...

„Trauzai.lt“ savininkas verslo ėmėsi, gavęs spyrį į minkštą vietą

Verslas

2015.03.09

Autorius: Tomas Fedaravičius

Temos: , .

„Trauzai.lt“ savininkas verslo ėmėsi, gavęs spyrį į minkštą vietą

E. parduotuvės „Trauzai.lt“ įkūrėjas - Gediminas Ūkelis. BFL/Andriaus Ufarto nuotr.

Paklausus vyrukų, ką jie mano apie apatinį trikotažą, daugumai prieš akis pirmiausia suplasnos „Victoria’s Secret“ angelai (viengungiams) arba jų mylimųjų ypatingoms progoms saugoma kolekcija (įsipareigojusiesiems). Jei klausimą patikslinsime – apie vyrišką apatinį trikotažą, dažnai sulauksime „eee…“, o vienas kitas nedrąsiai pripažins, kad tuo vis dar pasirūpina mama arba žmona.

Akivaizdu, kad apatinio trikotažo pramonė kur kas labiau orientuota į moterims skirtų drabužėlių kūrimą nei į naujas vyriškas kolekcijas. Su vyrais neva viskas aišku. Jei netikite, įveskite į paieškos sistemą frazę „apatinis trikotažas“ ir peržvelkite susijusius vaizdus.

Netekau darbo, o krizės laikotarpiu susirasti ką nors analogiška pasirodė sunku. Be to, šeimoje augo trys nepilnamečiai vaikai, tad teko imtis kardinalių veiksmų. Taip ir kilo mintis pačiam save įdarbinti.

G. Ūkelis

Tačiau savarankiškai apsiperkantys vyrukai pastebi, kad apatinio trikotažo pasirinkimas prekybos centrų lentynose labai ribotas. Juolab kad su salės darbuotoja ar kasininke dėl niuansų vargiai pavyks pasikonsultuoti.

„Visose prekybos vietose vyrauja moteriškas apatinis trikotažas, o vyrai kažkodėl nuskriausti. Pats versle vertinu sąžiningumą. Negalėčiau imtis veiklos, kurioje nieko nesuprantu ir galėčiau nenorom apgauti klientą. O šioje srityje buvo gana paprasta įsisavinti esminius dalykus ir, suderinus su asmenine patirtimi, puikiai pasitarnauti klientams“, – sako vilnietis Gediminas Ūkelis (43), praėjusį rudenį įkūręs e. parduotuvę „Trauzai.lt“.

Pranašumas – didelis klientų srautas

Pirmosios mintys apie nuosavą verslą „Bznstart.lt“ pašnekovui kilo dar prieš kelis dešimtmečius, studijuojant bankininkystę Vilniaus universiteto Ekonomikos fakultete. Tačiau, ėmęsis gerai apmokamo samdomo specialisto darbo, G. Ūkelis verslo idėjas ilgiems metams atidėjo į šalį.

„Reikėjo spyrio į minkštą vietą, kad nuo minčių pereičiau prie veiksmų. Tą spyrį gavau 2011 m. pavasarį. Netekau darbo, o krizės laikotarpiu susirasti ką nors analogiška pasirodė sunku. Be to, šeimoje augo trys nepilnamečiai vaikai, tad teko imtis kardinalių veiksmų. Taip ir kilo mintis pačiam save įdarbinti“, – impulsą verslo pradžiai įvardija pašnekovas.

Vyriško apatinio trikotažo parduotuvėlę G. Ūkelis nutarė įkurti Gariūnų verslo parke ir tikina dėl sprendimo nė karto nesigailėjęs. Apie Gariūnus Lietuvoje sklando daug neigiamų mitų, tačiau, pasak verslininko, juos nesunku sugriauti.

Visų pirma Gariūnus dažnas įsivaizduoja tokius, kokie jie buvo prieš 20–25 metus: prekeiviai išsidėlioja prekes ant automobilių ir prekiauja, nepaisydami šalčio, vėjo ar lietaus. Net nupurto mintis pagalvojus, kad vasarį reikės pasimatuoti marškinėlius ar batus lauke.

„Gariūnai dabar tapo šiuolaikiška turgaviete, kurioje klientai gali apsipirkti dideliame moderniame pastate, galima statyti automobilį ant stogo, čia yra liftų, eskalatorių, groja muzika, yra belaidis internetas, bankomatų, kavinių, kuriose galima net japonų virtuvės patiekalų paragauti. Ši vieta man, kaip pradedančiajam smulkiam verslininkui, puikiai tinka. Yra visa infrastruktūra, gauni nedidelį prekybos plotą ir gana didelį potencialių klientų srautą. Žinoma, čia milžiniška konkurencija, bet dirbant su galva viskas pasiekiama“, – turgavietės pranašumus vardija pardavėjas.

E. parduotuvę konstruoja pats

Idėja prekiauti ne tik fizinėje parduotuvėje G. Ūkeliui kilo kartu su mintimi apie nuosavą verslą. Šiais laikais atsisakyti vis populiarėjančio e. prekybos kanalo, verslininko įsitikinimu, būtų labai neracionalu.

„Kadangi prekiauju apatiniu trikotažu, pasitikrinau, ar laisvas domenas „trauzai“. Ilgą laiką dirbęs rinkodaros srityje, puikiai suprantu, koks svarbus lengvai įsimenamas e. parduotuvės adresas. Domenas, mano laimei, pasirodė laisvas ir aš jį nedelsdamas įsigijau. Dažnas klientas pradeda juoktis, kai išgirsta pavadinimą „Trauzai.lt“, bet tai man tik į naudą. Juk tokio adreso greičiausiai nepamirš“, – įsitikinęs verslininkas.

Pasiruošimas e. prekybai pardavėjui užtruko nemažai laiko, nes viską darė savo rankomis.

„Kadangi internetu prekiauju dar tik pusmetį, įspūdingais rezultatais pasigirti negaliu, tačiau jau matau, kad, pavyzdžiui, vasaris bus daug kuklesnis nei gruodis ar sausis. Artimiausi mano planai susiję su e. prekyba. Kaip jau minėjau, viską darau pats, tad „Trauzai.lt“ dar tik embriono stadijos. Į e. parduotuvę sukėliau gal tik 30–40 proc. fizinėje parduotuvėje esančio asortimento. Tad reikia užpildyti parduotuvę. Toliau, aišku, sieksiu įsitvirtinti e. prekyboje. Šioje srityje dar teks daug visko išmokti“, – apie būsimus iššūkius kalba pašnekovas.

G. Ūkelio tikslas – sukurti išskirtinę e. parduotuvę. Daugiausia dėmesio jis ketina skirti ne stulbinamam dizainui, funkcionalumui ar itin modernioms technologijoms, o išskirtiniam kliento aptarnavimui, pagalbai. Kad klientas 100 proc. liktų patenkintas ir lengvai nusipirktų būtent tai, ko jam reikia. Pradėjęs nuo vyriško apatinio trikotažo, šiuo metu asortimentą verslininkas jau papildo ir moterims skirtomis prekėmis.

Svarbiausia peržengti kliūtis

Pagrindinai principai, kuriais vadovaujasi savo verslą kuriantis pašnekovas, yra du. Pirmasis – tikėti tuo, ką darai. G. Ūkeliui ne kartą teko susidurti su situacija, kai prekė, kuri nelabai pačiam patinka, pasmerkta dūlėti lentynose. Ir, atvirkščiai, jei preke pats pasitiki, viskas eina kaip per sviestą.

„Antras mano principas – sąžiningumas. Būk sąžiningas su klientu ir viskas bus gerai. Jei tik pradėsi apgaudinėti ar kažkaip gudrauti, klientas nuo tavęs nusisuks. Ne kartą teko pasakyti klientui: „Aš tau šitos prekės neparduosiu.“ Vėliau tai atsiperka“, – teigia pardavėjas.

Pasak G. Ūkelio, pagrindinis iššūkis jam, kaip ir daugumai pradedančiųjų verslininkų, buvo peržengti per save ir nuo minčių pereiti prie darbų. Kai šią kliūtį perkopė, toliau viskas klostėsi savaime.

„Jei įdedi daug pastangų, viskas anksčiau ar vėliau atsiperka. Aišku, dirbti tenka tikrai nemažai – apie 12 valandų per dieną. Neišeina 17 valandą išeiti iš biuro ir viską pamiršti. Net laisvą dieną nuo pat ryto iki vakaro dirbu su e. parduotuve, mokausi, nes labai daug ko reikia išmokti. O jei fiziškai nedirbu ir nesimokau, tai bent jau galvoju, strateguoju, planuoju. Tai iššūkis, bet kartu ir savarankiškos veiklos žavesys“, – šypsosi entuziastingasis „Trauzai.lt“ įkūrėjas.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.