Pradedančiosios verslininkės įsitikinusios: saugoti savo gyvybę galima stilingai
2015.08.03
Temos: Vadyba.
Populiarėjant dviračiams Lietuvos didmiesčiuose imtasi didinti jais važinėjančių žmonių saugumą. Praėjusiais metais įvestas papildomas reikalavimas – riedant dviračiu važiuojamąja kelio dalimi, privalu dėvėti ryškiaspalvę, šviesą atspindinčią liemenę. Kaip ir dauguma, su tokia taisykle susidūrė vilnietė Marija Pinkutė. Gavus dviratį dovanų, moteriai iškart užkliuvo tai, kad įprastos šviesą atspindinčios liemenės atrodo visai neišvaizdžiai. Todėl jai šovė išganinga mintis – reikia sukurti stilingą alternatyvą. Taip gimė projektas „Night Light“.
Rankų darbo liemenės
Papasakoti apie projektą ir jo kūrėjų siūlomas spalvotas šviesą atspindinčias liemenes sutiko viena iš „Night Light“ komandos narių Vilma Kaškonaitė-Deksnienė (38). Prisijungti prie jos norėjo ir kolegės, bet į susitikimą atvykti negalėjo. M. Pinkutė tuo metu buvo išvykusi į užsienį, o Indrei Tabaraitei sutrukdė pagrindiniame darbe užgriuvusios užduotys.
„Mes viena kita pasitikime ir pavaduojame, kai reikia, todėl galite drąsiai klausti apie bet kurį mūsų projekto aspektą“, – patikina pašnekovė.
„Įsivaizduoju, kad ateityje kiekvienas pirkėjas pats galėtų susidėlioti individualius liemenės derinius. Manau, žmonėms tai patiktų“
V. Kaškonaitė-Deksnienė
Anot jos, į galvą šovusi mintis apie stilingas liemenes dviratininkams M. Pinkutę taip užvaldė, kad ji netrukus subūrė trijų jaunų moterų kolektyvą, kuris nedelsdamas ėmėsi konkrečių darbų. Vienas svarbiausių, žinoma, buvo vizijos įgyvendinimas – naujoviškų šviesą atspindinčių liemenių sukūrimas. Tai buvo patikėta diplomuotai kostiumų dizainerei V. Kaškonaitei-Deksnienei.
„Sunkiausia buvo sugalvoti, kaip siūti liemenes, kad šios ne tik atrodytų stilingai, bet ir atitiktų mūsų pirminę idėją – jas būtų galima dėvėti iš abiejų pusių. Medžiaga, iš kurios siuvamos tokios liemenės, yra ypatinga, todėl reikėjo daug preciziškų sprendimų, kad visos siūlės būtų tinkamai paslėptos arba matomos ten, kur reikia, o žmonės galėtų džiaugtis dviem skirtingais spalvų deriniais“, – sako pašnekovė.
Kiekviena spalvotoji „Night Light“ šviesą atspindinti liemenė gali būti kiek kitokia – unikali. Jas siuvanti V. Kaškonaitė-Deksnienė atsižvelgia į individualius pageidavimus, todėl vienas modelis gali būti, pavyzdžiui, su gobtuvu, o kitas jo neturėti. Be to, gali skirtis spalvų deriniai ar pusė, kurioje įtaisyta kišenė.
Dėl unikalumo, nedidelių kiekių ir reikiamų medžiagų įkainių Lietuvoje viena „Night Light“ liemenė kainuoja 60 eurų. Tai kur kas daugiau nei paprastos, kiekviename prekybos centre parduodamos šviesą atspindinčios liemenės. Tačiau, pasak pašnekovės, šis faktas netrukdys plėtoti verslo. Anot jos, kaina nėra tokia jau didelė, kai įvertini, kad viename gaminyje yra du drabužiai, kurių kiekvienas kainuoja po 30 eurų.
„Be to, jauniems žmonėms stilingumas yra svarbus gyvenimo aspektas, todėl jie nori kokybiškų ir jiems patinkančių drabužių“, – tikina kostiumų dizainerė.
Mato daug erdvės plėtrai
Nors pradinė „Night Light“ varomoji idėja buvo sutelkta į dviratininkams skirtas liemenes, dabar įžvelgiama jau kur kas daugiau nišų. Pašnekovės teigimu, panašūs produktai galėtų būti skirti vaikams, riedutininkams, bėgikams ir apskritai visiems žmonėms, propaguojantiems aktyvų ir judrų gyvenimo būdą. Tiesa, tai kol kas yra tik ateities vizijos. Šiuo metu visos trys komandos narės stengiasi pritraukti pirkėjų ir investuotojų dėmesį.
„Nuo idėjos iki galutinio rezultato mums prireikė trijų mėnesių. Dabar tereikia tinkamai pristatyti žmonėms naują sprendimą. Netrukus tai daryti bus kur kas paprasčiau, nes ims veikti mūsų tinklalapis. Bet į jį nededame visų vilčių ir rankų sudėjusios nesėdime – dirbame su partneriais. Pavyzdžiui, mūsų liemenėmis pasipuošė festivalio „Kinas po žvaigždėmis“ personalas ir „Baltic Bike Travel“ dalyviai“, – vardija „Night Light“ atstovė.
Ji neslepia, kad projekto ambicijos siekia kur kas toliau nei Lietuva ar Europos šalys. Ryšiai su potencialiais partneriais jau užmegzti net Australijoje. Tuo, kad anksčiau ar vėliau „Night Light“ sėkmingai įžengs ir į užsienio rinkas, pašnekovė neabejoja.
Darbas naktimis dėl bendros vizijos
„Night Light“ įkūrėjos bendro tikslo siekia pasidalijusios sritis, už kurias yra atsakingos. V. Kaškonaitė-Deksnienė, kaip jau paaiškėjo, kuria liemenes, M. Pinkutė yra rinkodaros specialistė, o I. Tabaraitė daugiausia dirba pardavimo ir vadybos srityse. Šioms užduotims moterys laiko skirti gali tik vakarais, nes visos turi įprastus darbus su nustatytomis darbo valandomis.
„Vienu metu namie net sulaukdavau priekaištų, kad per daug dirbu. Ypač tuomet, kai buvo kuriamos liemenės. Tada su merginomis per naktis svarstydavome, derindavome ir ginčydavomės dėl visų niuansų, kol rasdavome tinkamiausią išeitį“, – prisimena V. Kaškonaitė-Deksnienė.
Paklausus, kiek kainavo „Night Light“ įkūrimas, pašnekovė konkretaus skaičiaus nurodyti negalėjo. Pasak jos, didžioji dalis investicijų – tai asmeninis laikas ir pastangos. O pinigų daugiausia išleista liemenių gamybai reikalingoms medžiagoms įsigyti. Pasirodo, jaunam verslui tai yra nemenkas iššūkis.
„Reikiami audiniai – kol kas didžiausia problema, su kuria susidūrėme. Lietuva yra per maža rinka, kad čia galima būtų įsigyti iškart tokį, kokio nori. O kai atveža, tenka mokėti kur kas brangiau, nei galima būtų įsigyti užsienyje“, – aiškina V. Kaškonaitė-Deksnienė ir prisipažįsta svajojanti apie, tikėtina, netolimą ateitį, kai „Night Light“ reikalingas medžiagas importuos pati, tiesiogiai iš gamintojų.
Tai, kad moteriai ir jos kolegėms netrūksta fantazijos ir ryžto, rodo ir pašnekovės svarstymai apie įvairius techninius verslo sprendimus, pavyzdžiui, leidžiančius įtraukti žmones į kūrybinį liemenių gamybos procesą.
„Įsivaizduoju, kad ateityje kiekvienas pirkėjas pats galėtų susidėlioti individualius liemenės derinius. Manau, žmonėms tai patiktų“, – svarsto V. Kaškonaitė-Deksnienė, bet netrukus priduria, kad kol kas svarbiausia jos ir bendražygių užduotis – informuoti žmones apie tai, kad gyvybę keliuose galima saugoti stilingai.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.