...

Kaip rasti vietą, kur iš tikrųjų norėtumėte būti?

Verslas

2013.01.29

Autorius: Povilas Sabaliauskas

Temos: , , , .

Kaip rasti vietą, kur iš tikrųjų norėtumėte būti?

Lukas Benediktas (kairėje), Evelina Mališauskaitė, Girvydas Bartkus, Giedrė Šilinskaitė Verslauk.lt archyvo nuotr.

Turbūt kiekvienam teko nuobodžiai klajoti po miestą ir galvoti, ką būtų galima nuveikti. Tokiomis akimirkomis dažnai tiesiog išsitraukiame mobilųjį telefoną ir pradedame ieškoti naudingos informacijos. Panašioje situacijoje neabejotinai praverstų jaunų lietuvių sukurta ir per renginį „Verslauk“ pristatyta programėlė „Event Buddy“. Ji pagal jūsų asmeninius pomėgius pasiūlys arti vykstantį renginį, į kurį galėtumėte nueiti.

Susitikome su vienais iš programėlės kūrėjų Nerijumi Tilviku bei Luku Bendiku ir pasikalbėjome apie idėjos evoliuciją, „Verslauk“ naudą bei globalius planus.

„Event Buddy“ pradžia neatsiejama nuo projekto kurkada.lt. Šiame tinklalapyje rasite žemėlapį, kuriame sužymėti visi artimiausiu metu mieste vyksiantys renginiai. Projektą lankytojai pamėgo, netgi rašo jam skirtus tinklaraščius, bet kūrėjų tai tiesiog nebekabina.

„Dabar esame gerokai pakeitę savo koncepciją. Kurkada.lt istorija buvo tokia, kad labai norėjome pasiūlyti naują sprendimą, padedantį ieškoti renginių. Manėme, kad tai bus labiau socializuota platforma, renginius pateikianti per žemėlapius. Norėjome tai pristatyti konkrečiai mobiliosioms platformoms, kad būdamas mieste galėtum pasižiūrėti, kas vyksta aplinkui. Prieš keliaudami į mobiliąsias platformas paleidome internetinę svetainę ir taip atėjome į rinką. Dabar į kurkada.lt žiūrime labiau kaip į bandymą. Nusprendėme renginius sieti su pomėgiais. Supratome, kad pagal savo pomėgius žmonės renkasi ir renginius. Jau per „Verslauk“ pristatėme prototipą programos, kuri pagal pomėgius siūlo renginius. Tai vadinasi jau nebe kurkada.lt, o „Event Buddy“, – apie pradinės idėjos evoliuciją pasakojo L. Bendikas.

Pagrindinė „Event Buddy“ funkcija yra suteikti informaciją apie potencialiai įdomius renginius bet kur ir bet kada. Kaip juokauja N. Tilvikas, aplikacija neretai galėtų suveiki kaip „escape“ mygtukas.

„Jau per patį aplikacijos pristatymą „Verslauk“ naudojome tokį pavyzdį: būna, kad sėdi nuobodžiame renginyje, nejučia išsitrauki iš kišenės mobilųjį telefoną ir bandai pranykti jame. Tokia ir idėja – mes bandome padėti žmonėms rasti tai, kas jiems tikrai įdomu“, – sakė jis.

Kaip veikia „Event Buddy“ sistema? Viskas labai paprasta. Jums tiesiog reikia užsiregistruoti ir „Event Buddy“ automatiškai ims siūlyti renginius, atitinkančius jūsų pomėgius. „Registracija vyksta naudojant „Facebook“ paskyrą. Iš jos ir surenkami interesai. Kiti dar specialiai sužymimi. Aplikacija žino, kokie yra tavo pomėgiai, ir gali pagal juos pasiūlyti konkrečius renginius. Renginiai nuskaitomi iš pagrindinių platformų. Juk visi renginiai sudedami į „Facebook“, tad čia yra pagrindinė platforma, iš kurios jie nuskaitomi. Taip pat naudojama informacija iš „Four Square“, bilietų platintojų ir panašiai“, – apie aplikacijos veikimą pasakojo L. Bendikas.

„Jeigu žmogus turi kokį nors netradicinį pomėgį, pvz., siuvimas ar šokiai su riedučiais, jis gali pats jį įrašyti, o mes rasime su tuo susijusius renginius“, – papildė N. Tilvikas.

Programos kūrėjai sako, kad viena iš priežasčių, kodėl kurkada.lt idėja buvo taip pakeista, yra ta, kad renginių paieškos programų rinkos Lietuvoje beveik nėra. Reikėjo pasiūlyti ką nors, ką būtų galima perkelti ir į kitas šalis. „Mūsų ambicijos iš tikrųjų yra pasaulinės. Suprantame, kad renginių paieškos rinkos Lietuvoje nelabai yra, tada planuojame aplikaciją paleisti visame pasaulyje. Vienintelis dalykas, kuris stabdo, kad reikia susisiekti su atskirų šalių bilietų platintojais ir paprašyti leidimo nuskaityti jų duomenis“, – kalbėjo L. Bendikas.

Globalus veikimas padėtų aplikacijai tapti pelningai. Verslo modelį komanda, beje, irgi šiek tiek pakeitė.

„Iš pradžių galvojome, kad aplikacija turėtų būti mokama ir skirta „Android“ bei „Apple“ įrenginiams, tačiau šiuo metu daugelis keičia kryptį į nemokamas programėles, apmokestintas per reklamas arba papildomą pardavimą pačioje aplikacijoje. Mes irgi galvojame daryti tą patį. Galėtume pačioje aplikacijoje pardavinėti bilietus ir po to pasiimti tam tikrą procentą. Reklamos mums nepatinka. Dar yra galimybė siūlyti nemokamą versiją su visomis pagrindinėmis versijomis, o kartu ir mokamą PRO versiją“, – sakė N. Tilvikas.

Verslininkai sako, kad be „Verslauk“ konkurso pasiekti to, ką pasiekė, būtų buvę gerokai sunkiau. Mokymai, patirtis pristatant idėją labai padeda.

„Tai visų pirma yra mokymai. O jų turėjome pačių įvairiausių. Taip pat susipažįsti su įdomiais žmonėmis, kurie yra iniciatyvūs ir verslūs. Pažintis su mentoriais padeda praplėsti kontaktų tinklą, rasti investuotojų“, – apie „Verslauk“ naudą kalbėjo L. Bendikas.

Mentoriai jauniesiems verslininkams suteikė ne tik praktinių patarimų, bet ir padėjo susivienyti, rasti bendrą kryptį. „Prie šito stalo mes sėdėjome kone dvi savaites. Rengėmės tiek antram etapui, tiek finalui. Kai idėja dar buvo modeliuojama, atėjo Aleksejus Žaltkovskis iš „Verslauk“ ir padėjo suvienyti savo idėjas, pasakė, kad mums reikia rasti bendrą tikslą ir suprasti, ko tikimės iš savo produkto. Tai buvo patarimas, kurį gavę pradėjome greičiau judėti į priekį“, – teigė N. Tilvikas.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.