Sėkmės pasaulyje sulaukusį IT sprendimą vysto pats vienas

Verslas

2014.07.21

Autorius: Gintaras Gimžauskas

Temos: .

Sėkmės pasaulyje sulaukusį IT sprendimą vysto pats vienas

„Live Helper Chat“ įkūrėjas R. Kiminas Asmeninio albumo nuotr.

Kai kitą kartą išgirsite ką nors sakant, kad norint sukurti sėkmingą produktą, o juo labiau gerą IT sprendimą, kuris būtų paklausus visame pasaulyje, reikia turėti daug lėšų ir specialistų komandą, sumaniai nutylėkite. O dar geriau – nusiųskite jiems šio straipsnio nuorodą. Nes čia pasakojama, kaip mūsų tautietis Remigijus Kiminas sukūrė ir, kaip pats sako, sėkmingai plėtoja šiuo metu populiariausią pasaulyje atviro kodo nemokamą pagalbos interneto svetainės lankytojams realiuoju laiku sistemą „Live Helper Chat“. O svarbiausia – jis tai daro vienas!

Įkvėpimas atėjo per atostogas

Iš Šiaulių kilęs 30-metis Remigijus, kuris informatikos inžinerijos bakalauro studijas baigė Šiaulių universitete, o magistro – Kauno technologijos universitete, nėra linkęs sureikšminti savo laimėjimų. Jo manymu, nieko keista, kad jis nuo pat studijų trečio kurso dirba toje pačioje IT sprendimų bendrovėje. „Geros darbo sąlygos. Daug laisvės man ten suteikia“, – sako jis.

Vyras nelinkęs didžiuotis ir tuo, kad dirba dar ir kitoje įmonėje bei randa laiko dėstyti Šiaulių universitete, o laisvalaikiu plėtoja verslo klientams skirtą „Live Helper Chat“ projektą.

„O kada ilsėtis?“ – klausiu Remigijaus. Jis atsako, kad darbas su šiuo projektu yra tarsi poilsis. „Svarbu susirasti įdomią veiklą, kuri skirtųsi nuo pagrindinio, tiesioginio darbo. Tada laisvalaikis teiks ir malonumą, ir naudą“, – tikino po 10–12 val. per parą dirbantis šiaulietis.

Pasak jo, idėja sukurti „Live Helper Chat“ kilo dar per 2009 m. atostogas. Tuomet vyras ją įgyvendino per porą savaičių.

Tokie projektai daug investicijų nereikalauja – didžiausia būna asmeninis laikas. Tad kuo anksčiau pradėsi, kol neturi įsipareigojimų, pavyzdžiui, šeimai, tuo greičiau paaiškės ar teisingą kryptį ir sritį esi pasirinkęs.

R. Kiminas

„Ėmiausi tokio darbo, nes atėjo suvokimas, kad panašių komercinių sprendimų pilna, o nemokamų alternatyvų stokojama. Tai ir buvo pagrindinė paskata imtis šio projekto. Tiesa, ilgą laiką jis neteikė jokios materialinės naudos, o ir apleistas kurį laiką buvo, ir tik prieš pusantrų metų, kai vėl aktyviai ėmiausi jį plėtoti, aplink susibūrė gana gausi naudotojų bendruomenė iš viso pasaulio. Tada atsirado ir šioks toks pinigų srautas, ir naujos plėtros galimybės“, – paaiškino R. Kiminas.

Prisideda šimtai įvairiataučių

Kaip ir daugelis kitų atviro kodo sprendimų, „Live Helper Chat“ remiasi vienu pagrindiniu ramsčiu – bendruomene. Ji yra tarsi lakmuso popierėlis, rodantis, ar toks produktas apskritai reikalingas rinkai ir ką jame reiktų tobulinti.

„Dabar aš jau tik skaitau bendruomenės atsiliepimus bei pastabas ir pagal jas tobulinu šį sprendimą. Galima sakyti, kad jo tobulėjimu rūpinasi visa minia specialistų. Jie siūlo idėjas, kurios įgyvendinamos mano rankomis. Be to, jie ir suteikia finansinę paramą. Štai pernai surinkau apie 6 tūkst. JAV dolerių, kurie padėjo pratęsti projekto plėtrą“, – sakė Remigijus.

Populiariausias Indijoje

Pašnekovo pateikti „Google Analytics“ duomenys atskleidė įdomią „Live Helper Chat“ lankytojų statistiką. Pasirodo, lietuvio sukurtu e. įrankiu labiausiai domimasi Indijoje. Po jos rikiuojasi JAV, Brazilija, Vietnamas, Jungtinė Karalystė, Vokietija, Rusija, Lietuva, Italija ir Meksika. Šis svetainės lankytojų srauto reitingas rodo, kad Remigijaus sprendimo reikia skirtingose šalyse.

Labiausiai stebina tai, kad toks populiarumas, kai per dieną „Live Helper Chat“ įdiegia 15 naujų klientų, buvo pasiektas be jokios rinkodaros. Augimu pasirūpino ta pati bendruomenė, kurios teigiami atsiliepimai savaime sklido iš lūpų į lūpas ir nešė Remigijui naujus klientus, užsakymus ir net naujas verslo pažintis.

Praturtėjęs nesėdėtų sudėjęs rankų

Kadangi šiais laikais pasaulyje apstu jaunų žmonių, kurie svajoja apie sėkmingo IT projekto sukūrimą, pardavimą ir staigų praturtėjimą, R. Kimino paklausiau, ar kartais jis nežvelgia ta pačia linkme.

„Ne, apie pardavimą nemąstau. Mane į priekį labiausiai stumia noras pamatyti, kas iš viso to išeis. Nes tobulėjimui ribų nėra ir sakyti, kad kada nors „Live Helper Chat“ bus visiškai tobulas sprendimas, negalima. Žmonėms visada reikia ko nors nauja, ko dar nėra sukurta, todėl ir šį e. įrankį galima tobulinti be galo“, – sakė Remigijus ir pabrėžė, kad net sėkmingai pardavęs šį projektą ir turėdamas užtektinai pinigų jis nesėdėtų sudėjęs rankų, nes idėjų galvoje sukasi ne viena.

Linkėjimas

Paprašius patarti ar palinkėti ko nors tiems, kas dar tik svajoja apie naujo IT sprendimo kūrimą, R. Kiminas teigė, kad jaunimas neturėtų bijoti imtis iniciatyvos ir suklysti.

„Tokiems projektams daug investicijų nereikia – didžiausia yra asmeninis laikas. Tad kuo anksčiau pradėsi, kol neturi įsipareigojimų, pavyzdžiui, šeimai, tuo greičiau paaiškės, ar teisingą kryptį ir sritį esi pasirinkęs“, – tikino „Live Helper Chat“ kūrėjas, kuris taip pat kol kas neturi šeimos, todėl gali darbui ir įvairiems projektams skirti tiek laiko, kiek jam atrodo tinkama.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.