Į Lietuvą atvežė tradicinį japonišką skanumyną
2021.12.13
Temos: Startuolis, Verslo pradžia.
Vilnietė Jorūnė Stonienė į Lietuvą atvežė netradicinį skanumyną – japoniškus ledus-guminukus močius. Kavinėse „Motiko“ klientai žavisi unikaliu produkcijos patiekimu ir netikėtais skoniais.
Kas yra močiai?
Paklausta, kas yra močiai, J. Stonienė sako, kad tai tradicinis japoniškas skanumynas, populiarus tarp samurajų ir imperatorių.
„Tradiciškai močiai buvo siejami su sveikata ir gausa. Spėjama, kad skanėstai pradėti gaminti dar prieš mūsų erą, o labiausiai išpopuliarėjo VI amžiuje. Šiais laikais tai itin populiarus desertas. Močiai dovanojami vestuvių proga, gimus kūdikiui ir švenčiant Naujuosius metus“, – pasakoja pašnekovė.
Močiai – tai tamprus ryžių tešlos apvalkalas, primenantis kramtomąją gumą. Skirtinguose Japonijos regionuose gaminami močiai yra skirtingi. Vienur jie gaminami tik iš tešlos ir valgomi švieži arba džiovinti, kitur įdaro dedama, tačiau jo sudėtis ir kiekis varijuoja, o ir pačių močių forma bei dydis būna įvairus.
„Dabar patys populiariausi močiai su ledų įdaru. Mūsų desertai primena būtent juos, tačiau viduje esantis kremas, nors primena ledus, nėra ledai, jis netirpsta. Mūsų močius galima valgyti tiek šaltus, tiek atšilusius, kiekvienas pats pasirenka, kaip jam skaniau“, – teigia J. Stonienė.
Idėją kilo pamačius nuotrauką
Šiuo metu J. Stonienė yra moldavų prekių ženklo „Motiko“ atstovė Baltijos šalyse. Tačiau kelionė, ieškant kokybiškų močių, prasidėjo nuo vienos nuotraukos, kurią Jorūnės vyras parsivežė iš Prancūzijoje vykusios maisto parodos ir papasakojo apie ragautus močius.
„Pradėjau jais labai domėtis, iš užsienio atsisiuntėme pavyzdžių. Turėjau idėją gaminti vietoje, bet pasirodė, kad tai labai sudėtinga ir brangu, tuomet ėmiau ieškoti, iš kur būtų galima importuoti. Norėjau, kad produktai būtų išskirtiniai, o jų sudėtis neprieštarautų mano gyvenimo būdui ir įsitikinimams, kad galėčiau jais ir mėgautis pati, ir drąsiai duoti vaikams.
Radome nemažai gamintojų, tačiau kas nors vis netikdavo, tai skonis, tai sudėtis… Kartais jau net norėdavosi nuleisti rankas. Tada atradome moldavų prekių ženklą „Motiko“. Pajutome, kad su jo savininkais tarsi suprantame vieni kitus iš pusės žodžio“, – džiaugiasi verslininkė.
Skatina klientus stabtelėti
Šiuolaikinis gyvenimas kupinas skubėjimo, tad, norėdama klientams sukurti išskirtinį malonumą ir galimybę mėgautis desertu, J. Stonienė sugalvojo unikalų deserto patiekimą.
„Daugumai skaniausi močiai yra vos vos atitirpinti. Išėmę iš šaldiklio, klientams juos atnešame kartu su smėlio laikroduku – per 10 minučių desertas atitirpsta ir galima valgyti. Toks ritualas skirtas ne tik tam, kad geriausiai atsiskleistų močių skonis, bet ir norint paskatinti klientus stabtelėti, pasimėgauti ramybe. Mūsų filosofija – įkvėpti žmogų neskubėti, vertinti kiekvieną akimirką, nes tik tada galima pajusti gyvenimo pilnatvę“, – atskleidžia J. Stonienė.
Dvylika skirtingų skonių
Pašnekovė pasakoja, kad japonai močius valgo kartu gerdami mačios arbatą arba sakę, vakariečiai derina su juodąja arbata, kava, vynu, kokteiliais. Savo kavinėse Jorūnė siūlo ir tradicinės mačios, ir juodosios arbatos bei kavos, ir keleto rūšių mačios pagrindu pagamintų gaiviųjų gėrimų. Vis dėlto kavinių pažiba – net dvylikos skirtingų skonių močių desertai.
„Lietuviai noriai ragauja močius. Nors kavinė veikia dar labai neseniai, jau turime nemažai nuolatinių klientų. Patys populiariausi skoniai – mangų, mačios, mėlynių, pistacijų. Atsiliepimai – tik patys geriausi, daug kas sako, kad tai jų skaniausias kada nors ragautas desertas ir žada čia ateiti kasdien, kiti džiaugiasi, kad eidami į svečius nuo šiol turės kur įsigyti unikalią saldžią dovaną“, – šypsosi verslininkė.
Pašnekovė atskleidžia, kad kavinukes noriai aplanko po Lietuvą keliaujantys japonai. Jie džiaugiasi ir žavisi tolimoje šalyje plėtojama jų kultūra.
„Japonai stebisi, kad kažkas taip toli nuo jų tėvynės nori skleisti jų kultūrą. Gauname daug komplimentų ir dėl skonio“, – džiaugiasi J. Stonienė.
Startavo pandemijos metu
Pradėjus veiklą pandemijos metu, anot pašnekovės, reikėjo labai daug ryžto ir tikėjimo savo veiklos sėkme.
„Kuriant šį verslą, tikrai nebuvo lengva, kilo daug iššūkių, kuriuos dar sustiprino pasaulio įvykiai, daug kas ėmėsi už galvos – maitinimo verslai žlunga, o aš štai imuosi būtent jo… Tačiau mano užsispyrimas nugalėjo ir dabar tuo labai džiaugiuosi. Esu įsitikinusi, kad geriau pabandyti ir patirti nesėkmę, nei iš viso nebandyti, o paskui graužtis, kad gal būtų pasisekę. Man savo svajones riboti iš viso nepatinka. Esu maksimalistė“, – tvirtai sako Jorūnė.
Artimiausiuose verslininkės planuose – plėtra kituose miestuose. Vasarop „Motiko“ planuoja žengti į pajūrio rinką, netolimoje ateityje tikisi skoniais nustebinti latvius ir estus.
„Jau ieškome tinkamų vietų Latvijoje ir Estijoje. Kol kas produkciją pristatome tik Vilniuje, tačiau ieškome galimybių pristatyti močius klientams į namus visoje Lietuvoje. Be to, vyksta aktyvios derybos su viešojo maitinimo sektoriumi, prekybos tinklais. Siekiame, kad mūsų produkcija taptų kuo prieinamesnė vartotojui. Užšaldyti močiai tinkami vartoti net metus – tai palanki plėtrai prekė“, – įsitikinusi verslininkė J. Stonienė.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.