...

Skaitytojus labiausiai domino inovacijos, finansavimas ir rinkodara

Verslas

2019.01.01

Autorius: Aušra Jaduriūtė

Temos: , .

Skaitytojus labiausiai domino inovacijos, finansavimas ir rinkodara

Ieva Kniukštienė Asmeninio albumo nuotr.

Pirmąją Naujųjų dieną galime įvertinti tai, kas mūsų skaitytojams labiausiai patiko praėjusiais metais, kuo gyveno startuoliai, kokios temos bendruomenei buvo aktualiausios. Praėjusių metų tendencijas apžvelgia didžiausio jauno verslo portalo „BZN start“ redaktorė Ieva Kniukštienė.

Pirmavo netradiciniai sprendimai

Pasak pašnekovės, į metų TOP 10 verslo istorijų reitingą pateko tie verslai, kurie nebijojo rizikuoti, pasitelkė kitokius sprendimus arba pasiūlė rinkai šį tą nauja.

„Daugiausia skaitytojų dėmesio šiais metais sulaukė įrėminti miestus ar atskirus jų rajonus pasiūlęs „Map My Hood“. Šis projektas sulaukė sėkmės dėl netradicinio požiūrio į širdžiai mielas vietoves, kurių nesinori pamiršti, tad sukūrė galimybę stilizuotus žemėlapius paversti interjero detale. Antroje skaitytojus labiausiai sudominusioje vietoje įsitaisė gėlių verslas „Flowers & Lovers“, pasirinkęs netikėtą floristikos rinkodaros kryptį. Jeigu iki tol gėlių pardavėjai dažniausiai ne itin daug dėmesio skyrė reklamai, verslo autorė Ugnė Poderytė nusprendė, kad socialiniai tinklai – puiki erdvė savo floristiniams kūriniams reklamuoti ir parduoti. Trečiąją vietą tarp skaitomiausiųjų išsikovojo specializuotas ženklodaros paslaugas pasiūlęs verslas. „&andstudio“ pastebėjo, kad verslai Lietuvoje vis geriau suvokia identiteto svarbą ir vietoje bei laiku pasiūlė jiems savo paslaugas“, – sako pašnekovė.

Anot I. Kniukštienės, į dešimtuką taip pat pateko kelionių mėgėjams paslaugas siūlantis verslas „We Go“, gurmaniškos parduotuvės „Masters of Cheese“ verslo istorija bei Vokietijos startuolio vadovės patarimai Lietuvos verslininkams, „blokchain“ centro atidarymo žinia.

Skaitytojus šiemet žavėjo ir rizikos nesibodintys verslininkai. Pavyzdžiui, Panevėžyje vyrų kirpyklą „Egoisto Barber Shop“ įkūrę kolegos, iki tol neturėję jokių sąsajų su grožio verslo sektoriumi, tačiau drąsiai pasirinkę šią kryptį. Be to, galima pastebėti, kad skaitytojams aktualu mokytis iš kitų bendruomenės narių. Itin pozityviai sutiktas straipsnis apie Vokietijos startuolio „Lemoncat“ sėkmės istoriją bei vadovės patarimus kitiems pradedantiesiems. Džiugiai pasitikta žinia apie Lietuvoje atidarytą tarptautinį „blokchain“ centrą.

Įvertinti ne vien skaitytojų

Du verslai, patekę į populiariausių verslo istorijų dešimtuką, buvo pripažinti ne tik skaitytojų, bet ir pritraukė investicijų, sulaukė apdovanojimų ar išsiskyrė ypatinga plėtra.

„Tarp skaitomiausių verslo istorijų įsitaisė sveiką ėdalą šunims kuriantis startuolis „Rocketo“, kuris dar praėjusį mėnesį pelnė ir „BZN Startup Awards“ apdovanojimą metų startuolio kategorijoje. Be to, skaitytojai itin domėjosi Igno Survilos sukurto elektrinio paspirtuko „CityBirds“ sėkme, o visai neseniai šis inovatyvus verslininkas pristatė rinkai ir savo naują projektą – elektrinį paspirtuką, paremtą dalijimosi ekonomikos principais“, – pasakoja I. Kniukštienė.

Bandė išsiaiškinti idėjos vertę

„BZN start“ redaktorės teigimu, daugiausia skaitytojų dėmesio verslo gido kategorijoje sulaukė straipsnis apie ES teikiamą paramą verslui, ne mažiau skaitytojai domėjosi ir „Instagram“ subtilybėmis bei el. laiškų rašymo taisyklėmis.

„Pirmosios trys pozicijos puikiai iliustruoja, kokia informacija verslui yra aktuali, t. y. finansai ir komunikacija. Į dešimtuką taip pat patenkančios temos apie nuomonės lyderių rinkodarą, konkurencingas pakuotes bei idėjos įvertinimo kriterijus tik patvirtina, kad jaunas verslas siekia naujovių, ieško konkurencinių išskirtinumų ir nori suprasti, ar mąsto teisinga linkme. Skaitytojai daug dėmesio skyrė metų pradžioje pasirodžiusiam straipsniui apie kriptovaliutų kasyklas, tikėtina, norėdami suspėti įšokti į sėkmingųjų kriptomilijonierių traukinį“, – teigia pašnekovė.

Anot I. Kniukštienės, skaitytojai domisi labai plačiu spektru temų. Jiems įdomios kitų startuolių atskleidžiamos sėkmės paslaptys, kuriomis pasidalijo vieno žinomiausių lietuviškų startuolių „Vinted“ komanda, o kartais startuoliai pasižvalgo ir į astrologines prognozes. Be to, skaitytojai itin smalsavo, kokie lietuviai ir kodėl sugebėjo patekti į prestižinį „Forbes“ sąrašą.

Linki drąsos

Paklausta, ko norėtų palinkėti šiemet startuosiantiems arba savo verslus jau plėtojantiems verslininkams, I. Kniukštienė neabejotinai atsako – drąsos.

„Ieškodami temų verslo istorijoms, labai dažnai susiduriame su jaunais verslais, kurie kuklinasi savo pasiekimų, nors plėtoja nuostabias idėjas! Baimė likti nesuprastiems, neįvertintiems, nesėkmių baimė stabdo jaunus verslininkus nuo judėjimo į priekį. Jeigu verslą pradedate kaip savo srities profesionalai, aktyviai domitės sritimi, kurioje dirbate, mokotės iš savo klaidų ir nenustojate tobulėti, tuomet pasitikėkite savimi ir surasite aplinkinių, kurie patikės jūsų idėja. Linkėčiau kiekvienam išdrįsti žengti pirmąjį verslo žingsnį, o vėliau, subūrus aplink save entuziastingą komandą, žingsniuoti iškelta galva į verslo platybes ir tapti Lietuvos startuolių bendruomenės dalimi“, – linkėjimus siunčia I. Kniukštienė.

Ekspertai

Ieva Kniukštienė

Ieva Kniukštienė

Projektų vadovė "Chestnut" agentūra, komunikacijos klausimai

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.