Išleido knygą kaip pradėti verslą

Verslas

2022.05.27

Autorius: Rūta Palionienė

Temos: .

Išleido knygą kaip pradėti verslą

Gitana Ginkevičė Asmeninio albumo nuotrauka

Skaitmeninės rinkodaros vadovė ir lektorė Gitana Ginkevičė jau virš 8 metų padeda verslams skleisti sparnus. Ji ne tik juos veda augimo keliu, dalinasi žiniomis, bet ir sukauptą patirtį sudėjo į knygą Verslo sparnai. Ir ją netgi neretai vadina 367 psl. pratybomis, kurios it gidas veda skaitytoją nuo idėjos išgryninimo iki pardavimų augimo. 

Tinklaraštis parodė kelią

Pašnekovė prisimena motinystės pradžią, kai ėmė rašyti tinklaraštį nėštumo tema. Bekurdama šį turinį, sukūrė stiprų nėštumo ir priežiūros portalą. Vėliau gimė ir knyga. Siekdama ją parduoti, Gitana aktyviai naudojosi Facebook rinkodara. Norėdama geresnių rezultatų, ji pradėjo tobulintis skaitmeninės rinkodaros srityje. „Turėjau puikią galimybę mokytis, bandyti, klysti ir vėl bandyti įvairiausias skaitmeninio marketingo technikas. Dirbau tiek su UX, SEO, naujienlaiškiais, tiek su socialinių tinklų rinkodara, partnerystės programomis ir t.t.“ Ilgainiui moteris pajautė išaugusi motinystės temą, tad skaitmeninė rinkodara ėmė dominti vis labiau. Sukaupusi nemažą bagažą žinių, G. Ginkevičė norėjo juo dalintis su kitais. Taip gimė prekinis ženklas „Verslo sparnai“. „Mano tikslas – mokyti ir padėti pradedantiesiems verslininkams skaitmeninės rinkodaros srityje“. Juo labiau, kad Lietuvoje vis dar gerokai trūksta žinių ir praktikos sklaidos. „Kasdien žmonės apsisprendžia pradėti kažką savo, kai kas jau vysto savarankišką veiklą, tačiau susiduria su žinomumo ar pardavimų auginimo sunkumais, o kai kas nori keisti karjeros kryptį.

Knyga, kviečianti veikti

Prisiminusi savojo prekinio ženklo pradžią prieš 5 metus, verslininkė sako: „Mano pradžia buvo tokia pati, kokią ir dabar rekomenduoju savo klientams: prekės ženklo sukūrimas, komunikacija socialiniuose tinkluose ir ekspertiniai straipsniai asmeninėje interneto svetainėje. Tokia pradžia netrukus atvedė pirmuosius mokius klientus“. Konsultuodama klientus, Gitana ėmė pastebėti tam tikras tendencijas. Klientai kreipiasi tiek labai konkrečiais atvejais, kai rinkodaroje susiduria su problemomis, tiek prašydami sukurti visą strategiją. „Po trejų metų aktyvios mokymo ir konsultavimo veiklos, pastebėjau, kad kalbu tą patį per tą patį. Nesvarbu, ar ateina vienas dar nepatyręs būsimas verslininkas, ar kreipiasi tarptautinės įmonės vadovas – visi vienu ar kitu etapu keliauja per tuos pačius verslo kūrimo žingsnius“. Taip gimė pašnekovės parašyta knyga, natūraliai gavusi pavadinimą „Verslo sparnai“.

Žinias svarbu taikyti

Trumpai įvardindama knygos turinį, verslininkė sako, kad tai labiau pratybos, kviečiančios veikti. „Tai gidas, vedantis skaitytoją nuo idėjos išgryninimo iki pardavimų auginimo. Visi žinome – tik perskaičius – niekas neįvyks. Žinias reikia taikyti“. Knygoje skaitytojai ras atsakymus į klausimus „kaip žinoti, ar mano sugalvota idėja pasiteisins? Kokią verslo formą įsteigti? Kokie mokesčiai mane užgrius? Kaip sukurti reprezentatyviai atrodantį prekės ženklą? Kaip pozicionuoti save/įmonę? Kas yra mano tikslinis klientas? Ką reikia žinoti apie parduodančią interneto svetainę? Kas yra SEO, kam to reikia? Kaip sukurti rinkodaros planą? Kaip išnaudoti skaitmeninės rinkodaros kanalus? Kaip reklamuotis?“

Daugiau klausimų – daugiau rezultato

Klientai, kuriais knygos ir verslo autorė džiaugiasi labiausiai yra negailintys klausimų. „Kiekvieną kartą, kai besikonsultuojančiam žmogui ateina tas „aha!“ momentas, kai jis pagaliau supranta problemos esmę ir atranda sprendimą – tokie momentai man teikia didžiulį pasitenkinimą“. Konsultacijose Gitana itin džiaugiasi žmonėmis, kurie žino, kiek dar nežino ir ką nori sužinoti. Ir gal iš šono gali atrodyti, kad verslininkė gali užsiauginti sau konkurentus, moteris teigia taip negalvojanti. „Mano patirtis leidžia pradedantiesiems verslininkams augti, o kuo jie didesni – tuo daugiau rankų reikia. Tad manau, jog auginu ne konkurentus, o klientus“. Pradėjusi verslą dar prieš pasaulį ištikusią pandemiją, verslininkė sako matanti jos atneštus pliusus. „Pandemija išmokė žmones konsultuotis ir mokytis rinkodaros nuotoliniu būdu. Jos dėka nebeliko „sienų“.

Stabilumas svarbiausia

Dalindamasi savo ateities planais ir verslo plėtros mintimis, pašnekovė teigė jau mąstanti ir apie antrą knygą. Pirmoji knyga yra tarsi pradžios žingsnelių gidas. „Kita knyga galėtų pasakoti apie psichologinius triukus, padedančius parduoti daugiau. Ši informacija būtų itin naudinga norintiems gilintis reklamos srityje“. Apibendrindama savo verslo augimą bei kelionę, G. Ginkevičė pabrėžia nuoseklų darbą. „Pažvelgus retrospektyviai, sunku įvardyti šuolius ar proveržius savo veikloje. Matau sistemingą ir planuotą augimą. Visgi pokyčius atnešę etapai buvo rinkodaros nuotolinių mokymų platformos paleidimas ir knygos leidyba“. Taip pat verslininkė pataria ir naujo verslo kūrėjams, kurie nori įsitvirtinti. „Labiausiai reikalingas yra planas, o labiausiai padeda – sistemingas darbas. Daugelis nori greito rezultato, tad nesulaukę staigios sėkmės, mėtosi tarp veiklų. Jei pasidomėtumėte, tai visi sėkmingiausi startuoliai gyvuoja tikrai ne vienerius metus. Šlovė retai ištinka per naktį. Dažniausiai už to slypi ilgas ir sistemingas darbas su kuriamu prekės ženklu“.

 

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.