...

Planuose – visas pasaulis

Verslas

2014.06.04

Autorius: Povilas Sabaliauskas

Temos: , .

Planuose – visas pasaulis

„BatCrab“ įkūrėjai Asmeninio archyvo nuotr.

Šiandienos verslas – globalus. Internetas ištrina valstybių sienas, išsausina vandenynus. Sėdėdamas bute Fabijoniškėse gali pradėti verslą Filipinuose ar Indonezijoje. Nieko keista, kad matydami tokią situaciją Lietuvos verslininkai bando ja pasinaudoti ir išsiveržti į viso pasaulio rinkas. Šiaulietis Edvinas Mančas yra vienas iš tokių. Su kolega Gediminu Jociu jie verslininkams sukūrė sistemą, kuri suteikia telefono numerį daugiau kaip 60 šalių, interaktyvius balso meniu, balso paštą e. pašte ir kitas aptarnavimo efektyvumą didinančias funkcijas. Su verslininku pasikalbėjome apie komandos globalias ambicijas, didžiausius įkvėpimo šaltinius ir keistą personažą Šikšnosparnį-Krabą.

Atėjo iš telekomunikacijų srities

E. Mančas pasakoja, kad „BatCrab“ idėja gimė jam su G. Jociu besidarbuojant toje pačioje įmonėje. Per pokalbius draugai vis pasvarstydavo, ką įdomesnio galima nuveikti, ir galiausiai atrado savo idėją.

„Projektas iš tikrųjų yra komandinis. Kol kas esame dviese. Dirbome toje pačioje telekomunikacijų bendrovėje skirtinguose skyriuose, bet nuo pat pradžių radome bendrą kalbą. Vienijo noras padaryti daugiau, turėti ką nors savo. Taip bendraudami atradome problemą, kurią galėjome išspręsti“, – pasakojo pašnekovas.

Anot jo, „BatCrab“ labai gerai atliepia ir Lietuvos verslininkų poreikius. Visgi Lietuva – eksportuojanti šalis. Bendravimas su užsienio partneriais yra mūsų kasdienybė, todėl norisi šį procesą kuo labiau palengvinti.

„Yra ir asmeninio poreikio, ir darbo patirties. Visų pirma pamatėme nepatogią tendenciją, kad dažniausiai kiekviename naujame darbe darbuotojui duodamas naujas telefonas, tad jam nepatogu nešiotis du telefonus: vieną darbo reikalams, o kitą asmeniniams. Numerio nukreipimas, balso įrašai klientams atrodė sunkiai išrandamos funkcijos. Jos buvo ir gana brangios. Todėl nusprendėme, kad visa tai galime padaryti. Juo labiau kad turėjome ir žinių iš darbo patirties. Pamatėme, kad galime sukurti lengvai naudojamą produktą visai rinkai. Esame iš mažos šalies. Mūsų varomoji jėga eksportas. Tarptautiniai numeriai mums būtų naudingi. Taip ir kilo mintis suteikti numerius iš įvairių šalių su nukreipimu į savo mobilųjį telefoną ir įvairiomis funkcijomis“,– kalbėjo E. Mančas.

Jis pripažįsta, kad tartis su užsienio partneriais, tobulinti produktą, kuris sėkmingai veiktų visame pasaulyje, nėra paprasta, bet kol kas komandai viskas puikiai pavyksta.

 

Iš tikrųjų Lietuva yra geras atsispyrimo taškas. Džiaugiamės kiekvienu lietuvišku klientu. Jie padėjo mums būti ten, kur dabar esame. Pirmieji mūsų klientai atsirado iš draugų. Tiesiog papasakojome jiems, ką darome.

E. Mančas

 

„Uždavinys iš tikrųjų sudėtingas, nes ypatingą dėmesį kreipiame į kokybę. Tačiau, kadangi patys esame su didele patirtimi telekomunikacijų rinkoje, žinome tuos dalykus, kurie turbūt nėra žinomi kitiems, tai labai padėjo suderinti ir gerą kokybę, ir gerą kainą. Tuo labai džiaugiamės. Klientai, kurie jau naudojasi mūsų paslauga, yra patenkinti ir mes tuo labai džiaugiamės“, – teigia verslininkas.

Ambicijos globalios

E. Mančas neslepia, kad „BatCrab“ kurtas vartotojams visame pasaulyje. Pasak jo, šiais laikais globalios ambicijos yra visiškai natūralus dalykas.

„Iš tikrųjų mąstome globaliai. Planuojame plėsti veiklą visame pasaulyje iš karto. Manau, taip daro daugelis Lietuvos startuolių. Visgi Lietuvos rinka yra mažytė ir čia plėstis smagu, įdomu, bet verslo pagrindinis tikslas yra uždirbti pinigus, o norint tai padaryti reikia plėstis į užsienį“, – sako pašnekovas.

Komanda į Lietuvą žiūri kaip į puikią terpę, kurioje galima išplėtoti ir ištobulinti globaliai sėkmingą produktą. „Iš tikrųjų Lietuva yra geras atsispyrimo taškas. Džiaugiamės kiekvienu lietuvišku klientu. Jie padėjo mums būti ten, kur dabar esame. Pirmieji mūsų klientai atsirado iš draugų. Tiesiog papasakojome jiems, ką darome. Draugai, kurie užsiėmė verslu, suprato paslaugą ir pabandė naudotis. Taip po truputį jie rekomendavo mus. Džiaugiamės, kad daugelis klientų net ir dabar ateina per rekomendacijas. Tai labai malonu ir rodo, kad žmonės patenkinti mūsų kokybe“, – džiaugiasi E. Mančas.

Šiuo metu verslininkai gyvena ir dirba Šiauliuose. Šiame mieste jie jaučiasi gerai ir tiki, kad ir iš čia įmanoma užkariauti pasaulį. „Iš tikrųjų tai nėra jokia problema. Patys gerai žinome, kad gyvename ramioje provincijoje, ramiame miestelyje, kuriame viskas arti. Tačiau abu turime patirties tarptautinėse kompanijose. Abiem yra tekę paragauti ir emigrantų duonos.

Esame truputėlį susidūrę su plačiuoju pasauliu. Mūsų istorija labai panaši į kitų startuolių. Mes palikome gerai mokamus darbus ir tiesiog pasinėrėme į savo verslą. O Šiauliai yra labai gera terpė plėtoti verslą, nes pragyvenimo išlaidos gerokai mažesnės ir galima susikoncentruoti į darbą“, – kalbėjo verslininkas.

Po žingsnį į priekį

E. Mančas sako, kad į verslo pasaulį žengti buvo kiek nedrąsu. Paprasčiausiai reikėjo susikaupti, kol ryžosi išeiti iš komforto zonos. „Iš tikrųjų buvo baisu, kai pajamos staiga smarkiai sumažėjo. Tačiau atsiradę pirmieji klientai ir nuolatinis jų skaičiaus augimas parodė, kad paslauga yra reikalinga. Tobulindami produktą matėme, kad judame teisinga linkme. Kiekvienas mažas žingsnelis, padarytas darbas, naujas klientas ar tiesiog rekomendacija mums suteikdavo jėgų stengtis, dirbti toliau. Manau, tai ir veda į priekį“, – sako jis.

Paklaustas, kodėl projektas gavo būtent „BatCrab“ vardą, verslininkas nusijuokia ir atsako, kad toks pavadinimas atspindi produkto universalumą. „Projekto pavadinimas kilo vakarojant. Galvojome, kaip pavadinti projektą. Norėjosi žaismingo žodžio. Kadangi siūlome paslaugas visam pasauliui, norėjome ko nors panašaus į šikšnosparnį, kuris skraido, ir krabą, kuris būna ir vandenyje, ir ant žemės. Kitaip tariant, sujungti visas erdves. Sugalvojome mistinį veikėją – Šikšnosparnį-Krabą. Todėl esame visur: žemėje, ore ir vandeny“, – pasakojo E. Mančas.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.