...

Dviejų jaunų žmonių idėja, kuri įgyvendinta nė karto nesusitikus

Verslas

2014.03.12

Autorius: Zigmas Vitkus

Temos: .

Dviejų jaunų žmonių idėja, kuri  įgyvendinta nė karto nesusitikus

Jonas Ilevičius, vienas iš prekeszenklas.lt įkūrėjų Asmeninio albumo nuotr.

Metų pradžioje pradėjo veikti interneto portalas, skirtas reklamos ir rinkodaros naujienoms iš mūsų šalies bei viso pasaulio. Įkurtas dviejų jaunų žmonių, šilutiškio Edvardo Judženčio ir vilniečio Jono Ilevičiaus, portalas www.prekeszenklas.lt yra pirmasis tokio tipo interneto puslapis Lietuvoje. Įdomu, jog sumanymas jį įkurti gimė ir buvo vykdomas nė karto nesusitikus. Edvardas (31) šiuo metu gyvena Šilutėje, į kurią sugrįžo po studijų ir devynerių Vilniuje praleistų metų, o Jonas (22) – šiuos metus leidžia keliaudamas po tolimąją Kanadą.

Netikėtas laiškas iš Anglijos

„Dar studijuodamas informatiką, įsigijau interneto svetainės adresą www.prekeszenklas.lt. Buvau sugalvojęs vystyti tinklaraščio tipo puslapį ar naujienų portalą apie prekių ženklus. Tačiau tuo metu neturėjau nei išteklių, nei galimybių realizuoti savo vizijos. 2010 metais puslapis galų gale ėmė veikti, tačiau jame talpinau daugiau praktinę informaciją apie prekių ženklų registraciją, o ne rinkodarą“, – prisimena veiklos pradžią Edvardas Judžentis.

Jei tikite savo idėja ir turite žinių, anksčiau ar vėliau jums tikrai pavyks

E.Judžentis

Praėjusių metų vasarą jis netikėtai gavo laišką, kurį perskaitė tik vėlyvą rudenį. Tai buvo laiškas iš nepažįstamo žmogaus, Jono Ilevičiaus, tuo metu Anglijoje studijavusio rinkodarą. Jonas teiravosi apie galimybę bendradarbiauti ar netgi perimti www.prekeszenklas.lt veiklą.

„Kaip tik tuo metu mąsčiau, ką daryti su manuoju puslapiu, gaivinti jį ar negaivinti. Jono laiškas atkeliavo pačiu laiku. Ėmėme susirašinėti, diskutuoti, kol pamažu priėjome bendrą sprendimą sukurti naują portalo tipo svetainę, kurioje talpintume tiek savo parašytus straipsnius, tiek medžiagą iš kitų šaltinių apie prekės ženklus ir jų rinkodarą“, – pasakoja E. Judžentis (nuotr. dešinėje).

Kodėl būtent prekių ženklų rinkodara?

Mintis įkurti portalą apie prekės ženklus Jonui šovė bestudijuojant reklamą ir rinkodarą Lankasterio universitete. „Didesnėse užsienio rinkose apstu tokių portalų, jie itin populiarūs tiek tarp įmonių vadovų, tiek tarp studentų, o ir eiliniai lankytojai ten gali rasti įdomių bei naudingų straipsnių. Pagalvojau, kad tokia svetainė gali ne tik susilaukti teigiamos reakcijos Lietuvoje, bet ir plėsti ir tobulinti reklamos ir rinkodaros instrukciją“, – prisimena Jonas.

Pardavimų rinkodaros sritis Edvardą domino taip pat jau ne vienus metus, nors dirbo jis visai kitoje srityje. „Esu baigęs informatiką Vilniaus Gedimino technikos universitete. Vienas iš pirmųjų mano darbų, buvo programavimas, kiti darbai buvo taip pat susiję su IT sritimi, likimas atvedė į patentų biurą, kuriame įgijau žinių apie prekių ženklų registravimą. Vėliau pasukau į pardavimų sritį. Programavimas nėra ta sritis, į kurią norėčiau gilintis, tačiau mane domina rinkodara ir pardavimai“, – sako Edvardas.

Didžiausios investicijos – laikas ir žinios

Portalo kūrimas nėra pagrindinis Edvardo ir Jono užsiėmimas: visa tai, ką mato lankytojai, apsilankę portale, gimsta laisvalaikiu – po darbo ir savaitgaliais. Būtent laikas ir žinios buvo didžiausia investicija pradedant šį projektą. Daugelį techninių dalykų jie nesunkiai įgyvendino patys, su didesniais iššūkiais susidūrė tik ieškodami informacinių partnerių: „Nemažai laiko teko sugaišti norint surasti ir įtikinti bendradarbiauti užsienio portalus, rašančius panašiomis temomis. Tai suprantama, kai neturi ko parodyti, tavimi nelabai pasitiki, tačiau sutikus vienam ar kitam solidesniam portalui, kitus prikalbinti daug lengviau“, – teigia Edvardas.

Siekia tapti stipriu nišiniu portalu

Ar gaus finansinės naudos iš naujojo portalo, jo įkūrėjai kol kas nesvarsto. Dabar jiems svarbiausia pateikti kokybišką turinį, galintį pritraukti didesnį lankytojų srautą. „Žinoma, jei puslapis taps populiarus, tikimės gauti pajamų iš reklamos, kurias investuotume – padengtume einamuosius kaštus, papildomus svetainės programavimo darbus, taip pat priimtume rašantį ir prekės ženklų rinkodara besidomintį žmogų. Didelės auditorijos nesitikime, tačiau būtume patenkinti, jei www.prekeszenklas.lt taptų stipriu nišiniu portalu, tokiu kaip „Pinigų karta“ ar tas pats „bznstart.lt“, – sako Edvardas.

Paprašytas palinkėti ką nors gero žmonėms, nutarusiems pradėti panašią veiklą į jų, Jonas iškart pamini atkaklumą. Jam pritaria ir Edvardas sakydamas, jog svarbiausia daryti tai, kas tau pačiam labiausiai patinka. „Dirbkite ir nepasiduokite susidūrę su pirmaisiais sunkimais. Jei tikite savo idėja ir turite žinių, anksčiau ar vėliau jums tikrai pavyks.“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.