...

Verslui sukurti prireikė 30 tūkst. eurų

Verslas

2015.06.01

Autorius: Kristina Augustinaitė

Temos: , .

Verslui sukurti prireikė 30 tūkst. eurų

Verslininkė iš Krasnojarsko, grožio salono „Veidrodėli, veidrodėli“ įkūrėja - Žanna Pyankauskenė. Gyčio Matiuko nuotr.

„Visada esu optimistė“, – tikina verslininkė iš Krasnojarsko Žanna Pyankauskenė (31), praėjusiais metais Vilniuje įkūrusi grožio saloną „Veidrodėli, veidrodėli“. Nors konkurencija grožio srityje didžiulė, pati, net būdama imigrantė, nepabūgo žengti tokio drąsaus žingsnio. Išmokusi lietuvių kalbą, savo amatą ir pažinusi aplinką, jauna moteris nusprendė ne dirbti kitiems, o pati sukurti darbo vietų ir imtis nuosavo verslo svetimoje šalyje.

Svajojo apie medicinos studijas

Verslininkė į Lietuvą atvyko prieš septynerius metus. Mergina keliavo bei aplankė čia gyvenantį mamos brolį. Pašnekovė netruko pastebėti, kad Vilnius yra labai europietiškas miestas, gerokai mažiau kenčiantis nuo korupcijos, palyginti situaciją su Rusija. Įdomu tai, kad mokydamasi mokykloje Ž. Pyankauskenė svajojo apie medicinos studijas. Vis dėlto pašnekovė nuogąstauja, kad rezidentūros studijos Rusijoje kainuoja pernelyg daug – studentų tėvams dažnai tenka parduoti butą, norint padengti studijų mokestį. Dėl šios priežasties pašnekovė pasirinko ekonomikos studijas. Juk mokykloje ji lankė ekonomikos būrelį, be to, šiam žingsniui ją paskatino ir ekonomistės profesiją įgijusi mama.

„Kuriant verslą svarbu pasikliauti intuicija, pasitikėti savimi ir labai daug dirbti“

Ž. Pyankauskenė

Pirmasis Ž. Pyankauskenės darbas Rusijoje buvo valstybinėje įstaigoje, kurioje ji rūpinosi personalo reikalais ir turėjo galimybę dalyvauti personalo psichologijos mokymuose. Ten įgytos žinios verslininkei praverčia iki šiol. Nors savo krašte mergina baigė ekonomikos studijas, Vilniuje ji pradėjo manikiūrininkės karjerą, dirbdama įvairiuose grožio salone. Vis dėlto, besidarbuodama šiuose grožio salonuose, Ž. Pyankauskenė nuolat pastebėdavo daugybę darbo specifikos aspektų, kuriuos jai norėjosi pakeisti ir vis labiau knietėjo susikurti sau malonią bei priimtiną darbo aplinką. Dirbdama manikiūrininke pašnekovė susipažino su kitomis šios srities specialistėmis, kurias vėliau pasikvietė į savo komandą. „Svarbiausia, kad grožio salono darbuotoja būtų ne tik gera savo srities specialistė, bet ir geras žmogus“, – apie taikytos atrankos kriterijus savo darbuotojoms kalba Ž. Pyankauskenė. Įkūrusi grožio saloną „Veidrodėli, veidrodėli“, verslininkė neapleido manikiūrininkės profesijos, nes užsiimti šia veikla jai iki šiol labai patinka.

Neklausė neigiamų prognozių

„Kuriant verslą svarbu pasikliauti intuicija, pasitikėti savimi ir labai daug dirbti“, – sako pašnekovė. Ž. Pyankauskenė atvirauja, kad aplinkiniai išsijuosę ją atkalbinėjo nuo verslo kūrimo, kritikuodami jos užmojus turėti didelį kolektyvą bei nuomotis dideles patalpas. Netgi didžiausias verslininkės palaikytojas – jos vyras – ilgainiui ėmė nerimauti dėl didžiulių išlaidų, susijusių su verslo kūrimu. Pašnekovė atskleidžia, kad verslo steigimui prireikė 30 tūkst. eurų investicijų. Ž. Pyankauskenė įsitikinusi, kad šios investicijos atsipirks per trejus metus. „Niekada neklausau, kai mane bando atkalbėti – tai viena iš mano savybių“, – sako verslininkė, save laikanti nepataisoma optimiste. Verslininkė išsinuomojo 100 kv. m patalpas, skirtas grožio procedūroms bei grožio priemonių parduotuvei, o jos komandą sudarė devynios grožio specialistės. Didžiausias verslininkės padėjėjas steigiant grožio saloną buvo jos vyras. Pašnekovė įsitikinusi, kad jeigu ne jis, visas verslo steigimo procesas būtų vykęs daug lėčiau. Verslininkė prisipažįsta, kad visas jųdviejų laisvalaikis buvo skirtas verslui kurti. Logistikos įmonėje dirbantis Ž. Pyankauskenės vyras grožio salonui „Veidrodėli, veidrodėli“ padėjo parūpinti pigesnių baldų iš užsienio. Grožio salono įrengimas ir patalpų remonto darbai užtruko tris mėnesius.

Verslo kūrimas prilygsta namo statybai

Pašnekovė juokauja, kad verslo steigimas yra tarsi namo statyba. Pirmą namą reikia statyti priešui, antrą – draugui, o trečią jau galima statyti sau. Ž. Pyankauskenė prisipažįsta, kad steigdama verslą neišvengė klaidų – jų vis dar pasitaiko ir dabar. Verslininkė atvirauja, kad jeigu grožio saloną steigtų antrą kartą, rinktųsi bent 15–20 kv. m mažesnes patalpas. Pašnekovė atkreipia dėmesį, kad steigiant verslą reikia tikėtis, jog per pirmuosius metus atsiras net 25 proc. nenumatytų išlaidų. Ž. Pyankauskenės teigimu, darbas grožio salone įdomus tuo, kad čia galima sutikti pačių įvairiausių žmonių, be to, darbo rezultatai pastebimi iš karto.

Grožio salono „Veidrodėli, veidrodėli“ įkūrėja tvirtina, kad džiaugiasi visais klientais ir net močiutės nevengia užsukti į šį grožio saloną. „Nėra blogų klientų“, – įsitikinusi pašnekovė. Verslininkė pabrėžia, kad jos įkurtame salone yra itin didelis paslaugų spektras, o svarbiausia – už visiems prieinamą kainą. Ž. Pyankauskenė džiaugiasi užmegztu bendradarbiavimu su partneriais iš Vokietijos, jos grožio salonui teikiančiais ypač geros kokybės kosmetikos priemones. Kokybiški gaminiai, naudojami grožio salone „Veidrodėli, veidrodėli“, sulaukė net medikų dėmesio, tad šie reguliariai atsiunčia pacientų, kuriems reikalingos odos priežiūros priemonės. Norintiesiems sukurti savo verslą Ž. Pyankauskenė pataria pasikliauti savo intuicija ir puikiai išmanyti pasirinktą veiklos sritį, žinoti visus niuansus.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.