Kelią spalvoms!
2013.10.01
Temos: Verslo pradžia.
Ramią ketvirtadienio popietę į pokalbį atvykęs Martynas Žakevičius (30 m.) traukia visų papietauti užsukusių kavinės lankytojų žvilgsnius: spalvoti (kaip rudeniniai lapai) drabužiai, vintažinis lagaminėlis rankoje ir, žinoma, ryškiaspalvė peteliškė ant kaklo. Tiesdamas ranką pasisveikinti M. Žakevičius šypsosi pačia plačiausia šypsena, kuri gerai įsižiūrėjus atitinka po smakru parištos peteliškės plotį. „Peteliškės siejamos su polėkiu, meniškumu. Mano nuomone, tai gali būti ir labai aristokratiškas, solidus aksesuaras“, – peteliškės universalumu neabejoja „Stilingų peteliškių“ komandos galva.
Idėja gimė rengiantis brolio vestuvėms
Biofiziką Vilniaus universitete baigęs biomedicinos mokslų daktaras įsitikinęs: „Yra trys verslo gimimo būdai: pirmasis, kai pats dirbi kontoroje ar banke, kur tau sudaroma galimybė stebėti, kaip kiti suka verslą, taigi išėjęs iš darbo bandai pakartoti juos; antrasis, kai tau gimsta geniali mintis, idėja, kokios pasaulis dar nėra matęs, ir tu imiesi ją įgyvendinti, ir trečiasis, kai verslas gimsta iš asmeninio poreikio: ko nors neradus, kuo nors nusivylus.“
M. Žakevičiaus nuomone, trečiasis variantas yra dažniausias. „Taip nutiko ir mums“, – šypsosi „Stilingų peteliškių“ sumanytojas.
„Prieš metus rengdamiesi brolio vestuvėms (jos buvo rengiamos retro tematika) ieškojome peteliškių, – pasakojimą pradeda M. Žakevičius. – Kur jų ieškoti? Baltų ir juodų, siūtų iš šifono, aptikome kostiumų parduotuvėse, bet šios peteliškės neatitiko mūsų vizijos. Kiek pasistebėję pasiūlos trūkumu metėme paieškas parduotuvėse ir ėmėme skambinti pavieniams peteliškes siuvantiems pardavėjams. Deja, jų siūlomos peteliškės, nors ir gražios, buvo per brangios. Taigi naktį prieš vestuves pasiėmę gabalą medžiagos pasiuvome savo pirmą peteliškę. Su ja kitą rytą dalyvavau vestuvėse.“
„Ieškant verslo idėjos kartais užtektų pasižiūrėti į rinką. Būna, ko nors ieškai ir matai pasiūlos, kokybės, medžiagų ar dizaino trūkumą. Mūsų situacija buvo kaip tik tokia, todėl radome nišą ir nutarėme pabandyti, – sako pašnekovas. – „Stilingos peteliškės“ – tai simpatijos ir tą kartą palankiai susiklosčiusių aplinkybių rezultatas.“
Tikslas – užsienio rinkos
„Šis verslas milžiniškų sumų nepareikalavo, – klausimams apie investicijas už akių užbėga pašnekovas. – 2012 metais sukūrėme „Stilingų peteliškių“ feisbuko paskyrą ir portalą stilingospeteliskes.lt. Jis kurtas mūsų pačių jėgomis, visiškai minimaliais resursais, o dabar yra kaip prekių katalogas. Užsakymai mus dažniausiai pasiekia per feisbuką.“
„Būna, kad apsilankome įvairiose mugėse: Kaziuko ar „Fashion Bazar“ Kaune. Tokia reklama mums priimtina, nes sutinkame savo klientų, padalijame vizitines korteles“, – savitą reklamos strategiją atskleidžia M. Žakevičius.
Anot jo, nuo 25 iki 45 litų (priklausomai nuo dydžio) kainuojančios peteliškės yra puiki dovana mylimam vyrui ar sūnui: „Neretai būtent merginos ar mamos tampa pagrindiniais peteliškių mados platintojais.“
Kalbėdamas apie ateities planus M. Žakevičius neslepia noro plėstis į užsienio rinkas. Pirmieji žingsniai jau žengti: prieš pusę metų „Stilingos peteliškės“ sukūrė savą internetinę parduotuvę visame pasaulyje populiarioje internetinės prekybos platformoje etsy.com.
„Kol kas pardavėme tik kelias peteliškes: kelios išskrido į Ameriką, viena – į Portugaliją, būta paklausimų net iš Australijos, tačiau šiam procesui reikia laiko“, – optimistiškai nusiteikęs pašnekovas.
Peteliškių asortimentą lemia ir klientų norai
„Peteliškių komanda nedidelė: aš, mano žmona ir mūsų draugė siuvėja, kurios dėka peteliškės turi formą, – nusišypso M. Žakevičius. – Peteliškių siūlome įsigyti tiek vyriškų, tiek vaikiškų ar net moteriškų. Galite rinktis iš esamų audinių, galite teikti užsakymus.“
„Stilingų peteliškių“ vadovas prasitaria, kad šiuo metu netrūksta savas medžiagas atvežančių klientų: „Ar galite pasiūti tokią?“
Pašnekovas pasakoja, kad tokios, kokias matome šiandien, peteliškės tapo ne iš karto: „Būta ieškojimų: pradžioje siuvome vienasluoksnes peteliškes, tačiau jos buvo skystokos, nesolidžios. Dabar mūsų peteliškės tik dvisluoksnės – labiau pūstos. Nemažai eksperimentavome su dydžiais. Idealaus varianto ieškojome internete, matavome ant manęs.“
„Jeigu kalbame apie medžiagas, mes nuolat ieškome: ar tai būtų lininės, ar drobinės, ar angliškas audinys. Lankomės audinių parduotuvėse, uždarytų gamyklų sandėliuose. Mus domina kokybiškos, įdomios, netradicinės medžiagos, – aiškina pašnekovas ir suskumba pasidalyti renkant audinius išmokta pamoka: – Nereikia spręsti už vartotoją.“
Pašnekovas puikiai pamena situacijas, kai išrinkęs audinį, šventai tikėdamas, kad jis pats geriausias, pasiūdavo peteliškę, bet jos niekas nepirkdavo.
„Įsitikinau, kad esmė – ne medžiagos spalva, o kokybė. Spalvos pasirinkimą geriau palikti vartotojui, – sako M. Žakevičius. – Kurdami stengiamės išgirsti savą klientą. Žmonės ateina ir klausia: „Ar turite oranžinių peteliškių? O salotinių?“ Nors kartais jų pasirinkimai glumina, dauguma atvejų pasiteisina.“
„Stilingos peteliškės“
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.