...

Gyvenimiškų situacijų įtaka verslui

Verslas

2013.07.22

Autorius: Justina Ūsaitė

Temos: .

Gyvenimiškų situacijų įtaka verslui

Netikėtai pasikeitusios aplinkybės inspiruoja verslo plėtrą ar net visiškai pakeičia pradinę jo koncepciją. Tokių pavyzdžių yra ir Lietuvoje. bzn start nuotr.

Gyvenimas spalvingas, tad dažnai net verslo idėja kyla ne kruopščiai mąstant ir analizuojant galimybes, o pasibuvime su draugais, pietaujant restorane, netikėtai kuo nors susidomėjus ir panašiai. Būna, kad netikėtai pasikeitusios aplinkybės inspiruoja verslo plėtrą ar net visiškai pakeičia pradinę jo koncepciją. Paieškokime gyvenimiškų situacijų įtakų lietuvių verslui pavyzdžių.

Rimvydas Širvinskas-Makalius (nuotr. dešinėje) savo verslą pradėjo dėl pomėgio laisvalaikiu keliauti. Vaikinas pradėjo šia tema konsultuoti kitus, padėdavo rasti pigesnius bilietus, juos nusipirkti. Po kelerių metų jis ne tik pradėjo užsidirbti, bet ir leisti kelionių žurnalą! O kur gyvenimiškos situacijos jį nuneš, mes dar pamatysime.

Geriausias gyvenimiškų situacijų įtakos verslui pavyzdys – atsižvelgimas į klientų poreikius. Ne vienas verslininkas yra minėjęs, kad naujas paslaugas, produktus, plėtrą dažnai inspiruoja būtent klientų užklausos ar skundai. Centras „Saulėja SPA“ įsikūręs šalia viešbučio. Klientų patogumui nuo šiol yra įrengtos vidinės durys, pro kurias viešbučio lankytojai į SPA procedūras gali žingsniuoti tiesiog su chalatais.

Išgyventi dalykai dažnai padeda nepalūžti, siekti tikslo. Gal tai buvusi sunki liga, artimo žmogaus netektis, nelaiminga meilė, paauglystės ar vaikystės išgyvenimai, o kartais net nuolatiniai nepasisekimai. Verslininkas Ilja Laursas ne viename interviu minėjo, kad idėja įkurti itin sėkmingą kompaniją „GetJar“ kilo po daugybės nesėkmingų verslo bandymų. Kiekvienas žmogus turi neigiamos patirties, kuri arba jį sužlugdo, arba užgrūdina. O kaip atsitiks tau – priklauso tik nuo tavęs. Patys renkamės, kaip reaguoti į neigiamas gyvenimo situacijas.

Restoraną Hamburge įkūręs Žilvinas Petrauskas savo verslo idėją sugalvojo su tėvais pietaudamas Trakuose. Kibininėje pamatęs užsieniečių susižavėjimą lietuviška produkcija, jis nusprendė įkurti savo restoraną, kuriame vaišins vokiečius lietuviškais patiekalais. Savo dizaino vardą „Labadiena“ (nuotr. kairėje) sukūrusių Petro ir Rapolo idėja kilo vakarėlyje su draugais. Netrukus ši idėja sulaukė didelio susidomėjimo, kvietimų dalyvauti konferencijoje „Login“ ir „Mados infekcijoje“. Spontaniškai kilusios idėjos tapo pelną nešančiu verslu.

Vaikiškų lavinamųjų žaislų didmeninės prekybos verslo www.oozuu.com (nuotr. apačioje) įkūrėjai Arūnas ir Indrė Užupiai apmąstė savo verslo planą jaukiai namuose gurkšnodami vyną. O naminių gyvūnų ėdalu prekiaujantis Aistis Gasparavičius (www.petspoint.lt) nusprendė, kad geriau jau atsisakys geresnės mašinos, bet nedirbs įgristi spėjusio samdomo darbo.

Tad toli ieškoti nereikia, apsidairykite aplink. Tapti kūrybiškam nereikia didelių pastangų. Unikalios idėjos ir sprendimai slepiasi čia pat. Tereikia plačiau apsidairyti ir pasiremti savo unikalia gyvenimo patirtimi.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.