Penki vaikinai sukūrė žaidimą norintiems pažinti savo miestą

Verslas

2015.04.20

Autorius: Gražina Vincel

Temos: , .

Penki vaikinai sukūrė žaidimą norintiems pažinti savo miestą

„Vilnius City Quiz“ programėlės kūrėjai. BFL/Andriaus Ufarto nuotr.

Vasario pabaigoje kelias dienas vykusiose atvirų duomenų dirbtuvėse „Open Data Fest 2015“ susibūrusi komanda, kuriai pavyko sukurti nugalėtojos vardą pelniusią mobiliąją programėlę – žaidimą „Vilnius City Quiz“, nežada sustoti ir toliau kuria planus, kaip tobulinti savo žaidimą.

Programėlės kūrėjai – penki vaikinai, tačiau nė vienas jų nėra pirminės idėjos autorius. Galimą žaidimo mintį pasiūlė dirbtuvėse buvęs mentorius. „Iš pradžių susirinko žmonės be komandų. Buvo kuriamos įvairios idėjos. Žmonės gali rinktis, kuri idėja labiausiai patinka ir su kuria norėtų dirbti. Taip mes pasirinkome šią idėją“, – pasakoja komandos narys Andrius Versockas.

Jo brolis Povilas Versockas teigia, kad šis žaidimas patraukė dėmesį dėl galimybės jį plėtoti: „Ši idėja buvo linksmiausia, nes kitos buvo gana rimtos. Ją įsivaizdavau kaip tokią, kurią galima būtų toliau tobulinti, o ne tik sukurti per vieną savaitgalį ir pamiršti.“

Kas yra „Vilnius City Quiz“?

Žaidžiant galima pasitikrinti, kaip gerai pažįsti Vilnių, o jei neteko apsilankyti šiame mieste, gali būti puiki proga susipažinti. Telefono ekrane rodomos nuotraukos iš įvairių miesto vietų, pavyzdžiui, teatrų, kavinių, kurias reikia atpažinti. Žaidžiant galima pasirinkti įvairių sudėtingumo lygių užduočių ir varžytis su kitais vartotojais dėl geriausiai Vilnių pažįstančio žaidėjo titulo.

Tikime, kad toks žaidimas turėtų suteikti vartotojams naudos. Kaip ir visi žaidimai, jis turi būti linksmas, bet to neužtenka, todėl norime, kad žmonės galėtų rasti gražesnę, įdomesnę vietą.

J. Skripkauskas

Jei sudomino tam tikra nuotraukoje pavaizduota vieta, galima pažiūrėti, kur ji yra. Kad būtų dar įdomiau, kūrėjai žada įtraukti įvairių išbandymų, tarkime, atpažinti visus barus tam tikroje gatvėje. „Turime ir labai sudėtingų nuotraukų, kuriose yra, pavyzdžiui, tik lubos, būdingos tai pavaizduotai vietai. Juk yra lubų, turinčių įvairių ornamentų, dizaino elementų. Tokių vietų neatspėsi, jas reikia žinoti“, – sako vienas žaidimo kūrėjų Mikas Stankevičius.

„Tikime, kad toks žaidimas turėtų suteikti vartotojams naudos. Kaip ir visi žaidimai, jis turi būti linksmas, bet to neužtenka, todėl norime, kad žmonės galėtų rasti gražesnę, įdomesnę vietą. Būna tokių vietų, kurių nežinai, tada susidomi, kur tai yra, ir gauni atsakymą“, – idėjos pridėtinę vertę pristato Julius Skripkauskas. Be to, taikant turinio rinkodarą, programėlė leidžia reklamuoti tam tikrą renginį arba vietą, tad jos pritaikomumas nėra labai ribotas.

Iš kur žaidimui gauti daug nuotraukų?

Iš pradžių komanda planavo panaudoti nuotraukas, kurias užfiksuoja kameros prie šviesoforų, bet vėliau minties atsisakė, nes vaizdai buvo prastesnės kokybės, o ir jų skaičius ribotas. Todėl šiuo metu pagrindinis vaizdų šaltinis – pasaulyje populiarėjantis socialinis tinklas „Foursquare“. Kaip tvirtina komandos nariai, tai suteikia pranašumų, mat žaidimą galima sukurti apie įvairius miestus.

Tiesa, programėlės plėtotojai skaičiuoja, kad šiame tinkle žaidimui tinkamų nuotraukų yra tik apie 20 procentų. Neretai užfiksuotose vietose matyti žmonių veidai, vietų pavadinimai, todėl tenka atrinkti tinkamiausius vaizdus. Kita kylanti problema – „Foursquare“ populiarumas. M. Stankevičius tvirtina, kad šis tinklas Lietuvoje nėra labai naudojamas, todėl viena galimybių būtų orientuotis ten, kur jo populiarumas didesnis, tarkime, Turkijoje.

Bet, be iškylančių sunkumų, programėlės sumanytojai jau patyrė ir nuotykių. „Turime juokingą situaciją su „Google“. Mūsų programėlei pažymėjo statusą, rodantį, kad joje pateikiamas turinys suaugusiesiems. Aiškinausi, kodėl taip yra, o paaiškinimas toks: peržiūrėjus programėlės turinį rasta skulptūrų, kurios yra nuogos. O nuogo kūno, nesvarbu, kad akmeninio, negali būti. Iki šiol nežinome, kurioje nuotraukoje pavaizduoti neleidžiami dalykai“, – istoriją prisimena M. Stankevičius.

Šiuo metu pagrindinis iššūkis – perprasti vartotojų lūkesčius, taigi prasideda sunkiausia dalis, tvirtina komandos nariai. Pasak jų, dalyvaujant kūrybinėse dirbtuvėse iškyla techninių klausimų, kuriuos reikia išspręsti, o dabar didesnė problema išsiaiškinti, kaip pritraukti programėlės mėgėjų ir pagal jų lūkesčius toliau plėtoti žaidimą. Galinčiųjų įgyvendinti sumanymus yra, tereikia suprasti, ko nori vartotojai ir kas jiems įdomu.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.