...

Viktorija Trofimova: „Populiariausio mobiliojo žaidimo karūną užsidėti įmanoma!”

Verslas

2014.10.04

Autorius: Tomas Federavičius

Temos: , .

Viktorija Trofimova: „Populiariausio mobiliojo žaidimo karūną užsidėti įmanoma!”

Viktorija Trofimova - didžiausios ir seniausios žaidimų kūrimo įmonės Baltijos šalyse „Nordcurrent“ viena iš įkūrėjų. BFL/Vyginto Skaraičio nuotr.

Sėkmingą verslą galima sukurti ir patiekus išmaniaisiais telefonais bei planšetiniais kompiuteriais apsiginklavusioms namų šeimininkėms smagų maisto gamybos žaidimą. Tokį sėkmės receptą atrado Vilniuje įsikūrusios mobiliųjų žaidimų bendrovės „Nordcurrent“ (anglų kalba tai reiškia Šiaurės tėkmę ar kryptį) kolektyvas. Kai tavo sukurtas mobilusis žaidimas suvilioja keliasdešimt milijonų žmonių, kalba tampa rimta, o verslo perspektyvos – solidžios. Didžiausios ir seniausios žaidimų kūrimo įmonės Baltijos šalyse „Nordcurrent“ verslo istorija prasidėjo, kai prieš 12 metų ukrainietė Viktorija Trofimova (34m.) likimo suvesta su savo vyru lietuviu Michailu ir jo broliu Sergejumi įkūrė užsakomųjų pultinių konsolių kūrimo bendrovę „Ivolgamus“.

„Pradėjome nuo to, kad pagal kitų leidėjų užsakymus kūrėme žaidimus. Mums, kaip nedidelei į rinką žengiančiai bendrovei, parankiausios buvo „Gameboy“, „Nintendo“ platformos. Tam, kad būtų sukurtas profesionalus žaidimas, pavyzdžiui, „Playstation“ pultui, reikia milžiniškų pajėgų – bent kelių šimtų darbuotojų, kurie kelerius metus dirbtų prie projekto“, – pasakoja V. Trofimova.

Bendrovės „Ivolgamus“ veikla netruko įgauti pagreitį, todėl, įvertinus perspektyvas pasaulinėje rinkoje, 2007 m. buvo įkurtas nuosavas žaidimų kūrimo ir leidybos padalinys „Nordcurrent“. Nuo 2010-ųjų „Norcurrent“ specializacija – išimtinai „free-to-play”, „freemium“ (nemokamų bazinių) ir „casual“ (masinių laisvalaikio) žaidimų kūrimas. Pirmasis didžiulis įmonės sukurtas hitas – žaidimų serija „101-in-1 Games“, pritaikyta „iOS“ ir „Android“ platformoms. Šis žaidimas net 75 pasaulio šalyse pateko tarp penkių populiariausių, o jo atsisiuntimų skaičius iki šios dienos pasiekė 40 milijonų.

Kad būtum karūnuotas populiariausio mobiliojo žaidimo kūrėju, miniatiūrinėje, palyginti su pasauliu, Lietuvos žaidimų rinkoje užtenka, kad kelias dienas iš eilės tavo sukurtą žaidimą atsisiųstų keli šimtai žaidėjų. „Happy Chef“ atsisiuntė keli tūkstančiai ir jis šiuo metu virtualioje Lietuvos mobiliųjų žaidimų erdvėje – tikras karalius. Kur kas daugiau įdirbio ir pirmiausia tinkamų rinkodaros priemonių paketo reikia tam, kad pakerėtum didžiąsias pasaulio rinkas, o tai „Nordcurrent“ jau ne kartą pavyko. Tam, kad patektum į populiariausiųjų gretas JAV, naujai išleistą žaidimą kasdien turi atsisiųsti bent šimtas tūkstančių vartotojų.

Apie tai, kaip pavyko šauniai trijulei sukurti didižiausią baltijos šalyse verslą, skaitykite naują „BZN start“ spalio mėnesio verslo žurnalą, kur rasite visus verslo etapus, išbandymus ir sunkumus, patirtį. BZN start linki kuo didžiausios sėkmės!

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.