...

7 žingsniai nuo idėjos iki verslo

Verslas

2022.01.26

Autorius: Ugnė Mažonaitė

Temos: .

7 žingsniai nuo idėjos iki verslo

dr. Živilė Glaveckaitė G. Skaraitienės nuotr.

Motyvacijos, noro ir entuziazmo netrūksta, puiki idėja jau yra – lieka tik ją įgyvendinti. Pozityvus nusiteikimas būtinas, tačiau, kaip atkreipia dėmesį dr. Živilė Glaveckaitė, „bzn start“ žinių centro augančiam verslui įkūrėja, startuolio pradžia nėra itin paprasta. Net priešingai – tam reikia daug sunkaus darbo ir ištvermės. Tačiau rezultatai atperka viską. Tinkamai atlikus namų darbus ir perpratus visus žingsnius, taip pat didėja tikimybė sulaukti verslo sėkmės.

Strategijos sukūrimas ir vadovavimasis ja reikšmingai prisideda prie sėkmingos veiklos pradžios ir plėtros, bet, kaip sako pašnekovė: „Visa ko esmė – žmogus, jo asmeninės savybės, kompetencijos ir komanda. Turite būti pasirengę viskam ir atsparūs nesėkmingiems bandymams, gebėti greitai rasti naujus būdus, būti atsidavę 24 valandas per parą, taip pat mokėti mobilizuotis ir niekada nenuleisti rankų.“

Žinojimui ir supratimui, kaip padaryti, kad rezultatas tenkintų lūkesčius, reikia patirties ir daugybės bandymų. „Kad idėja prigytų, jai eksperimentų reikia labai daug, nes tik tada suprasite, kaip ji gali „išplaukti“ ir kaip gali užkariauti vartotojus, – teigia pašnekovė ir perspėja, kad greitis šiuo atveju taip pat yra vienas lemiamų faktorių. – Konkurentai gali aplenkti labai greitai. Geras idėjas rinka kopijuoja iškart ir laimi tie, kurie sugeba sutelkti reikiamus resursus, kad ją įgyvendintų.“ Ž. Glaveckaitė įvardija keletą žingsnių, kurie gali padėti startuolio keliu žengti labiau užtikrintai.

1 žingsnis. Galimybių įvertinimas

 Kaip ir ruošiantis kelionei į naują šalį, pravartu turėti šiek tiek papildomos, kontekstinės informacijos apie klimatą, kainas ar kultūrinius įpročius, taip ir imantis startuolio veiklos, būtina patikrinti, paanalizuoti ir įvertinti pirmines galimybes. „Kokia potenciali tikslinė auditorija, kurią norite pasiekti? Kokia planuojamo produkto vertė vartotojui? Koks produkto poreikis? Ir kokios galimos rizikos?“ – svarbius klausimus užduoda Ž. Glaveckaitė.

2 žingsnis. Ekspertų įžvalgos

Atsiliepimai, nuomonės, patarimai gali būti labai naudingi ir padedantys veiklą pakreipti reikiama linkme. „Surinkite nuomones iš žmonių, kurie išmano šią rinką, iš konkurentų, kurie gali padėti įsivertinti perspektyvas. Bet jokiu būdu ne iš draugų, nes jie dažniausiai tiesiog pateiks subjektyvią informaciją, kuri bus palaikanti ir palanki tik Jums, bet ne idėjos vystymui“, – įsitikinusi pašnekovė.

3 žingsnis. Potencialių vartotojų atsiliepimai, grįžtamasis ryšys ir eksperimentavimas

Grįžtamasis ryšys padeda tobulinti produktą ar paslaugą, įvertinti daugybę aspektų. „Iš potencialių vartotojų surinkite atsiliepimus ir eksperimentuokite, keiskite savo siūlomą produktą, artinkite prie poreikio. Stebėkite, kaip vartoja, elgiasi, reaguoja, kas patinka, o kas ne, kokius dalykus jie sako. Atsižvelgdami į atsiliepimus, atlikite reikiamus produkto, strategijos ir verslo plano pakeitimus“, – pataria Ž. Glaveckaitė.

4 žingsnis. MVP versijos sukūrimas

Anot pašnekovės, produktą testuoti būtina, tačiau tam nereikėtų skirti pernelyg daug išteklių. „Minimaliai gyvybingo produkto (angl. Minimum viable product, MVP) įgyvendinimas – pagrindinė versija ar gaminys. Suprojektuokite MVP versiją, kuri tenkintų esminį funkcionalumą, kad ją būtų galima išbandyti su minimaliomis investicijomis.“

5 žingsnis. MVP testavimas

Sukūrus MVP, laikas tai išbandyti rinkoje, stebėti reakcijas ir atsiliepimus, keisti ir tobulinti turimą versiją. „Kol galų gale matysite, pajusite tikrus atsiliepimus ir suprasite rinkos poreikį. Rinkos poreikis ateina, kai produktas iš tikrųjų geba spręsti aktualias problemas ir žymiai geriau nei esami konkurentų produktai perteikia esminį naują funkcionalumą, kuris padeda sutaupyti laiko, pinigų ir augti. Tai sprendimas, kuris leidžia vartotojui sutrumpinti kažkokį procesą. Pratestuokite menamą kainodarą, kiek mokėtų už tokį sprendimą, ar tai realu? Ar sutiktų pasirašyti preliminarią pirkimo sutartį? Kaip į tai reaguotų?“ – sako pašnekovė.

6 žingsnis. Testavimas ir produkto koregavimas

Tiek kritika, tiek geri atsiliepimai, jei objektyvūs, yra reikšmingi, nes leis dar kartą išbandyti produktą. „Jei nesulauksite jokios reakcijos, tai gali būti ir blogas ženklas. Gal produktas neturi paklausos? Visų pirma galvokite ir kurkite tai, ko reikia rinkai. Siekite tobulybės ir niekada nesustokite. Atsiliepimai padeda išlaikyti kokybę, stiprinti svarbiausią Jūsų sumanyto produkto funkcionalumą“, – akcentuoja Ž. Glaveckaitė.

7 žingsnis. Tvarumas

„Kurdami pagalvokite apie tvarius sprendimus, žiedinės ekonomikos principų taikymą. Ar produktas nekenkia aplinkai, ar lengvai perdirbamas, ar saugus, ar jam nereikia daug išteklių?“ – būtent tai, anot pašnekovės, svarbu siekiant, kad plėtra būtų ilgalaikė.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.