...

Sėkmė nusišypsojo iš antro karto

Verslas

2014.07.16

Autorius: Tomas Fedaravičius

Temos: , .

Sėkmė nusišypsojo iš antro karto

Paieškos platformą „Pinevio“ pusantrų metų plėtojęs Daumantas Dvilinskas šiuo metu sėkmingai pluša prie naujo projekto – tarptautinių perlaidų sistemos „TransferGo“ Asmeninio albumo nuotr.

Socialinio turinio paieškos platformą „Pinevio“ pusantrų metų plėtojęs Daumantas Dvilinskas šiuo metu sėkmingai pluša prie naujo projekto – tarptautinių perlaidų sistemos „TransferGo“. Nors „Pinevio“ aukštesnės pavaros taip ir neįjungė, D. Dvilinskas tvirtina, kad nesėkmingas projektas suteikė neįkainojamos patirties ir paskatino judėti į priekį.

Reikia optimalios komandos

Su žurnalo „BZN start“ skaitytojais Daumantas sutiko pasidalyti pamokomis, kurias išmoko kurdamas „Pinevio“. Viena sunkiausių ir svarbiausių užduočių, pasak Daumanto, – suburti tinkamą komandą. Ji turėtų būti subalansuota taip, kad projektui įsibėgėjant visi nariai sparčiai judėtų į priekį.

„Visa kita galima pakeisti, bet founding teamo – ne. Žmonių, reikalingų komandai, skaičius priklauso nuo konkretaus projekto. Kartais tas pats žmogus ir techninę dalį išmano, ir finansinę, bet dažniausiai idealių nebūna, taigi komandoje turi būti kiekvienos srities specialistas.

„Pinevio“ komanda nebuvo optimaliai subalansuota, todėl darbas strigo. Pritraukti reikalingų profesionalų ilgesniam laikui trukdė ir lėšų stoka. O štai „TransferGo“ pradėjome keturiese. Šiuo atveju reikėjo ne tik vadybininko, techninio žmogaus, bet ir finansininko. Manau, radome tinkamą balansą“, – teigė D. Dvilinskas.

Jei savo projekto idėją ir potencialą sunku paprastai, suprantama kalba paaiškinti investuotojams, tai pirmasis ženklas, kad su idėja ar jos išpildymu, jei toks yra, – ne viskas gerai.

D. Dvilinskas

Kita pamoka, kurią tuomet išmoko „Pinevio“ kūrėjai, – svarbu laiku žengti į rinką. IT projektui, nepaisant globalaus interneto tinklo, kartais pravartu iš pradžių koncentruotis į tam tikrą regioną – Europą, JAV ar panašiai. Pasaulio užkariavimo žygį „Pinevio“ vaikinai pradėjo Didžiojoje Britanijoje, vėliau persikėle į JAV, paskui kelionė driekėsi į Bulgariją.

„Kai tiesioginiai mūsų konkurentai „Nuzzel“ pritraukė dviejų milijonų JAV dolerių investiciją, supratome, kad mūsų projektas nebus sėkmingas, nes tapome neunikalūs. Jeigu nori judėti į priekį, šioje rinkoje turi būti pirmas. „Nuzzel“ pritraukus investiciją mums tai padaryti būtų buvę dar sunkiau. Būtume turėję paaiškinti investuotojams, kuo skiriamės nuo konkurentų, o iš esmės nesiskyrėme niekuo. Tiesiog jiems pavyko pirmiems, o mes per ilgai delsėme žengti į rinką“, – sakė pašnekovas.

Perspektyvas vertina kitaip

Jei savo projekto idėją ir potencialą sunku paprastai, suprantama kalba paaiškinti investuotojams, tai pirmasis ženklas, kad su idėja ar jos išpildymu, jei toks yra, – ne viskas gerai. D. Dvilinskas įsitikinęs, kad ieškant investuotojų būtina sukurti pirminį produktą ar jo prototipą, nes vien gražiomis mintimis nieko nesužavėsi. Vienos investicijos traukia kitas. Jei projektui jau pavyko gauti lėšų ar generuoti apyvartą, į tokio verslo galimybes kiti investuotojai dėmesį kreips kur kas atidžiau.

„Po „Pinevio“ ėmiau kitaip vertinti ir filtruoti perspektyvias idėjas. To pavyzdys yra ir „TransferGo“, kuris sprendžia realią problemą – tarptautiniai bankų pervedimai yra pernelyg brangūs – ir leidžia žmonėms sutaupyti. „TransferGo“ idėją paaiškinti paprasta. O štai „Pinevio“ sprendžiama dilema – mėgstamo socialinio turinio atranka – nėra tokia opi“, – skirtumus paaiškino idėjų nestokojantis verslininkas.

Nors dažnai „startupų“ galimybės paaiškėja jau per pirmą veiklos pusmetį, „Pinevio“ sėkmės receptų ieškojo kiek ilgiau. Viena iš priežasčių, kodėl neskubėjo stabdyti veiklos ir judėti prie naujos, pasak D. Dvilinsko, buvo tai, kad „Pinevio“ tapo puikiu mokymosi ir patirties sėmimosi įrankiu.

„Kurdami „TransferGo“ elgėmės kitaip. Pirmiausia sukūrėme produktą, paleidome pirminę versiją, o tada su veikiančia platforma ieškome investuotojų. Mums pavyko. Investicijos leido per 2013 m. išplėsti veiklą Europoje“, – užuominą pateikė D. Dvilinskas.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.