Studijos Danijoje paskatino imtis verslo
2014.09.10
Temos: Vadyba.
Vis daugiau žmonių save vadina pasaulio piliečiais ir vengia prisirišti prie vienos vietos. Jie nuolat keliauja, ieško nuotykių ir naujos patirties. Tokiu žmogumi drąsiai galime vadinti ir Andrių Terskovą (28 m., iš Kauno), nuolat išbandantį save, ieškantį, ko dar galėtų išmokti. Nuo aštuoniolikos metų verslo pasaulyje besisukantis jaunas vyras įgyvendino ne vieną idėją, o naujausias „startupas“, pavadintas „Experience Taster“, nuvedė jį net į Silicio slėnį.
Nori sukurti unikalų verslo modelį
A.Terskovas savo pirmąjį verslą pradėjo dar studijuodamas Kaune. Su draugu jis išplėtojo didžiausią įvairių mokymų ir kursų portalą Lietuvoje. Baigęs studijas ir padirbėjęs kompanijoje „Procter & Gamble“ Andrius pajuto, kad nusėsti vienoje vietoje dar per anksti, todėl įstojo į universitetą Danijoje. Ten gyvenant ir kilo mintis sukurti „Experience Taster“.
„Idėja išaugo iš sumanymo išnuomoti savo gyvenimą (automobilį, butą su daiktais ir t. t.). Ją plėtojant atsirado portalas, kur galima išbandyti kitų žmonių gyvenimą. Dabar „Experience Taster“ galima įsigyti kitų profesionalų patirtį.
Verslininkas sako, kad pagrindinė mintis, į priekį varanti „Experience Taster“, yra ta, jog žmonės turi kuo pasidalyti vieni su kitais. Vienas ką nors moka, žino, ko kitas labai norėtų išmokti. Tokia ir yra didžioji platformos vizija – sukurti vietą, kurioje žmonės galėtų keistis patirtimi.
Manau, kiekvienam lietuviui, kuris nori ir turi galimybių, reikėtų išdrįsti pagyventi užsienyje, įgyti patirties ir grįžti į savo šalį kurti ateities.
A. Terskovas
„Kiekvienas žmogus yra įdomus, asmenybė ir turi tam tikrų talentų, žinių ar unikalios patirties. Norime tapti platforma ir socialiniu tinklu, kuris padėtų žmonėms tinkamai prisistatyti, papasakoti apie save ir rasti bendraminčių. Šiuo metu stengiamės perprasti vartotojų poreikius, aiškinamės, kokia yra tikslinė auditorija, ir ieškome optimalių būdų ją pasiekti. Mano supratimu, sėkmingo „startupo“ ankstyvieji indikatoriai gali būti nuolat augantis lankytojų srautas ir mokūs vartotojai. Tikimės artimiausiu metu turėti aiškius atsakymus į šiuos svarbiausius klausimus“, – teigė A. Terskovas.
Svarbiausia pamoka – bendravimas
A.Terskovas pabrėžė, kad sunkiausia plėtojant „Experience Taster“ yra užtikrinti efektyvų bendravimą tarp paslaugos teikėjų ir gavėjų. Santykiai tarp jų turi būti organizuojami efektyviai, nes nuo to priklauso visos platformos likimas.
„Supratome, kokia svarbi komunikacija. Pradedant nuo pagrindinės žinutės apie projektą, baigiant kasdiene komunikacija. Šiais laikais žmones atakuoja įvairūs nauji projektai, reklamos ir iniciatyvos, todėl svarbu mokėti tinkamai ir originaliai pateikti save, kad vartotojas atkreiptų dėmesį ir padarytų tavo laukiamą veiksmą. Supratome, kokiame sudėtingame versle sukamės. Plėtojame „2-sided Marketplace“, kurio sėkmė priklauso nuo paslaugų teikėjų ir pirkėjų. Verslo sėkmės galime tikėtis tik tuomet, kai sugebėsime užtikrinti darnų abiejų pusių dalyvavimą platformoje“, – teigė verslininkas.
Mokymasis yra nuolatinė darbo su „Experience Taster“ sudedamoji dalis. Ir mokytis reikia sparčiai, nes antras šansas gali nepasitaikyti. Plėtojant „startupą“ viskas vyksta taip greitai, kad kartais reikia elgtis spontaniškai. A. Terskovui tai ne problema. Būti spontaniškam, greitai reaguoti į aplinkybes jam netgi patinka: „Taip, mano gyvenime tikrai daug dalykų nutiko spontaniškai. Aš visuomet daug dirbau, bandžiau įvairią veiklą ir niekada nesimėgavau rutina.“
Silicio slėnyje svarbiausia – drąsa
Ko gero, įsimintiniausias nuotykis, į kurį atvedė darbas su „Experience Taster“, buvo apsilankymas Silicio slėnyje. Įgytą patirtį A. Terskovas itin vertina ir teigia šioje vietoje, į kurią, anot jo, privalo nuvažiuoti visi IT technologijų specialistai, išmokęs labai daug.
„Man Silicio slėnis padarė ypatingą įspūdį. Norėčiau apsilankyti dar kartą. Įdomu tai, kad ten kasdien vyksta begalė įvairių renginių – tiek pačiame Silicio slėnyje, tiek San Fransisko mieste. Jeigu ieškai verslo pažinčių ar kuri naują produktą ir turi bent šiek tiek drąsos kalbėtis su naujais žmonėmis, ten visa tai kur kas lengviau padaryti nei Europoje.
Jeigu kalbame apie pichinimą, tai galimybių daug, tačiau tavo reikalas atsirinkti, kiek tau to reikia. Galima dalyvauti renginiuose, kuriuose suteikiama proga pristatyti savo idėją, arba akceleratoriuose, kurių beveik kiekvienas turi savo pitch days. Mano nuomone, geriau investuoti laiką į savo projekto rezultatus, o ne vien pardavinėti idėją. Ten idėjų yra labai daug, tačiau tu gali sudominti pasakydamas, kokius rezultatus tavo idėja jau pasiekė. Daugeliu atvejų investuotuojams svarbus potencialas, komanda, kiek projektas turi vartotojų arba/ir kiek turi mokių vartotojų“, – sakė verslininkas.
A. Terskovo teigimu, vienas didžiausių įspūdžių slėnyje buvo visiškas pasiekiamumas. Gali būti, kad anksčiau net nesapnavai, jog gali bet kada susitikti su žmogumi iš „Apple“, „Google“, „Yahoo“ ar „Facebook“, o ten visa tai ranka pasiekiama. Gyvenimas Silicio slėnyje ir sunkus, ir lengvas. Viena vertus, pragyventi sunku, bet verslui geresnės aplinkos, ko gero, ir būti negali.
„Jei kalbame apie pragyvenimą, tai jis ten brangesnis nei kur kitur. Ko gero, dėl to, kad į šią vietą nori atvažiuoti daug žmonių iš viso pasaulio. Jei kalbame apie verslo kūrimą, daug priklauso nuo to, koks tavo verslas. Jei jis, kaip ir daugumos, susijęs su technologijomis ir internetu, nėra skirtumo, kur tu būsi fiziškai. Tačiau yra vienas svarbus aspektas, kuris labai padeda, jei kuri verslą būtent šioje vietoje. Silicio slėnis – kaip didžiulis verslo akceleratorius, kuriame parengta visa sistema, reikalinga „startupui“. Pradedant nuo bendraminčių, renginių, baigiant daugybe savo srities profesionalų, kurie išmano savo darbą ir gali padėti“, – įsitikinęs pašnekovas.
Kelionės tik sutvirtino tautinę savimonę
Su „Experience Taster“ A. Terskovas sieja daug planų ir ambicijų, tačiau stengiasi neįsisvajoti ir tiesiog dirbti. „Pirmiausia mūsų ambicijos yra įrodyti sau ir kitiems, kad ši idėja gali tapti augančiu verslu, t. y. yra rinka su dideliu šios paslaugos potencialu, yra mokančių klientų. Kol kas nedrįstu vertinti, kurias rinkas projektas sujudintų, jei pasiektų tokį mastą kaip, tarkime, „AirBnB“, – sakė pašnekovas.
Danijoje gyvenantis ir tarptautinį „startupą“ plėtojantis lietuvis teigė visiškai nenutolęs nuo savo šaknų: „Nors save laikau pasaulio piliečiu, tik gyvendamas užsienyje stipriai pajutau esąs lietuvis ir kur kas labiau pradėjau vertinti savo šalį. Manau, kiekvienam lietuviui, kuris nori ir turi galimybių, reikėtų išdrįsti pagyventi užsienyje, įgyti patirties ir grįžti į savo šalį kurti ateities. Projektui davė impulsą tiek mano išvykimas į Daniją, tiek Lietuva, todėl vertinu tai kaip dviejų šalių darbą.“
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.