...

Robertas Šimkus: „Nuo pažinčių portalo iki Alkatraso kalėjimo!“

Verslas

2015.02.10

Autorius: Aistė Noreikaitė

Temos: .

Robertas Šimkus: „Nuo pažinčių portalo iki Alkatraso kalėjimo!“

Galvosūkių ir užduočių kambario „Alkatraso kalėjimas“ įkūrėjas - Robertas Šimkus Asmeninio archyvo nuotr.

Robertas Šimkus (25) – jaunas verslininkas, draugų dažnai vadinamas idėjų generatoriumi, nes jau nuo 16 metų užsiima pačiais įvairiausiais verslais bei veiklomis. Daugiau nei prieš mėnesį Klaipėdos gyventojams jis pristatė originalią pramogą – „Alkatraso kalėjimą“. Tai galvosūkių ir užduočių kambarys. Šio paslaptingo kalėjimo istorija paremta tikrojo San Fransiske buvusio Alkatraso sunkiųjų darbų kalėjimo istoriniais faktais. R. Šimkaus teiravomės apie šią pramogą nuo idėjos iki rezultato. Be to, smalsavome, kas ir kaip vaikiną pastūmėjo pasinerti į verslo pasaulį.

Pirmieji verslai su geriausiu draugu jau nuo 16 metų

Pašnekovas atskleidžia, kad į verslo pasaulį jis žengė su savo geriausiu draugu Tadu Burgaila. „Pamenu, kaip dar trečioje klasėje Tadas per pamoką atsistojo ir drąsiai išrėžė, kad tikrai niekada gyvenime nedirbs samdomo darbo. Būdami 16 metų pradėjome savo pirmąjį verslą. Tai buvo IT bendrovė“, – pradinėmis verslo užuomazgomis dalijasi pašnekovas. Vaikinų įkurta įmonė gyvavo mažiau nei metus. Čia koją pakišo patirties stoka.

Praėjus daugiau nei metams vaikinai ėmėsi naujo verslo. Tai buvo pažinčių portalas „Ard.lt“. „Mums nepatiko tuo metu karaliavęs pažinčių portalas „One.lt“. Matėme naujų galimybių bei socialinio tinklo perspektyvų. Mūsų versija priminė „Facebook“ koncepciją. Planavome šį projektą pavadinti „Jambo“, – socialinio tinklo planą prisimena R. Šimkus. Deja, jaunųjų verslininkų planas nesužavėjo investuotojų. Visi buvo įsitikinę, kad „One.lt“ yra nenugalimas. Tiesa, po kelerių metų Lietuvoje šį portalą nurungė socialinis tinklas „Facebook“.

Siekiame patys įgyvendinti savo idėjas ir įžvelgti kitų plėtros galimybių. Juolab kad kiekvieną dieną šiame projekte matau vis naujų idėjų ir perspektyvų. Tai bus nuolatinės pradžios procesas. O investicijos turėtų atsipirkti jau per pirmąjį veiklos pusmetį.

R. Šimkus

Pirmuosius žingsnius į verslo pasaulį drauge žengusių vaikinų keliai išsiskyrė. Pašnekovo draugas persikraustė į Vilnių, o jis pats liko ištikimas Klaipėdai. „Esu tikras klaipėdietis. Man gera čia gyventi. Tai dalis manęs. Čia gimsta geriausios idėjos“, – tikina jaunasis verslininkas.

6–7 projektai išmainyti į savirealizaciją ir idėjos įgyvendinimą

Ieškodamas savo vietos R. Šimkus bandė dirbti ir valdišką darbą. „Mažiau nei pusmetį dirbau vienoje įmonėje. Nors darbas ir nebuvo monotoniškas, ilgiau neištvėriau“, – šypteli pašnekovas.

Paklaustas, kokie esminiai veiksniai nulėmė sprendimą mesti samdomą darbą, verslininkas ilgai nedvejoja ir įvardija samdomo darbo trūkumus: „Esu kūrėjas. Man reikia įgyvendinti savo idėjas, o atsakomybė ir lemiamų sprendimų priėmimas mane dar labiau motyvuoja. Būdamas tik įmonės darbuotojas to padaryti negali.“

Metęs samdomą darbą, R. Šimkus ilgokai vienu metu dirbo net su 6–7 projektais – buvo atsakingas už reklamą. „Išdalijau save. Pajutau, kad pasigendu kūrybos. Norėjau pastebimesnio rezultato. Subrendau vienai veiklai. Tuomet ir kilo „Alkatraso kalėjimo“ idėja“, – pasakoja pašnekovas.

„Alkatraso kalėjimas“ – vienos nakties projektas

„Pamenu tą vakarą, kai galvoje kilo mintis apie Alkatraso kalėjimą. Su žmona svečiavomės pas tą patį geriausią draugą Tadą, su kuriuo jau nuo mažų dienų plėtojome įvairiausius verslus. Kitą dieną ketinome apsilankyti Vilniuje įsikūrusiuose galvosūkių kambariuose „BreakRoom“. Gan emocingai pradėjome galvoti apie šios pramogos pranašumus ir trūkumus. Net nepajutome, kaip pradėjome kurti panašios pramogos projektą Klaipėdoje. Mintys tiesiog dėliojosi pačios. Vienas kitą papildėme. Tą naktį ir gimė pradinis kalėjimo Klaipėdoje planas. Autostrada grįždamas į mėgstamą Klaipėdą, sudėliojau paskutinius taškus. Atsisakiau visų tuo metu vykdytų projektų. Susitelkiau tik į „kalėjimo“ įgyvendinimą. Kitą dieną nuėjau į knygyną. Susiradau knygą apie Alkatraso kalėjimą. Perskaitęs knygą sužinojau, kad ilgiausiai Alkatraso kalėjime kalėjo ir vienas lietuvis Alvinas Karpis. Tada nebedvejojau, supratau, kokia turi būti „kalėjimo“ koncepcija, užduotys, koks turi būti viso komplekso modelis“, – galvosūkių kambario Klaipėdoje idėjos istorija dalijasi pašnekovas.

„Alkatraso kalėjimo“ pranašumas – plėtros greitis ir idėjos originalumas

Sugalvotam projektui įgyvendinti R. Šimkus investuotoją rado labai greitai. „Iš penkių žmonių, į kuriuos kreipiausi, net keturi susidomėjo. Investuotojus sužavėjo tai, kad „Alkatraso kalėjimas“ nėra kavinė, baras ar internetinis projektas. Verslininkai susidomėjo, nes Klaipėdoje to dar nėra.

Eidamas į pokalbius juos kviesdavau kartu būti pirmaisiais, kurie išplėtos šią idėją uostamiestyje. Viena pagrindinių mano varomųjų jėgų buvo greitis. Tuo vadovavausi nuo idėjos iki rezultato“, – sėkmės formulę atskleidžia verslininkas.

Tiesa, pašnekovo noras kuo greičiau įgyvendinti projektą buvo teisingas. R. Šimkaus teigimu, jau po poros mėnesių į jį kreipėsi Vilniuje panašia veikla užsiimančios įmonės. Jos siūlė tapti bendrasavininkiais. „Kitų įmonių į „Alkatraso kalėjimo“ plėtrą bent jau šiuo metu nenorime įsileisti. Siekiame patys įgyvendinti savo idėjas ir įžvelgti kitų plėtros galimybių. Juolab kad kiekvieną dieną šiame projekte matau vis naujų idėjų ir perspektyvų. Tai bus nuolatinės pradžios procesas. O investicijos turėtų atsipirkti jau per pirmąjį veiklos pusmetį“, – viliasi jaunasis verslininkas.

Paklaustas, kokių plėtros galimybių įžvelgia šioje pramogoje, vaikinas dalijasi ateities planais: „Per mėnesį turi pradėti veikti „Baltieji rūmai“. Planuojame kas 8–9 mėnesius kardinaliai viską atnaujinti. Iš viso tai turėtų būti 5–6 kambarių kompleksas. Norime turėti bent jau 15 taškų ne tik Lietuvoje, bet ir kitose šalyse. Žinoma, nepamiršime ir mažųjų miestų, stacionarus ir jūrinis „Alkatraso kalėjimo“ konteineris keliaus ir po mažuosius miestus.“

Išskirtinio galvosūkių kambario idėjos sumanytojas pritaria, kad panašių pramogų Lietuvoje jau yra, tačiau to neįvardija kaip konkurencijos. „Panašių pramogų iniciatoriai – ne konkurentai. Mes kartu auginame rinką. Tai yra gerai. Juk kiekvienas pateikiame savo idėjas ir užduotis. Lankytojas, apsilankęs keliose panašiose vietose, tikrai patirs skirtingų emocijų. Manau, kiekvienas tokios pramogos iniciatorius turi siekti auginti rinką“, – pramogų verslo esmę atskleidžia R. Šimkus.

Kalbėdamas apie pramogų verslą, pašnekovas pabrėžia dar vieną šios srities verslo bruožą – laikinumą. Anot verslininko, nuosmukis pramogų versle yra neišvengiamas. Čia visuomet reikia naujų vėjų. Tad žvelgdamas į ateitį R. Šimkus siekia sukurti sėkmingą ir unikalų pramogų kompleksą. Po 3,5–4 metų projektas turėtų būti galutinai išplėtotas, o po penkerių metų jau ir parduotas.

Gyvenimo projektas – šeima

Jaunąjį verslininką labiausiai motyvuoja ir naujoms idėjoms įkvepia šeima. R. Šimkui tai yra didžiausia paskata judėti į priekį. „Anksčiau norėdavau daryti visko daug ir vienu metu. Negalvojau apie laiką, galbūt ne taip skirsčiau prioritetus. Atsiradus šeimai, viskas susidėliojo į savo vietas. Idėjos, veiklos tapo harmoningu judėjimu į priekį. Juk dviese viena kryptimi žiūrėti lengviau“, – šypteli pašnekovas.

Pabaigoje paklaustas, ko palinkėtų pradedantiesiems verslininkams, R. Šimkus pataria nebijoti pasakoti savo idėjas, juk niekas jų nepavogs. „Idėjų turime kiekvienas. Kuo daugiau apie tai kalbėsi, tuo labiau pats tikėsi ir imsiesi veiksmų. Reikia veikti greitai ir apgalvotai. O kūrybinis procesas vyks savaime. Svarbiausia nepamiršti, kad gyvename čia ir dabar, tad mėgaukimės kiekviena diena ir įgyvendinkime savo idėjas. Tegu nė viena diena nepraeina veltui“, – motyvuoja verslininkas.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.