Projekto sėkmė priklauso nuo jūsų greičio ir kokybės
2014.10.10
Temos: Vadyba.
„Visi, ypač startuoliai, seniai šneka, kad iš esmės nieko nauja nesugalvosi. Klausimas, kaip greitai ir kokybiškai padarysi“, – apie galimybes sukurti sėkmingą projektą kalba Tomas Nemura, skaitmeninės komunikacijos agentūros „The Chocolate“ vadovas.
Anot jo, labai gerai matyti, kai kelių skirtingų startuolių pagrindą sudaro viena elementari funkcija. Tad svarbus „vienas nedidelis kąsnis, kurį gali paleisti į eterį šiandien. Ne po metų, ne po pusės, bet dabar“, sako specialistas. Jei idėja turi potencialo, rezultatai labai greitai bus matomi, o tada jau galima kalbėti apie investicijas, plėtrą ir t. t.
Nuo pirmos dienos supratome labai aiškiai: nėra vieno aspekto, kuriuo būtų galima pristatyti Lietuvą, ir nebūtų saugu užimti vieną poziciją, todėl reikės išbandyti kuo daugiau priėjimo kampų.
T. Nemura
Vienas tokių sėkmingų projektų – „Like’able Lithuania“, kai socialiniuose tinkluose per metus iki šių metų rugsėjo 17 d. buvo surinkta per milijoną „Patinka“. Projekto metu buvo pristatomi dalykai, už kuriuos kiekvienas gali pamėgti Lietuvą. Kokia sėkmės paslaptis? T. Nemura teigia, kad prieš pradedant projektą reikėtų pažiūrėti, kokią poziciją geriau užsiimti, kad būtų daugiausia potencialo.
„Šiuo konkrečiu pavyzdžiu nuo pirmos dienos supratome labai aiškiai: nėra vieno aspekto, kuriuo būtų galima pristatyti Lietuvą, ir nebūtų saugu užimti vieną poziciją, todėl reikės išbandyti kuo daugiau priėjimo kampų. Taip ir gimė 365 būdai, kaip parduoti Lietuvą: vieną dieną tai yra naktinis klubas Vilniuje, kitą dieną – Trakų pilis, trečią dieną – Kuršių nerija arba SPA Druskininkuose, arba Bernardinų sodas Vilniuje ir t. t.“, – pasakoja jis.
Tikslas buvo perkelti Lietuvą į socialinius tinklus naudojant įvairias turinio pateikimo formas, pristatyti Lietuvą potencialiems turistams ir padėti apsispręsti rinktis šalį kaip turizmo traukos tašką, kelionės tikslą, o ne ką nors iš alternatyvų, argumentuoja T. Nemura. Be to, pašnekovas pastebi, jog į Lietuvą atvažiuojantys turistai yra labai skirtingi, turi įvairių tikslų. Tad norint pristatyti šalį kiekvienam iš jų reikia turėti visą krūvą skirtingų argumentų, kodėl verta pasirinkti Lietuvą: „Vienas atvyks apžiūrėti lankytinų vietų, kitas atvažiuos paragauti maisto, pabūti prie jūros, į Druskininkus ir pan.“
Kad projektas būtų universalus, nuspręsta kasdien pateikti po naują priežastį, kodėl verta apsilankyti Lietuvoje. Taip sukuriamas visas spektras temų, kuriomis galima pristatyti Lietuvą kaip turizmui patrauklią šalį, įsitikinęs T. Nemura. Taigi iš viso pateikti 365 kvietimai apsilankyti Lietuvoje. O kiekvienas jų – vizualus.
Šis projektas turėtų būti ilgalaikis, mat bendruomenė socialiniuose tinkluose turėtų išlikti dar bent dešimtmetį, viliasi Raimonda Balnienė, kampaniją įgyvendinti pradėjusio Valstybinio turizmo departamento vyriausioji patarėja. „Artimiausią dešimtmetį komunikacija vyks socialiniuose tinkluose, kuriuose nuomonę susidarys ir būsimi turistai. Socialiniai tinklai bus būtent tai, kas formuos keliautojų, turistų bendruomenę ir kur jie pirmiausia norės dalytis, būti, apie save kalbėti, keistis su draugais ir rasti naują informaciją, – argumentuoja ji ir priduria: – Tai yra svarbu, nes taip sukuriama bendruomenė, kuri dalijasi, kuri mėgsta Lietuvą, o taip skleidžiame apie save žinią.“
Socialinės kampanijos biudžetas siekia 450 tūkst. litų. Iš viso projektas pritraukė 350–400 tūkst. unikalių lankytojų. Susidomėjusiųjų buvo iš Vokietijos, Lenkijos, Jungtinės Karalystės, JAV, Latvijos. Populiariausiu socialiniu tinklu be konkurencijos tapo „Facebook“.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.