...

„Ateivių kavinė“ kviečia paragauti „meniško“ gatvės maisto

Verslas

2022.12.27

Autorius: Nijolė Simaitienė

Temos: , , .

„Ateivių kavinė“ kviečia paragauti „meniško“ gatvės maisto

Aliautsina Batskalevich Asmeninio albumo nuotrauka

Baltarusė Aliautsina Batskalevich sugalvojo vilniečius nukelti į kitą galaktiką – svetimą pasaulį, kuriame išsipildytų vaikystės svajonės. Senamiestyje įkūrusi „ateivių kavinę“ „Alien Labora Artcafe“ mergina kviečia išbandyti „meniško“ gatvės maisto. Įkūrėja neslepia, jog vystant šią idėją neapsieita be sunkumų dėl jos tautybės, tačiau yra įsitikinusi, jog laikui bėgant pritrauks investuotojų.

Batskalevich idėja Vilniuje įkurti naujo koncepto kavinę kilo kelionių po Aziją metu. Merginą ir jos darbus įkvėpė šio krašto kultūra. Apsilankiusi tokiose šalyse, kaip Japonija, Malaizija, Singapūras, Indonezija, keliautoja pastebėjo, jog gatvės maisto kultūra šiose vietose labai populiari ir turi gilias tradicijas. A. Batskalevich atskleidžia, jog „ateivių kavinės“ atsiradimą įkvėpė ir jos pačios įvairus bei spalvingas gyvenimo būdas. Mergina sėkmingai vykdo verslą grožio industrijoje, o jos pačios moto: „kiekviena diena yra šventė, nes tu gali būti tuo, kuo nori būti, kad ir atvykėliu svetimoje galaktikoje“.

Jaunoji verslininkė džiaugiasi, jog šį jos kavinės konceptą klientai priima kaip unikalų ir išradingą. A. Batskalevich komentuoja, jog ne be reikalo bando kavinės lankytojus nukelti į kitą pasaulį, kuriame galėtų pasijusti tarsi ateivių erdvėlaivyje: „Siekiame, kad išsipildytų vaikystės svajonės“. Šviesos, įmantrus interjeras ir dar niekur nematyti spalvingi užkandžiai leidžia pasijusti kitoje galaktikoje. Gal dėl to šią vietą taip pamėgo jaunos poros bei tėvai su vaikais.

Konkurencinis barjeras

Kavinės įkūrėja dalijasi, jog pati verslo pradžia neapsiėjo be sunkumų. A. Batskalevich pasakoja, jog patalpas išsinuomojo likus keliems mėnesiams iki Covid-19 pandemijos. Lietuvoje lankytis buvo uždrausta, visos veiklos stojo, tačiau nuomą buvo būtina mokėti visą laikotarpį.

Kita problema, su kuria susidūrė mergina, iškilo dėl reikiamų leidimų savo veiklai, norint svečiams pasiūlyti įdomių, mistinių kokteilių. Pastate, kuriame nuomojasi patalpas, kavinė negali gauti leidimo serviruoti silpnai alkoholinių gėrimų, nors šį leidimą turi kitas pastate įsikūręs restoranas. Anot A. Batskalevich, pastato valdytojas tokį savo sprendimą aiškina taip: šis leidimas buvo išduotas būtent restorano patalpoms prieš 6 metus, todėl nėra galimybės to įtakoti dėl galiojančių teisės aktų. „Manome, jog tai konkurencinis barjeras, kuris sukuria nevienodas sąlygas verslui“, – komentuoja kavinės įkūrėja. Nepaisant to, A. Batskalevich džiaugiasi, jog Lietuvoje pradėti verslą nebuvo taip sunku kaip Baltarusijoje, kur patikrinimai ir popierizmas nėra toks aiškus ir skaidrus. Mergina sako, jog džiugina ir tai, kad Lietuvoje tinkamai apsaugotos investuotojo teisės.

Nors sunkumų neišvengė, jaučiasi kaip namie

Batskalevich remdamasi savo kelionių patirtimi įsitikinusi, jog būti užsieniečiu bet kurioje pasaulio šalyje yra sudėtinga. Nors Lietuvoje mergina sako, besijaučianti kaip namie, sunkumų verslo pradžioje neišvengė.

Anot „Alien Labora Artcafe“ įkūrėjos, HORECA segmentas Lietuvoje itin platus, tad norint būti viršūnėje reikia išsiskirti. Po pandemijos verslas privalo išlikti konkurencingu ir tuo pačiu kovoti su infliacijos pasekmėmis. Taip pat būtina išsilaikyti augant komunalinėms išlaidoms, kylant produkcijos kainoms ir didėjant minimaliam atlyginimui. Jaunoji verslininkė sako, jog, valdžios paramos dėka, kurį laiką gali taikyti mažesnį pridėtinį vertės mokestį (PVM). Daugumoje šalių tai yra nuolatinis verslo pranašumas. „Kita vertus, užsieniečiams galimybės gauti finansavimą ir paskolas verslui yra gana ribotos, tačiau norėdami plėstis, planuojame pritraukti lėšų“, – komentuoja baltarusė.

Kalbėdama apie patirtį su darbuotojais, mergina atskleidžia taip pat susidūrusi su iššūkiu. Anot jos, sunku rasti gerų, jaunesnės kartos žmonių, jau turėjusių patirties, susijusios su restoranų verslu.

Batskalevich pastebi, kad daugelis kandidatų, kurie nori prisijungti prie išskirtinio koncepto kavinės, yra sužavėti ne pinigais, o idėjomis. Todėl ir kolektyvą skatina nebijoti siūlyti naujas idėjas bei imtis jas įgyvendinti darbe. Kaip paskata suteikiami nemokami užkandžiai, stengiamasi užtikrinti komfortišką aplinką ir kartu siekti geresnių rezultatų.

Nuolat aiškinasi klientų poreikius

„Ateivių laboratorija“ savo komunikacijai įgalina socialinius tinklus, tokius kaip „Tik Tok“ ir nevengia apie save pasakoti iš „lūpų į lūpas“. A. Batskalevich išskiria, jog tokiu būdu supažindina auditoriją su naujomis idėjomis ir, tuo pačiu, gali įsigilinti į jų poreikius. „Nėra universalaus recepto, kaip patenkintum kiekvieno poreikius“, – komentuoja mergina. – „Tačiau klientų atsiliepimai yra labai svarbūs, mes juos išklausome, tada deriname produktus ir plečiame  galimybes“. Pavyzdžiui, neseniai, dėl didelės paklausos, „Alien Labora Artcafe“ savo meniu papildė veganiškais užkandžių variantais.

Jauniesiems verslininkams A. Batskalevich pataria neslėpti ambicijų, drąsiai komunikuoti ir neišsigąsti problemų: „Atminkite, jog už kiekvienos „juodosios skylės“ galaktikoje, slepiasi ryški ir kibirkščiuojanti šviesa“. Tai reiškia, kad net ir sunkiose situacijose galima rasti naujų galimybių, kurios padės pasiekti sėkmę. Mergina pabrėžia, jog, jei kada svajojote apie savo verslą, laikas išbandyti šią idėją, imtis veiksmų ir tikėti savo sugebėjimais. A. Batskalevich įsitikinusi, jog, jei  niekada nebandysite, nežinosite kaip labai to reikia jūsų būsimiems klientams.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.