...

Išpildyti svajonės apie nuosavą bravorą, šeima grįžo į Lietuvą

Verslas

2022.06.29

Autorius: Loreta Lileikienė

Temos: , .

Išpildyti svajonės apie nuosavą bravorą, šeima grįžo į Lietuvą

Inga ir Giedrius Lipinskai Asmeninio albumo nuotrauka

Šios vasaros rugpjūtį kauniečių Ingos (32) ir Giedriaus Lipinskų (33) šeimos įkurtai įmonei „Kambo Kombucha“ sukaks metai. „Svarbūs, labai intenstyvūs, produktyvūs ir gan sėkmingi, – taip juos apibūdina pašnekovai, išpildyti svajonės grįžę iš Anglijos. – Apie adaptaciją Lietuvoje net nebuvo laiko galvoti, nes nuo pat pirmos dienos kibome į darbus.“

Po emigracijoje praleistų metų, į Lietuvą grįžusiai šeimai sunkiausi buvo pirmieji mėnesiai. Vienu metu sutapo ką tik pakeista gyvenama šalis su penkių mėnesių mažyliu ir iš karto prasidėję kuriamo verslo rūpesčiai: reikėjo įsirengti patalpas, pradėti gamybą. „Laikas buvo tikrai įtemptas, patyrėme daug streso, rodėsi, kad 24 valandų paroje per mažai“, – prisimena pašnekovė, pridurianti, kad laiko mažai ir dabar – sparčiai plečiamasi, stengiamasi, kad kad kuo daugiau žmonių sužinotų apie gaminamus produktus.

Padeda barmeno miksologo patirtis

„Keliaudamas gyvenimo vingiais atradau barmeno darbą. Tai buvo nuostabus jausmas. Toks jausmas, kad esu teisingame kelyje, tai kėlė stiprų susižavėjimą“, – savo patirtimi dalijasi dabar jau kombučeris.

Pakeitęs daugybę didmiesčio barų, Londone lietuvis įsidarbino garsaus virtuvės šefo ir televizijos laidų autoriaus Gordono Ramsay restorane „York & Albany“ ir sako čia  labai daug išmokęs.

„Keli metai šiame restorane davė daugiau nei keli universitetai. Dirbdamas už baro mokiausi miksologijos (tai mokslas apie skonių suderinamumą ir jų balansuotą panaudojimą), dalyvaudavau degustacijose, kai kokios nors daryklos ar bravoro savininkai, atstovai supažindindavo su savo gaminamais gėrimais. Man asmeniškai tai kėlė stiprų susižavėjimą. Ir pasakiau sau, kad tai bus mano svajonė – turėti savo bravorą arba daryklą, – apie savo kelią verslo link šypsodamasis pasakoja pašnekovas.

Susipažino užsienyje

Tuo tarpu kaunietė Inga išvyko pas draugę ir jos artimuosius į Angliją. Ten pradėjo nuo padavėjos darbo, vėliau tapo restorano vadybininko padėjėja, o dar vėliau ir kavinės vadybininke. Sekėsi gerai, tačiau norėjosi savo veiklos, priklausyti pačiai nuo savęs.

Kadangi jauną moterį nuo paauglystės viliojo grožio sritis, Anglijoje ji baigė blakstienų priauginimo kursus ir pradėjo dirbti savarankiškai, nuolatos mokėsi ir gilino žinias.

Grįžusi į Lietuvą, ji toliau tęsia šį savo darbą jau šeimos versle.

Giedrius ir Inga prieš aštuonerius metus susipažino Londono bare, dar po ketverių sukūrė šeimą.

Šeimos ilgesys sugrąžino atgal

Jaunai šeimai vis sukirbėdavo mintis grįžti į Lietuvą, tačiau kažkas vis sulaikydavo. Tai darbai, tai ateities planai, tai nežinomybė, ką reiktų veikti grįžus. Kai I. Lipinskė pradėjo lauktis, smarkiai pradėjo ryškėti namų ir šeimos ilgesys, keitėsi vertybės ir prioritetai. Gimus vaikeliui, šeima apsisprendė grįžti į Lietuvą.

„Aš turėjau planą Lietuvoje ir toliau dirbti permanentinio makiažo srityje, tačiau Giedrius, uždaręs statybų verslą Anglijoje, to paties Lietuvoje daryti nenorėjo. Tuo metu su kombučia buvome susipažinę jau kurį laiką, ją Giedrius gamino ir namuose ir jam puikiai sekėsi. Tuomet ir kilo mintis įgyvendinti seną svajonę – atidaryti savo bravorą ir gaminti naudą teikiantį, sveiką gėrimą – kombučią“, – savo idėjas išdrįso įgyvendinti jauna šeima.

Grįžę iš karto kibo į darbus

„Jau sausio mėnesį į buteliukus buvo išpilstyta pirma, Giedriaus pagaminta kombučia, kurią ragavome ir vertinome visi – šeima, draugai. Visų klausėme ar patinka vienas ar kitas skonis, ar reikėtų kažką pakeisti. Giedriaus barmeno-miksologo patirtis labai padėjo. Patys pirmieji receptai buvo sėkmingi, skoniai subalansuoti, todėl galėjome pradėti užsiimti plėtros darbais“, – prisimena veikli moteris.

Pasak I. Lipinskės, tai ne tik verslas. „Tai bendrystė, ryšis su klientu. Kiekvienas mūsų buteliukas skelbia žinutę. Kažką įkvėpti, kažką padrąsinti, kažkam palinkėti siekti savo svajonės. Pavadinimo idėja kilo nuo Amazonėje plačiai naudojamos kambo varlės medicinoje. „Ji išvalo žmogaus organizmą, įžemina. Šį metodą esame išbandę patys ir iš pagarbos šiai natūraliai gamtos medicinai taip pavadinome savo kuriamą gėrimą dėl jo naudos žmogaus organizmui.

Naujos idėjos kyla net naktį

Pradinė investicija į „Kambo Kombucha“ siekė maždaug 60 000 eurų, vėliau prireikė dar ir investuojama iki šiol. Ir finansus, ir visą savo laisvą laiką skiriantys verslui, Lipinskai sunkiai gali spėti, kada viskas atsipirks.

Jie stengiasi plėtoti savo verslą megzdami ryšius su specializuotomis parduotuvėmis, restoranais, kavinėmis, dalyvaudami įvairiose mugėse, festivaliuose ir vertina savarankiško darbo privalumus: yra daug vietos kūrybai, įvairių pažinčių, susitikimų, nė viena diena nėra tokia pati.

Žinoma, pažymi pašnekovai, tai reiškia, kad dažnai darbas yra 24/7, „nes kartais net naktį sunku užmigti – vis galvojame ką reikia atlikti arba kyla naujos idėjos. Ir, be abejo, atsakomybė yra žymiai didesnė, nes rezultatus lemia įdėtas darbas“.

Tankus skaičius kombučios gamintojų

MB „Kambo Kombucha“ pardavimų ir plėtros vadovė Inga Lipinskė sako su vyru žinoję, kad pagal Lietuvos mastą, joje yra tankiausias skaičius kombučios gamintojų. Ir tai paskatino savo gėrimą padaryti kuo unikalesnį ir įdomesnį. „Nekonkuruojame, visi esame kolegos, ir esame labai dėkingi kitiems kombučios meistrams, kurie yra nuveikę labai daug, kad kuo daugiau žmonių pažintų šį gėrimą. O po saule vietos užteks visiems. Kiekvienas meistras, kad ir kokios srities būtų, visada atras savo klientų ratą“, – įsitikinusi ji ir linki kitiems: „Bandykite, darykite, siekite savo svajonės ir Jums tikrai pavyks!“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.