„Jaukiuose namuose“ karaliauja harmonija
2013.08.06
Temos: Verslo pradžia.
Susitikus su lino gaminių įmonės UAB „Kimono“ įkūrėja Dalia Kavaliauskienė neapleido ramybės ir jaukumo įspūdis. Malonu bendrauti su žmogumi, kuris žvelgia geromis akimis, nieko nebando apgauti, o į kiekvieną klausimą atsako nuoširdžiai. Toks bendravimo stilius išties tinka šiai jaukiai šeimos parduotuvei. Verslininkė noriai dalijo patarimus mūsų skaitytojams: „Prašau parašyti, kad per pirmus metus verslininkai didelio pelno nesitikėtų, bet nišų verslui Lietuvoje – daugybė. Jei turi idėją, tegul nedvejodami imasi ją įgyvendinti.“
Pirmą užsakymą gavo netikėtai
Ponia Dalia verslo ėmėsi būdama 49 metų.
„Baigiau KPI (dabar – KTU). Esu kailininkė. Prieš įsteigdama savo verslą 30 metų dirbau įmonėje „Vilkas“. 1993 metais kaip tik susidarė tinkamos aplinkybės, buvo atkurta Lietuvos nepriklausomybė, sutvarkyta įstatymų bazė verslui pradėti“, – pasakojo ji.
Tuo metu būsimą verslininkę traukė linas, bet daug kas jai sakė, kad perspektyvų šioje srityje nėra. „Numezgėme staltiesę ir ją kolegė nuvežė į Švediją. Gaminiu labai susidomėjo vietos verslininkai. Po mėnesio gavome nemažą užsakymą siuvinių Kalėdoms. Pradėjau ieškoti moterų, kurios prisidėtų, ir taip prasidėjo mūsų gamyba. Tai buvo pirmas mūsų užsakymas“, – pradžios džiaugsmą prisiminė ponia Dalia.
Idėja kilo gulint ligoninėje
Svarbius mums žmones dažnai sutinkame netikėtai, tik reikia atkreipti į tai dėmesį. Ponia Dalia prasitarė savo idėjos – lino apdirbimo verslo – apsisprendusi imtis, kai pakalbėjo su moterimi, su kuria kartu gulėjo vienoje ligoninės palatoje. Ši dirbo lino gaminių įmonėje.
„Aš ir pati svajojau apie lino apdirbimą, nes tai Lietuvoje auginama ir labai pigi žaliava“, – pasakojo moteris.
Nors verslas išgyveno ir pakilimo, ir nuosmukio laikotarpių, verslininkė išsaugojo optimizmą: „Lietuvoje lino kainos kilo, o užsienyje liko tokios pat. Šiuo metu dėl žymiai pakilusios lino kainos tokio pelno, kaip iš pradžių, neuždirbame, bet nenusimename.“
Veiklą koregavo krizė ir kiniškų prekių įsigalėjimas
Pradžioje verslininkė su samdytomis padėjėjomis dirbo namuose. Vėliau susitaupė pinigų ir nusipirko gamyklos patalpas. Pamažu prireikė ir patalpų, kuriose galėtų priimti klientus.
„Gaminiais ėmė domėtis architektai, kiti klientai, o nebuvo kur jų priimti. Vieną dieną nusprendžiau įkurti saloną „Jaukūs namai“, – prisiminė verslininkė.
Iki salono atidarymo didžiąją dalį įmonės veiklos (apie 90 procentų) sudarė eksportas. Pasak pašnekovės, situaciją pakoregavo krizė: „Eksportas sumažėjo, iš užsienio ėmėme gauti mažiau užsakymų. Tuo metu atidarėme saloną Lietuvoje. Dabar pusė mūsų veiklos vykdoma užsienyje ir tiek pat – Lietuvoje.“
D. Kavaliauskienės salonui „Jaukūs namai“ šiuo metu yra beveik 7 metai.
„Kai į Europą įsiveržė kinų tekstilė, konkuruoti tapo sunku“, – dar vieną eksporto mažėjimo priežastį nurodė verslininkė.
Ne paslaptis, kad verslininkai dažnai ieškoti idėjų, megzti kontaktų vyksta į tikslines parodas užsienyje. Tačiau, moters teigimu, parodos yra atgyvenusios, todėl į jas važiuojanti daug rečiau. Laimė, naujų idėjų netrūksta.
Padeda dukra
Ponios Dalios dukra taip pat pasuko jos pėdomis. Baigusi medicinos mokslus, ji nusprendė užsiimti verslu kartu su motina.
„Šiuo metu dukra nuotoliniu būdu studijuoja ir padeda man. Vėliau ji perims šį verslą, o kada nors – gal net ir anūkai“, – verslo viziją piešė verslininkė.
Kuria meną, kurio paskirtis – funkcionalumo ir grožio dermė
Paklausta, kodėl pasirinko būtent meno sritį, pašnekovė atsakė, kad jos salone parduodami meniški gaminiai yra taikomojo pobūdžio. Ši meno rūšis yra naudinga žmogui ir skirta ne vien paganyti akims. Ir tikrai: linine staltiese gali ne tik grožėtis, bet ir dengti stalą, namus puošti natūralios medžiagos užuolaidomis, lininiais drabužiais aprengti vaikus. Kasmet yra parengiamos ir pristatomos net 4 naujos kolekcijos.
Kūrybingiems žmonėms, kurie siekia uždirbti iš savo pomėgio, ji patarė kurti ir bandyti parduoti savo darbus, turėti optimizmo ir drąsos įgyvendinant siekius. „Jeigu kilo mintis – darykite. Kiekviena sėkmė ir nesėkmė bus pamoka, kurią verta išmokti“, – patarė verslininkė apie savo verslą svajojantiems žmonėms.
Svarbi tolerancija
„Bendraujant su žmonėmis yra svarbi tolerancija. Jeigu nukerti kaip kirviu – blogai. Reikia išlaukti tą konflikto momentą“, – dalijosi patirtimi D. Kavaliauskienė.
Tuo teko netrukus įsitikinti. Atėjusi klientė prisipažino, kad lankosi salone pirmą kartą. Ponia Dalia jai aprodė, kas parduodama, kantriai atsakė į visus klausimus. Sulaukusi pastebėjimo, kad išsisiuvinėti pagalvėlę ji galinti ir pati, nesutriko ir nesupyko, o ramiai atsakė. Dažnai versle pasitaiko situacija, kad klientas pirmą kartą tikrina ir nepasitiki, stengiasi išbandyti pardavėją, todėl šis turi būti kantrus.
Kiekvienas verslas turi būti savitas, kuo nors svarbus, išskirtinis. Tuomet jis tikrai įgis klientų. Ponia Dalia pasakojo, kad klientų požiūrį labai parodo geri ir gausūs atsiliepimai po siunčiamų naujienlaiškių. Per mūsų pokalbį jos salone lankėsi ne vienas nuolatinis klientas. Visus juos verslininkė pasitiko pati, nė vienas neliko nepastebėtas, visų poreikiai buvo išklausyti. Malonūs, veiklūs žmonės į lino namus ateina ieškoti jaukumo ir čia jį tikrai randa, o radę nešasi namo. Radę tai, ko ieškojo, jie grįžta čia vėl.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.