...

Kavos pasaulyje kuria naujas patirtis

Verslas

2019.01.18

Autorius: Loreta Lileikienė

Temos: , , .

Kavos pasaulyje kuria naujas patirtis

Tadas Barauskas. Asmeninio albumo nuotr.

Pasak kauniečio Tado Barausko (31), kiek daugiau nei pusantrų metų veikiančio „Coffee24“ įkūrėjo, pradėti verslą visuomet rizikinga ne tik dėl būtinų pradinių investicijų ar konkurentų, bet ir dėl kylančių dvejonių, ar pasiteisins idėja, atsipirks rizika. „Pradėti verslą yra prabanga. Tai pirma. Antra, reikia daug rizikuoti ir nusiteikti juodam darbui. Kartais, atlikus matematikos namų darbus ir jau turint viziją, reikia imti ir pradėti veikti, o ne trypčioti analizuojant smulkmenas“, – sako jis.

Pirmiausia darbo patirtis, paskui studijos

Baigęs vidurinę mokyklą Viduklėje, Raseinių rajone, T. Barauskas išvyko gyventi ir dirbti į Švediją. Įmonėje „Trolleholms Gods AB“ vasarą padirbėti pasiūlė dėdė. Pradėjęs nuo paprastų darbų, tokių kaip medelių sodinimas, gana greitai gavo pasiūlymą atvažiuoti kitą sezoną, o kartu ir daugiau atsakomybių.

Po ketverių metų grįžęs į Lietuvą, jis pasirinko logistikos verslo vadybos studijas ir dirbo logistikos įmonėje Kaune. Dirbdamas samdomu darbuotoju, jaunas vyras sako visuomet norėjęs turėti savo verslą. „Nebuvo svarbu, kurią sritį pasirinkti: jei gerai supranti verslo dėsnius, ne tiek svarbu ieškoti unikalios idėjos, kaip padaryti geriau, nei tą daro rinkoje jau veikiančios įmonės. Iš tiesų, prieš pradėdamas verslą, aš su kava neturėjau daug bendro, tiesiog mėgau gerą kavą“, – tikina Lietuvoje verslą sukūręs pašnekovas. Pasak jo, svarbiausia – pažinti rinkoje veikiančius konkurentus, suprasti jų stipriąsias bei silpnąsias vietas ir tuomet pradėti veikti.

Verslui įkalbėjo draugas

Du verslus valdantis T. Barauskas prisimena, kad antrąjį pradėti buvo įkalbėtas draugo, jau ne vienus metus besisukančio kavos srityje. „Jis turėjo nuojautą, kad mūsų tandemas gali suveikti. Jis bus kaip ekspertas, o aš prižiūrėsiu komercinę dalį. Šie pokalbiai vyko dar man dirbant logistikos įmonėje, kur ėjau komercijos vadovo pareigas („Baltic Transline“ apyvarta tuo metu buvo apie 50 mln. eurų), tačiau vieną dieną viskas susiklostė taip, kad nusprendžiau išeiti. Atidariau konsultacijų įmonę, kurios pagrindinė vertė – užsienio pardavimų strategijų ar procesų sudarymas įvairioms įmonėms, o kadangi įmonę jau turėjau, buvo galima rizikuoti ir integruoti prekybos verslą kaip eksperimentą, – pasakoja T. Barauskas. – Įgyvendinti idėją pradėjome nuo struktūros, išlaidų prognozės, biudžetų planavimo, vertės išgryninimo ir konkurentų analizės. Skamba kaip iš vadovėlio, tačiau tai labai svarbu pirminiuose etapuose.“

Žinojo, kad dviračio neišras

Pasirinkę kavos, arbatos bei kakavos produktų sritį, „Coffee24“ jungia keletą prekių ženklų: rūšinė kava „The Mood“, arbata „Bistro Tea“ bei kakava „Becks“. Visi šie produktai tiekiami verslui ir privatiems klientams, siūloma ir kavos aparatų remonto paslauga.

Verslo partneriai žinojo, kad nieko naujo neišras, tad susitelkė į pačių produktų ir aptarnavimo išskirtinumo kūrimą. „Aptarnaujame fizinius asmenis bei gana dideles įmones. Klientai sugrįžta, o tai mums didžiausias įvertinimas. Vadinasi, dirbame gerai. Aptarnaujame net 200 degalinių Lietuvoje ir Latvijoje. Mūsų kartu su dizainere Salvita Design kurtas prekių ženklas „The Mood“ jau pasiekiamas ir užsienio rinkose. Mums svarbu, kad produktai būtų kuo švaresni – ekologiški ir be glitimo, tad didžioji dalis turi EKO sertifikatus. Nuolat ieškome naujų sprendimų, susijusių su aplinkosauga, kad būtų galima perdirbti ar panaudoti ir pačią pakuotę“, – sako dinamiškame versle kūrybiškumo nepristingantis vyras.

Pasiekimai svetur

T. Barauskas pabrėžia, kad pavadinimui pasirinktas „Coffee“ visiems yra aiškus ir suprantamas žodis, kurį lengva perkelti ir į užsienio rinkas, o „24“ yra greitis, pasiekiamumas.

Nors verslas skaičiuoja dar tik antrus metus, tačiau jau gali pasigirti produkcijos eksportu į Vakarų Europos bei Skandinavijos šalis, o prekių ženklas „The Mood“ jau sulaukė ir apdovanojimų: kartu su dizaino autore Salvita Design laimėjo auksą didžiausiame pasaulyje dizaino konkurse „A’Design Award & Competition 2018“ už kavos „The Mood“ pakuotės dizainą maisto pakuočių kategorijoje. „NAPA Baltic Packaging Design Awards 2018“ konkurse pelnė antrąją vietą paruošto maisto kategorijoje.

Svarbiausia – finansų kontrolė

Verslininkas įsitikinęs, kad jo veikloje svarbiausia yra finansų ir biudžeto kontrolė. „Mūsų verslo eksperimentai turi aiškias ribas. Žinome savo finansines galimybes, todėl turime skaičiuoti, o kiekvienas uždirbtas euras turi savo paskirtį. Nebijome sakyti ir savo klientams, kad naujovės, kurios atsiranda, yra jų dėka. Nes verslo esmė yra patenkinti klientai. Nebus jų – nereikės ir mūsų, – apie abipusį ryšį kalba T. Barauskas ir priduria, kad sunkiausia dalis pereinant iš didelės įmonės į smulkųjį verslą yra žmogiškųjų ir finansinių resursų skirtumai. „Žmonėms atrodo keista, kai turėdamas geras sąlygas ir perspektyvas imiesi tokios rizikos. Žinau, kad esu sukaupęs daug žinių, tad kapitalas yra mano galvoje, ne banko sąskaitoje, nes pinigai man tik įrankis. Kurdami verslą viską darėme etapais ir palaipsniui. Neskubėjome su didelėmis išlaidomis, o išsinuomojome 30 kv. m rūsį. Jame buvo tik keli stalai ir minimali infrastruktūra, kurios reikėjo pradžioje. To užteko, kol supratome, kas veikia ir ar mūsų klientai tai įvertins“, – pasakoja T. Barauskas. Tokia strategija pasiteisino ir šiemet buvo atidaryta pirmoji parduotuvė Kaune, kurioje telpa ir produkcijos sandėlis, ir administracija.

Kurti verslą tik dėl pinigų – jokio malonumo

Tokią asmeninę nuomonę išsakęs pašnekovas įsitikinęs, kad visų verslų pagrindinis tikslas turėtų būti aukštesnis: kažką pagerinti, pasiūlyti geresnius produktus ar geresnę patirtį. „Viskas sukasi tik apie tai, – sako jis. – Susitelkimas į kokybišką aptarnavimą ir dėmesys klientams kuria vertę. Taip įmonės savininkas gali realizuoti ir save. Jei įmonėje nebūtų sustyguoti visi procesai, jei strigtų klientų aptarnavimas, nebūtų įmanoma užtikrinti sklandaus darbo“, – patirtimi dalijasi vyras.

Nors prieš pradėdamas veiklą T. Barauskas viską kruopščiai apskaičiavo, tačiau, kaip pripažįsta, buvo ir tokių sprendimų, kurių šiandien nekartotų: „Visi sako: nepradėk verslo su draugais, nes liks arba verslas, arba draugai. Tai visiška tiesa. Galėjome verslo pradžioje daugiau komunikuoti. Dabar suprantu, kad geriau daryti ir klysti, nei vaikantis perfekcionizmo nedaryti nieko.“

Verslininkas mano, kad sėkmingai susiklosčiusiai karjerai įtakos turi ir tai, kad jis turėjo galimybę apkeliauti pusę pasaulio ir didžiausių įmonių darbą pamatyti iš vidaus: „Dar dirbant logistikos srityje, kone kiekvieną savaitę teko keliauti, o susitikimai su didžiausiomis pasaulio įmonėmis leido pažinti jų darbo principus ir požiūrį į tiekėjus bei klientus.“

Skaičiuokite, skaičiuokite, skaičiuokite

Verslo patirties sukaupęs pašnekovas pradedantiesiems sako, kad dideliuose versluose yra daug puikių įrankių, tokių kaip verslo valdymo sistemos ar veiklos analitikos sprendimai. Jie leidžia matyti atskirų segmentų, produktų ir klientų rezultatus bei nematomas išlaidas. Mažas verslas dažnai neturi galimybių įsidiegti tokių sistemų, todėl kartais nemato tikrosios situacijos. „Tad siūlyčiau jau nuo pirmų dienų turėti tokius įrankius kaip „Excel“ ar „Google Docs“, kur komanda galėtų vesti ir fiksuoti rezultatus ir bent kartą per savaitę juos analizuoti prie bendro stalo. Taip galima greičiau reaguoti ir augti. Svarbiausia ne trypčioti vietoje bandant atrasti idealų sprendimą, o nebijoti rizikuoti ir siekti užsibrėžto tikslo. Visos pasitaikančios nesėkmės – tik laikini nesklandumai“, – įsitikinęs T. Barauskas.

„The Mood“

470-1547794999-400531.jpg 470-1547794999-267206.jpg 470-1547794999-532404.jpg 470-1547794999-536970.jpg 470-1547794999-270233.jpg 470-1547794999-612397.jpg

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.