkalbinėjimo, mano šeima tikrai be galo daug man padeda. Pavyzdžiui, kai artėjo terminas išsiųsti užsakymą į Oitą ir supratau, kad neįvertinau, kiek užtruks saugiai supakuoti tokį kiekį keramikos tolimai kelionei, labai padėjo mama. Abi sėdėdavome iki išnaktų pas mane studijoje pakuodamos darbus. Įdomi ta priešprieša – išsakoma kritika, bet kartu ir besąlygiška pagalba, kai jos reikia“, – atskleidžia M. Grigutytė.
Pašnekovės teigimu, pradėti kažką savo nuo nulio visada reikia daug daugiau pastangų, nei susirasti patogų ir stabilų darbą. „Savaime suprantama, kad čia daugiau rizikos ir nežinomybės. Taigi nėra keista, kad artimi žmonės bando apsaugoti nuo galimų nesėkmių, siūlo eiti saugesniu keliu“, – sako kūrėja.
Visuomet lydi atradimai
„Abijum keramikos“ autorė teigia bandanti vienu metu nuveikti kuo daugiau: „Stengiuosi užmesti meškeres į skirtingas ežero puses ir žiūrėti, kaip pavyks. Tuo pačiu metu bendrauju ir su asmeniniais klientais, ir su galerijomis ar parduotuvėmis, važinėju į muges. Labai tikiuosi, kad tęsis ir bendradarbiavimas su verslo partneriais iš Japonijos.“
Iš keramikos gyvenančiai kūrėjai jos darbas įdomus dėl įvairovės: be darbo studijoje, ji dar bendrauja su klientais, galerijomis, prekiauja mugėse. „Apskritai su keramika niekada nebūna nuobodu, visada yra netikėtumo ir atradimų elementas, kuris labai džiugina“, – tikina M. Grigutytė.
Mokosi iš klaidų
Pašnekovė pasakoja, kad apie gaminius iš klientų išgirsta visokių atsiliepimų. Dažnai jie apibūdinami kaip skandinaviško stiliaus, bet, ko gero, mieliausias išgirstas buvo „strazdanota keramika“. Ji pasidalija pastebėjimu ir apie savo klientus: „Jie visada būna džiugūs. Nors aplinkui visi kalba apie lietuvišką negatyvumą, to visiškai nematau. Visada stengiuosi išpildyti jų lūkesčius, įsiklausyti į pastabas. Galbūt todėl ir pati sulaukiu tokio atsako. Man visada atrodė, kad labai svarbu mylėti savo klientą.“
Keramikė pripažįsta, kad techninių klaidų jos darbe nutinka nuolatos ir ji iš jų mokosi. „Beveik viskas keramikoje atrandama bandymų keliu, čia daug klaidų, kaip ir atradimų, – sako „Abijum keramikos“ kūrėja, nuolatos atsirinkinėjanti partnerius, su kuo verta turėti kontaktą, o su kuo ne. – Šioje vietoje nuolatos mokausi. Kartais supranti, kad kai kurios partnerystės vis dėlto buvo klaida.“
Džiaugiasi sėkme
Pradėjus savarankišką veiklą, viena didžiausių investicijų buvo krosnis, o užsiimant keramika investicijų reikia visą laiką, nes tenka ieškoti vis naujų medžiagų, nuolatos eksperimentuoti. Tačiau M. Grigutytė džiaugiasi, kad „Abijum keramikos“ pradinės investicijos pasidengė per pirmuosius metus ir jau kurį laiką verslas išlaiko pats save. Kūrėja tikisi, kad netrukus jis pradės nešti ir rimtesnį pelną.
Žinią apie savo gaminius skleidžianti per socialinius tinklus bei pasikliaujanti geriausia reklama iš lūpų į lūpas, „Abijum keramikos“ savininkė pradedantiesiems linki tiesiog nebijoti ir daryti. Ir, žinoma, mylėti savo klientą.
„Abijum keramika“
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.