Beprotiška idėja, virtusi prekių ženklu
2016.12.23
Temos: Vadyba, Verslo pradžia.
„Ryžtis kurti nišinį prekių ženklą ir pardavinėti papuošalus, kurių 90 proc. sudaro statybinės, buities ir santechnikos medžiagos, šiek tiek beprotiška“, – įsitikinusi „Mellow“ papuošalų kūrėja Melita Rus (26). Verslininkė, kilusi iš Šiaulių, jau septynerius metus gyvena sostinėje ir čia kuria neįprastus bei iki šiol niekur kitur nematytus papuošalus.
Verslo idėjos užuomazga – vaikystės žaidimuose
Pašnekovė prisipažįsta, kad tiksliai įvardyti, kada gimė prekių ženklo „Mellow“ idėja, yra gana sudėtinga. „Ko gero, šis sumanymas nesąmoningai kilo dar vaikystėje, kai vietoj žaidimo su lėlėmis svetainėje rinkdavausi varžtus ir panašius rakandus namų garaže. Pamažu ši idėja brandinosi keletą metų ir tik studijų metais pradėjo gimti pirmieji papuošalai, vėliau – prekių ženklas. Taip kitoks mano grožio suvokimas ir svajonė sukurti prekių ženklą virto realybe“, – pasakoja M. Rus.
Aptardama savo verslo pradžią, netradicinių papuošalų kūrėja prisimena, kad aplinkiniai, išgirdę apie tokį jos verslo sumanymą, reagavo labai įvairiai. Nors atsirado atkalbinėjančių ir skeptiškai idėją vertinančių žmonių, verslininkė džiaugiasi, kad dauguma aplinkinių skatino imtis šio sumanymo, nes tai buvo niekur nematytas, neįprastas ir labai drąsus sprendimas.
Gaminių neįprastumas kaip pranašumas
Originalių papuošalų kūrėja tiki, kad klaidos, padarytos kuriant verslą, išėjo tik į naudą. „Manau, kad kiekviena klaida yra pamoka, kurią išmokę mes tobulėjame. Tokių pamokų buvo ir yra labai daug, nes baigusi kostiumo dizaino studijas Vilniaus dailės akademijoje, nieko neišmaniau apie verslą ir jo kūrimo procesus, tad teko mokytis iš praktikos“, – sako M. Rus.
Pašnekovė įvardija, kad vienintelis dalykas, kurį kurdama savąjį verslą ji galėjo daryti kitaip – mažiau bijoti, labiau pasitikėti savimi, o savo kuriamų gaminių neįprastumą ir keistumą vertinti ne kaip trūkumą, o kaip pranašumą. Pašnekovė įsitikinusi, kad mados verslas iš esmės yra labai charakteringas ir įdomus. Tenka nuolat kurti, domėtis naujovėmis, plėsti akiratį, nes čia labai svarbu savita idėja, jos pateikimas ir žinutė, kurią stengiamasi perduoti pasauliui. „Sunku jausti konkurenciją, kai gamini tikrai keistus daiktus, tad kol kas neteko sutikti panašių prekių ženklų. Kita vertus, sveika konkurencija visada gerai, nes ji reiškia, kad yra paklausa“, – tikina M. Rus.
Ateities planuose – užsienio rinka
Verslininkė atskleidžia, kad, kuriant „Mellow“, investicijoms į verslo pradžią prireikė keturženklės sumos. Pašnekovė įsitikinusi, kad, norint sukurti prekių ženklą, gali prireikti nuo triženklės iki gerokai didesnės sumos, kuri suteikia daugiau finansinės laisvės, reikalingos idėjoms įgyvendinti. „Mano biudžetas buvo ribotas, todėl teko tilpti į keturženklę sumą, norint išspausti patį geriausią rezultatą. Kadangi mano tikslas ne tik įžengti, bet ir tvirtai stovėti užsienio rinkoje, laukia dar nemažai investicijų“, – teigia M. Rus.
Originalių papuošalų kūrėja prisipažįsta kol kas negalvojanti apie tai, kada atsipirks investicijos, tačiau visą dėmesį ji stengiasi sutelkti į gaminio pateikimą ir kokybę bei naujų pardavimo ir sklaidos vietų paiešką. Pašnekovė atkreipia dėmesį, kad verslo pradžioje dažnai tenka įdėti ne vienus metus šimtaprocentinio darbo ir daug kantrybės. Visiems startuoliams „Mellow“ įkūrėja pataria nepasiduoti, net tada, kai nepasiseka 100-ąjį kartą, toliau siekti savo tikslo, nes anksčiau ar vėliau bus taip, kaip sumanyta. Verslo kūrėja įsitikinusi, kad įdėtos pastangos ir nuoširdus darbas galų gale vis tiek atsiperka.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.