Ambicingas jaunuolis kuria socialiai atsakingą verslą
2016.09.28
Temos: Vadyba, Verslo pradžia.

Deividas Ščuras (19) – aktyvus ir idėjų nestokojantis klaipėdietis. Regis, veiklos šiam jaunuoliui tikrai nestinga, o dar visai neseniai startavo naujausias jo projektas „Rastas.lt“, skatinantis grąžinti rastus daiktus ir leidžiantis patogiau rasti tai, ką netyčia pametėte.
Nenustygstantis vietoje
„Esu toks žmogus, kuris nestovi vietoje, bando pažinti sau naują kryptį, eina toliau, inicijuoju ir stengiuosi įgyvendinti projektus, kad pasiekčiau savo tikslą, o tam reikia daug dirbti, be abejo, būti motyvuotam. Pagrindinis tikslas – tapti geriausiu žiniatinklio dizaineriu, IT specialistu“, – save ir savo siekius pristato pašnekovas.
„Nuo 15 metų pradėjau domėtis informacinėmis technologijomis – interneto svetainių kūrimu.“
D. Ščuras.
Savo tikslo D. Ščuras siekia kryptingai, aiškiai žinodamas tolesnius planus. Jis noriai prisimena savo vykdytas veiklas, nes būtent tai suteikė motyvacijos ir noro tobulėti toliau.
„Nuo 15 metų pradėjau domėtis informacinėmis technologijomis – interneto svetainių kūrimu. Internete studijavau žiūrėdamas vaizdo įrašus apie žiniatinklio programavimą. Daugiau dėmesio skyriau šiuolaikiškoms interneto svetainių dizaino tendencijoms. 2015 m. balandį parengiau savo pirmų darbų pristatymą miesto moksleivių IT konferencijoje „MIK-8“ Klaipėdos universitete. Visai neseniai pradėjau piešti portretus, su šeima kuriame „jūros dovanų“ paveikslus, tad dar veikia du projektai: „ArtbyDev“ ir „Scur“, buvo įdomu išbandyti save naujoje veikloje. Gimnazijoje sukūriau projektą „Paruoštukė“– portalą, skirtą III–IV gimnazijos klasių mokiniams, norintiems geriau pasirengti brandos egzaminui. Mokydamasis Klaipėdos verslo mokykloje, mokymosi tikslais kūriau interaktyvų žemėlapį „Klaipėda: anuomet ir dabar“. Pagrindinis tikslas buvo išreikšti pilietinę tikro klaipėdiečio poziciją, naudojant įvairiausius informacijos šaltinius, supažindinti jaunimą, jų tėvus, gyventojus bei turistus, kaip Klaipėdos miestas (senamiestis) atrodė anuomet ir kaip atrodo dabar“, – pasakoja pašnekovas.
Idėją pasiūlė mama
Naujausias D. Ščuro projektas „Rastas.lt“ kol kas veikia kaip socialinė iniciatyva. Pašnekovas pasakoja, kad virtualaus radinių biuro idėja gimė jo mamai. Taip pamažu vystėsi radinių puslapio idėja, vėliau išaugusi į „Rastas.lt“.
„2016 m. gegužę sukūriau naują projektą – virtualų radinių biurą „Rastas.lt“. Ši svetainė padės gyventojams rasti savo pamestus daiktus, o radusiesiems kažką pamesta – rasti jų savininkus. Aš stengiausi padaryti šiuolaikišką, lengvą svetainės dizainą. Įdėti skelbimą nemokamai gali kiekvienas lankytojas be registracijos, svarbu laikytis nurodytų taisyklių. Vartotojų patogumui jau sukurta automatinė paieška pagrindiniame puslapyje ir išplėstinė paieška, kurioje pagal kelis parametrus: kategoriją, apskritį, miestą, radimo ar pametimo datą galima greičiau rasti pamestą arba ieškomą daiktą. Šiuo metu sukurta mobilioji svetainės versija, turinti visos versijos galimybes, na, o QR kodo mėgėjams suteikta unikali galimybė nuskenuoti kodą ir greitai perskaityti skelbimą“, – atskleidžia pašnekovas.
Veikia iš idėjos
Kiek daugiau nei prieš pusmetį pradėta veikla kol kas neturi apmokestintų paslaugų, todėl galima sakyti, kad pašnekovas dirba dėl asmeninio įsitraukimo ir susidomėjimo. Tiesa, dėl to vaikinas labai nesikremta ir tiki, kad ateityje iš šio projekto galės užsidirbti.
„Kaip dažniausiai būna, startuoliai entuziastai savo veiklą pradeda nemokamai, o paskui įtraukia naujų galimybių, kurias apmokestina. Ateityje galima bus iškelti skelbimą į viršų. Dabar skelbime vartotojas matys nuotrauką, galimybę operatyviai telefonu susisiekti su savininku arba parašyti el. laišką, neišeidamas iš „Rastas.lt“ iš sistemos. Suteikiama galimybė pasidalyti skelbimu su savo draugais arba pažįstamais socialiniuose tinkluose, paspaudus mygtukus ir išsiuntus draugui pranešimą apie skelbimą. Visi nauji skelbimai automatiškai skelbiami mūsų „Facebook“ grupėje, nariai matys informaciją apie naujai įkeltą skelbimą. Planuose gvildenu mintį sukurti mobiliąją programėlę „Android“ ir „iOS“ įrenginiams, bet, kad galėčiau ją įgyvendinti, reikės programuotojų pagalbos. Šio projekto esminis tikslas – padaryti „Rastas.lt“ žinomiausiu ir plačiausiai naudojamu mūsų šalyje portalu, padedančiu žmonėms rasti savo pamestus daiktus arba grąžinti tuos, kuriuos jie rado“, – ambicingai teigia D. Ščuras.
Pašnekovas neslepia – kiekvienam naujam žingsniui reikalingos investicijos, todėl kol kas šiek tiek sudėtinga užsiimti kokybišku veiklos viešinimu. „Savo projektą tik pradedu, tad viešinti jį bandau žiniasklaidoje. Jeigu turėčiau mecenatų, partnerių, pasigaminčiau skrajučių, lipdukų, plakatų, kuriuos galėčiau paviešinti bent jau Klaipėdos parduotuvėse, kavinėse. Taip pat planuoju imtis sklaidos socialiniuose tinklalapiuose, skelbti reklamą „Facebook“ tinkle“, – idėjomis dalijasi jis.
Linki motyvacijos
Paklaustas, ko norėtų palinkėti pradedantiesiems, vaikinas beria linkėjimus iš savo asmeninės patirties. Anot jo, svarbiausia sugebėti išsaugoti motyvaciją ir ryžtą puoselėti savo veiklą. „Palinkėti kitiems pradedantiesiems galiu įkvėpimo, turėti savo gyvenimo tikslą, daug dirbti, kad jį pasiektų, žinoti bent jau preliminariai, per kiek laiko galės tikslą įgyvendinti, ir aišku būti motyvuotiems“, – linkėjimus siunčia „Rastas.lt“ įkūrėjas D. Ščuras.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.