Suteikė galimybę iš tiesų išgirsti savo klientą
2017.07.26
Temos: Marketingas, Pardavimai, Vadyba.
Palangiškis Benjaminas Razmus ir iš Estijos miesto Tartu kilęs Dominykas Karpovičius praėjusiais metais startavo su analogų neturinčia programėle „Sype“. Tai produktas, padedantis pagerinti paslaugų sektoriaus veiklą ir sukurti glaudesnį santykį su savo klientais.
Idėja kilo kasdienėje situacijoje
Nors kai kurie jauni verslininkai, prisiminę verslo idėjų kilmę, idealizuoja savo veiklos pradžios istorijas, „Sype“ kūrėjai pasakoja verslo nišą atradę visai paprastoje kasdienėje situacijoje.
„Prieš kelerius metus Dominykas užsuko į Vilniaus centre esantį prekybos centrą pietauti. Nuėjęs nusiplauti rankų, jis pastebėjo, kad du vyrai irgi ieško, kur galėtų pakabinti paltą ir portfelį, kad rankas maistui būtų galima paruošti patogiai. Nesuradęs gero sprendimo, Dominykas panoro pranešti apie kabliukų prie kriauklių vyrų tualetuose poreikį. Tačiau galimi variantai tai padaryti – „Facebook“ siena, tiesioginė žinutė, el. laiškas ar skambutis – tokiu atveju jam neatrodė patogūs ar veiksmingi, be to, tam reikėjo skirti nemažai papildomo laiko“, – kolegos patirtį pasakoja B. Razmus.
Pats D. Karpovičius priduria, kad būtent tuo metu reikalingo sprendimo trūkumas paskatino juos kurti pačius. Be to, sprendimų ieškojimą lėmė partnerių asmenybės. D. Karpovičius – nuolat fenomenus apmąstantis humanitaras, siekiantis spręsti realias problemas, atliepti skirtingas situacijas ir nepaliaujamai kurti, o B. Razmus – nuo mažens programuojantis ir sudėtingas technines infrastruktūras sprendžiantis tiksliukas. Taip natūraliai susijungė dvi viena kitą papildančios perspektyvios idėjos.
Dovana už pasiūlymą
„Sype“ – tai platforma, kurioje klientas gali palikti komentarą, asmeninę įžvalgą apie paslaugas, o įmonės vadovas ar atsakingas asmuo turi galimybę apdovanoti naudingų idėjų autorius.
„Yra nemažai sistemų su panašiu veikimo principu, pavyzdžiui, „Foursquare“ ar „Yelp“, kurių idėja – rasti vietą, ją įvertinti ir palikti apžvalgą (ne įžvalgą), tačiau čia panašumai ir baigiasi. Visa kita kardinaliai skiriasi: ir privatumo politika, ir verslo modelis, ir principas padėti verslui, o ne palikti atsiliepimą kitiems klientams, ir idėja, kad vartotojai gali būti apdovanoti už aktualias įžvalgas“, – vardija B. Razmus.
Poreikis akivaizdus
Pradėję kurti sistemą ir bendrauti su potencialiais partneriais, verslininkai pamatė, kad tokių programėlių ir galimybių poreikis egzistuoja, tačiau kartais sukelia įvairių baimių įmonių vadovams.
„Vystant projektą, manau, sunkiausia yra išgirsti „ne“ iš potencialių klientų ne dėl konstruktyvių argumentų, o tik dėl baimės duoti klientams daugiau įrankių padėti verslui ar nenoro apskritai naudotis technologijoms.“
B. Razmus.
„Mane motyvuoja realus kasdienis matymas, kad organizacijoms ir žmonėms to reikia. Jie iš karto supranta, kokią problemą „Sype“ sprendžia, ir stebisi, kodėl iki mūsų niekas to taip aiškiai neartikuliavo“, – teigia D. Karpovičius.
„Sype“ idėja yra „win-win“ situacija visoms dalyvaujančioms šalims: verslams aktualus konstruktyvus grįžtamasis ryšys, žmonėms aktuali galimybė asmeniškai palikti įžvalgas. Taip mažinama atskirtis tarp verslų ir vartotojų, o vartotojams sudaromos sąlygos padėti verslams tobulėti. Vystant projektą, manau, sunkiausia yra išgirsti „ne“ iš potencialių klientų ne dėl konstruktyvių argumentų, o tik dėl baimės duoti klientams daugiau įrankių padėti verslui ar nenoro apskritai naudotis technologijoms“, – kolegai antrina B. Razmus.
Planuoja augti
Pašnekovai pasakoja, kad, kurdami programėlę „Sype“, neturėjo realaus pavyzdžio, kaip tai daryti, todėl teko pasikliauti savo nuojauta, žiniomis ir gyvenimo patirtimi. Kaip teigia D. Karpovičius, komanda siekė sumodeliuoti geriausią sprendimą problemoms spręsti ir konstruktyvaus grįžtamojo ryšio kultūrai kurti. Veikdami kiek daugiau nei pusmetį ir pagrindus susikūrę savo jėgomis, „Sype“ kūrėjai jau suvokia, kad verslas augs ir stiprės, tačiau spartesniam vystymuisi ir plėtrai į užsienį reikės pagalbos.
„Sype“ kūrėme ir kuriame savo jėgomis. Tačiau suprantame, kad norimam augimui bus reikalingos išorinės investicijos. Planuojame ieškoti partnerių šiam tikslui metų pabaigoje, nes jau ne tik dirbama su didelėmis organizacijomis Lietuvoje, bet ir atsiranda susidomėjimas iš Ispanijos, Lenkijos ir pan.“, – atskleidžia B. Razmus.
Klauskite ir ieškokite atsakymų į realiai egzistuojančias problemas
Galvodami apie linkėjimą kitiems pradedantiesiems, „Sype“ kūrėjai pabrėžia, kad ypač svarbu, prieš pradedant verslą, atlikti namų darbus – nebijoti uždavinėti klausimus sau ir ieškoti integralių atsakymų, kad startavus kuo greičiau būtų matoma pažanga, skatinanti judėti pirmyn.
„Startuojant visada svarbiausia matyti bent minimalią pažangą kas tam tikrą laikotarpį – turi būti įsuktos lemputės efektas. Jis įmanomas tik tuo atveju, jei sprendžiama reali problema, o šis sprendimas turi ir išlaiko esminę ašį. Todėl palinkėčiau daugiau laiko praleisti užduodant klausimus bei suvokiant problemą ir tik tada sėsti kurti produktą ar paslaugą. O toliau reikia tiesiog būti aktyviems“, – pataria D. Karpovičius.
„Ir būtinai nenustokite tikėti!“ – pokalbio pabaigoje priduria „Sype“ bendraautoris B. Razmus.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.