10 patarimų tiems, kas pirmą kartą kuria savo verslą
2013.09.04
Temos: Verslo pradžia.
Pirmas kartas visada sukelia nemažai sumaišties, nauji dalykai ir naujos žinios gali išmušti iš vėžių. Tad pateikiame skaitytojams dešimt patarimų, kurie padės greičiau susidoroti su iškilusiais neaiškumais ir kuo sklandžiau pradėti savo verslą.
Nedelskite ir pradėkite kuo greičiau. Pagal statistiką praėjus 30 ar net mažiau dienų po to, kai sugalvojote idėją, greičiausiai jos nebeįgyvendinsite, nes iškils daugybė klausimų, dėl kurių sustosite. Sugalvoję idėją darykite bent ką nors: sukurkite savo verslui nemokamą svetainę su WordPress.com, susikurkite Paypal.com elektroninio mokėjimo paskyrą. Ženkite bent kelis žingsnelius link savo idėjos įgyvendinimo. Kuriant verslą svarbiausia – judėti. Nors po truputį, bet kryptingai siekti savo tikslo.
Jei neturite pakankamai išteklių, galite pradėti tokį verslą, kuriam nereikia daug pinigų. Dažna pradedančiųjų problema – finansų trūkumas. Galima skolintis iš tėvų, draugų ar banko, galima prašyti verslo angelų pagalbos. Žinoma, ne už ačiū, teks pagrįsti skaičiais kiekvieną savo veiksmą, tad būkite tam pasiruošę. Jei įdedate nedaug pradinių investicijų, paprastai reikia užsiimti veikla, kurios srityje jau turite šiokį tokį įdirbį. Pagalvokite ir pasverkite, kiek galite skirti laiko, pastangų ir finansinių investicijų savo verslui.
Ieškokite paramos iš aplinkinių žmonių. Patikimi partneriai ir draugai labai padės tiek morališkai, tiek, tikėtina, finansiškai. Nelikite vienas bent jau verslo pradžioje, kuo daugiau bendraukite, megzkite pažintis, galvokite, kuo jums gali būti naudingi kiti žmonės.
Plėskite verslą pamažu. Dauguma kalbintų pašnekovų teigė, kad verslą pradėjo su mažesnėmis patalpomis, nei įsigijo vėliau, mažesniais ištekliais ir prekių pasiūla. Nereikia norėti visko iškart, po truputį pagal savo galimybes plečiant gamybą galima pasiekti daug.
Išnaudokite kiekvieną erdvės centimetrą. Jei jūsų verslas – ne intelektualų auditorijai skirta meno galerija, svarbu maksimaliai panaudoti visas patalpas, už kurias mokate nuomą, pasiūlyti kuo geresnį, o kartais tiesiog didesnį ir pigesnių prekių pasirinkimą.
Papasakokite visiems, ką ketinate daryti. Sutiktiems pažįstamiems ir nepažįstamiems žmonėms papasakokite, ką kuriate, kokia yra jūsų idėja. Didesnė tikimybė, kad jie jums padės, o ne norės pavogti idėją, nes dažniausiai artimesnis dalykas, kurį sugalvojate patys, be to, niekas tikrai nesužinos viso jūsų plano, ketinimų. Galbūt žmonės norės prisidėti ir pasiūlys dar daugiau minčių, idėjų, kaip galėtumėte patobulinti savo verslo planą.
Stebėkite grįžtamąjį ryšį. Tik pradėję nesivadovaukite vien savo pastebėjimais, stenkitės surinkti kuo daugiau nuomonių iš savo verslo klientų, partnerių ir net draugų. Balsas iš šalies ar tiesioginių klientų atsiliepimai tikrai padės geriau plėtoti veiklą.
Kuo geriau apibrėžkite savo verslo idėją. Būtinai atsakykite sau į tokius klausimus: kas yra jūsų pirkėjai? Koks tai produktas ar paslauga? Kaip gausite apmokėjimą? Viską apibrėžkite kuo tiksliau.
Ne kiekviena idėja yra verta verslo. Visi kalba, kad reikia kurti verslą iš veiklos, kurią be galo mėgstate. Deja, ne kiekvienas pomėgis gali tapti verslu. Tad nesilaikykite įsikibę vienos idėjos, jei iš jos galite negauti pelno. Pavyzdžiui, jei mėgstate žaisti kompiuterinius žaidimus, bet nesate informatikos specialistas, galbūt vertėtų imtis ko nors kito? Pagalvokite, gal turite daugiau pomėgių. Be to, pasvarstykite, kuo jūsų sugalvota idėja bus naudinga žmonėms ir kodėl jiems to reikia, kuo jūsų prekė ar paslauga bus kitokia nei konkurentų.
Sudarykite rinkodaros planą. Žinoma, jūs neveikiate aklai ir tikrai nepamiršote parašyti verslo plano, finansinio plano ir pasidomėti valstybės ar fondų teikiamomis paramomis. O dabar jums reikia parašyti itin svarbų projektą – savo verslo rinkodaros planą. Jį turėtų sudaryti tokios dalys kaip biudžetas, laikas, rinkodaros vietos.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.