...

Tinkamiausias metas verslui – tada, kai pasiryžti

Verslas

2014.10.16

Autorius: Edita Gruiniūtė

Temos: .

Tinkamiausias metas verslui – tada, kai pasiryžti

Lina Butkutė - internetinės parduotuvės „Miutto.com“, parduodančios lietuvišką autorinę juvelyriką, įkūrėja. Asmeninio archyvo nuotr.

Gyvendama Londone vilnietė Lina Butkutė (36) pasiekė pavydėtinos karjeros, tačiau to buvo negana. Grįžusi į Lietuvą dviejų vaikų mama nusprendė kurti savo verslą, viską pradėdama viena ir nuo pat pradžių. „Tinkamiausias metas verslui yra tada, kai pasiryžti ir tinkamai pasiruoši“, – įsitikinusi internetinės parduotuvės „Miutto.com“, parduodančios lietuvišką autorinę juvelyriką, įkūrėja.

Susidūrusi su problema sukūrė verslą

Prieš kurdama savo verslą L. Butkutė gyveno Londone, kur kelerius metus dirbo rinkodaros vadove deimantais ir juvelyrika internetu prekiaujančioje bendrovėje „Seventy Seven Diamonds“. Prieš penkerius metus grįžusi į Lietuvą, ji nusprendė panaudoti sukauptą patirtį kurdama savo įmonę. „Norėjau pabandyti dirbti sau, tad gimus vaikui supratau, kad šis laikotarpis yra pats tinkamiausias. Žinojau, kad dvejus metus daugiau neturėti jokios kitos veiklos, išskyrus vaiko priežiūrą, man bus labai sunku“, – atskleidžia „Miutto.com“ įkūrėja.

Svarbu turėti verslo planą, gerą partnerį, komandą ir suprasti, ką ir dėl ko darote, bei tuo tikėti.

L. Butkutė

Verslo idėjos ilgai ieškoti neteko. Daug metų gyvendama Londone ir tik retkarčiais grįždama į Lietuvą, kartą moteris sugalvojo įsigyti lietuviškų papuošalų internetu. „Sekėsi sunkiai, – prisimena pašnekovė. – Radome tik pavienių autorių svetaines su nelabai kokybiškomis nuotraukomis ir skurdžiu aprašymu. Ilgai tekdavo laukti atsakymo į laiškus ir dar ilgiau papuošalų. Tada supratau, kad norėtųsi veiksmingesnio būdo įsigyti lietuviškų kūrinių.“

Papuošalus mėgstanti L. Butkutė greitai suprato, kad šios problemos sprendimas gali tapti jos verslo pradžia. Nusprendusi atidaryti lietuviška autorine juvelyrika prekiaujančią internetinę parduotuvę, ji neskubėjo žengti drastiškų žingsnių. Pirmiausia pašnekovė apie šią idėją kalbėjosi su labiau patyrusiais verslininkais bei savo žinias gilino dalyvaudama įvairiuose seminaruose. „Nuo idėjos gimimo iki svetainės atidarymo praėjo beveik dveji metai. Kadangi su šia mintimi gyvenau gana ilgai, didelės euforijos nepatyriau, – prisiminimais dalijasi verslininkė ir tuoj pat priduria: – Kur kas labiau emociškai įsimintina diena buvo, kai išrinkau pavadinimą ir užregistravau domeną. Tuo metu atrodė, kad žengtas labai svarbus žingsnis.“

Sunkiausia – dirbti vienai

Į verslo pradžią moteris investavo savo lėšas, kurios atsipirkti turėtų 2015 m. pabaigoje. Kadangi buvo kuriama internetinė parduotuvė, kuriai nereikėjo nei išsinuomoti patalpų, nei įrangos, investicijos buvo palyginti nedidelės. „Kol kas sunkiausia yra tai, kad viską tenka daryti vienai. Taip pat matyti, jog dirbu daug, o trokštamų rezultatų dar nėra, – neslepia pašnekovė. – Kai viską pradedi daryti pats, supranti, kiek mažai apie kiekvieną sritį žinai. Juk pradėjęs savo verslą turi susipažinti ir su buhalterija, ir su įvairiais reglamentuojančiais įstatymais, institucijomis, administravimu, teisiniais aspektais, taip pat priimti sprendimus dėl tiekėjų, pardavimo, rinkodaros, bendradarbiavimo. Taigi puikiai suprantu, kad pati visko nepadarysiu ir laikas ieškotis komandos.“

Du mažus vaikus auginanti verslininkė kol kas gali dirbti mažiau valandų, nei jai pačiai norėtųsi. Tačiau moteris pastebi, jog kuo mažiau laiko yra, tuo geriau išmokstama jį panaudoti. Kai nuovargis nugali, moteris pailsi skaitydama, važiuodama dviračiu ar viena išvykdama į trumpą kelionę į nepažįstamą vietą arba tiesiog išsimiegodama. „Man nuolat reikia naujų neatrastų potyrių, tuomet ateina idėjos ir sprendimai“, – tvirtina ji.

Klientai – ieškantys išskirtinumo

Internetinėje parduotuvėje „Miutto.com“ apsilanko panašus skaičius vyrų ir moterų. Dažniausiai tai būna jauni profesionalai, įpratę pirkti ir konsultuotis internetu, tačiau, L. Butkutės teigimu, vis daugiau atsiranda ir vyresnės kartos pirkėjų, kurie ieško išskirtinių dovanų draugams ir artimiesiems. „Daugiausia perka lietuviai, bet po truputį „Miutto“ atranda ir užsieniečiai, kurie domisi įdomiais, niekur nematytais papuošalais“, – pasakoja verslininkė.

Populiarinant parduotuvę, šiuo metu nemažai investuojama į reklamą internete bei socialiniuose tinkluose, taip pat į bendradarbiavimą su tinklaraščiais. Bandant įvairias priemones išryškėjo, jog geriausiai veikia jau esamų klientų rekomendacijos kitiems bei galimybė prieš perkant pačiupinėti. „Praėjusiais metais kas mėnesį rengdavau prekybą savaitgalio parduotuvėje, kur žmonės galėdavo pamatyti visą asortimentą, pasikalbėti ir pasitarti. Šiuo metu ieškau biuro, kur žmonės susitarę galėtų užsukti apsižiūrėti. Tai padarius ir internetu pirkti drąsiau“, – pastebi verslininkė.

Paklausta, ko palinkėtų kitiems pradedantiesiems verslininkams, L. Butkutė nusišypso: „Nesu tiek pasiekusi, kad galėčiau dalyti patarimus. Man pačiai jų dar dažnai prireikia. Tačiau manau, jog svarbu turėti verslo planą, gerą partnerį, komandą ir suprasti, ką ir dėl ko darote, bei tuo tikėti.“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.