Nuo šiol galima įdegti ir pro maudymosi kostiumėlį!
2015.04.07
Temos: Vadyba.
Tauragietė Jūratė Kubaitytė (43) ir alytiškė Rūta Meškauskienė (45) susipažino dar studijų metais. Abi krimto ekonomikos mokslus Vilniaus universitete ir buvo bendrakursės. Verslininkės prisipažįsta, kad studijų metais bendravo mažai, o baigus mokslus ryšys nutrūko, tačiau jų keliai vėl susijungė. 2014 m. vasarą jos įkūrė internetinę parduotuvę, kurioje galima įsigyti šviesą atspindinčių marškinėlių ir atšvaitinių kepurių, ultravioletinius spindulius praleidžiančių maudymosi kostiumėlių bei gaminių iš kanapių pluošto.
Nuo idėjos iki verslo pradžios – pusmetis
„Po universiteto baigimo vieną kartą matėmės tekstilės parodoje, o kitas mūsų susitikimas buvo jau dėl verslo plėtojimo“, – prisimena J. Kubaitytė. Abi moterys tuo metu buvo išėjusios iš savo darboviečių ir mąstė apie tolesnę veiklos sritį. „Noras turėti savo verslą buvo dar studijų metais, tačiau nuo norų iki įgyvendinimo praėjo nemažai laiko, kol pernai mums pavyko tai padaryti“, – pasakoja pašnekovė. Jai antrina ir bendramintė R. Meškauskienė: „Dirbant samdomą darbą visada buvo mintis, kad galėčiau daryti ką nors savo, bet ši mintis brendo ilgai.“ Nepraėjus nė pusmečiui nuo pirminės verslo idėjos, „Kanapės“ įkūrėjos jau galėjo pasidžiaugti atidariusios internetinę parduotuvę.
Mus labai domina kanapių pluoštas, bet šią prekių liniją sekasi įgyvendinti sunkiau, tačiau neabejojame, kad greitai savo pirkėjams pasiūlysime ir antibakterinių marškinėlių iš kanapių pluošto.
R. Meškauskienė
Verslą padėjo kurti įvairi profesinė patirtis
Iki „Kanapės“ įkūrimo moterys dirbo samdomus darbus ir save išbandė įvairiose srityse. J. Kubaitytė dirbo vadybininke tekstilės gamybos įmonėse, išbandė save ir valstybės tarnyboje. Ji prisipažįsta, kad dirbant nelikdavo energijos išgryninti mintis, todėl tik išėjusi iš darbo ėmėsi konkrečių veiksmų.
R. Meškauskienės profesinis kelias panašus, tačiau įvairesnis. „Esu dirbusi buhaltere, inžiniere, vadybininke, projektų bei plėtros vadove. Paskutiniame darbe dirbau su tekstilės gaminiais, todėl man buvo nesunku persiorientuoti“, – tikina R. Meškauskienė. „Kanapės“ įkūrėjos vienbalsiai pripažįsta, kad toks profesinis blaškymasis išėjo į naudą kuriant savo įmonę, nes įgytos žinios labai pravertė. J. Kubaitytė teigia: „Aš dabar neįsivaizduoju, kaip galėčiau pradėti savo verslą, jei nebūčiau turėjusi visų šių darbų.“
Didžiausias galvosūkis – įmonės pavadinimas
„Labai ilgai galvojome pavadinimą, turbūt tris mėnesius. Nors iš pat pradžių į galvą buvo šovusi mintis pavadinti įmonę taip, kaip ji vadinama dabar, tačiau norėjome rimto, įsimintino pavadinimo. Vis dėlto paskutinę minutę, kai jau reikėjo steigti įmonę, grįžome prie pirminio varianto“, – pasakoja įkūrėjos. Atsisakiusios pavadinimo „Tekstilės sprendimai“, verslininkės dabar tuo itin džiaugiasi, nes dabartinis pavadinimas „Kanapė“ dažnai sukelia šypseną ir teigiamų emocijų.
Paklaustos, ar nesusiduria su dviprasmiškomis situacijomis dėl įmonės pavadinimo, abi šypsodamosi tvirtina: „Nemalonių situacijų nebuvo, tik linksmos ir kurioziškos. Beje, pluoštinės kanapės lapas, kurį pasirinkome įmonės ženklui, vizualiai skiriasi nuo kvaišalams naudojamos kanapės, todėl mums ramu, nes žinome, kaip yra iš tikrųjų.“
R. Meškauskienė visiškai neabejoja teisingu sprendimu: „Žodis yra lietuviškas ir gražus, o paties augalo galimybės dar neišnaudotos.“
Konkurencijos praktiškai nėra
Verslininkės teigia, kad pradedant kurti verslą, svarbiausia neišsigąsti neigiamos aplinkinių reakcijos ir vadovautis nuojauta. Tuo metu, kai pradėjo plėtoti savo verslo idėją, Lietuvoje ši niša buvo laisva. „Pirmasis mūsų gaminys buvo šviesą atspindinti kepurė. Šią idėją bandėme įgyvendinti bendradarbiaudamos su keliais užsienio gamintojais, tačiau pagamintų pavyzdžių estetinis vaizdas ir kokybė mūsų nedžiugino. Kadangi labai norėjome šį gaminį pristatyti rinkai dar prieš Kalėdas, parsisiuntėme reikiamų medžiagų ir puolėme gaminti čia, Lietuvoje. Rezultatu esame patenkintos“, – tikina pašnekovės.
Panašiai buvo ir su šviesą atspindinčiais marškinėliais. „Lietuvoje pakeitus dviratininkų aprangos reikalavimus, norėjome pačios išvengti tų negražių salotinių liemenių, taigi pradėjome gaminti marškinėlius su atšvaitiniais paveikslėliais priekyje ir užrašais nugaroje. Mus labai domina kanapių pluoštas, bet šią prekių liniją sekasi įgyvendinti sunkiau, tačiau neabejojame, kad greitai savo pirkėjams pasiūlysime ir antibakterinių marškinėlių iš kanapių pluošto.“
Orientuojasi į užsienio rinką
R. Meškauskienė atskleidžia: „Mūsų gaminiai yra brangesni, nes jie originalūs ir su papildoma funkcija. Jie nėra masinės gamybos, todėl Lietuvoje juos parduoti sunkiau. Pagrindiniai mūsų klientai – užsieniečiai.“ Būtent dėl šios priežasties „Kanapės“ produkcija labiausiai vertinama Skandinavijos šalyse, Austrijoje, Nyderlanduose, Jungtinėje Karalystėje.
Įkūrėjos džiaugiasi galėdamos lietuvius supažindinti su papildomą funkciją turinčiais drabužiais. Maudymosi kostiumėliai, praleidžiantys ultravioletinius spindulius ir leidžiantys įdegti, ypač gerai vertinami dailiosios lyties atstovių, tačiau retai kuri apie juos anksčiau yra girdėjusi. „Nesutikau nė vienos moters ar merginos, kuri būtų apie juos girdėjusi. Taip yra ir su kitomis mūsų prekėmis“, – teigia J. Kubaitytė.
Ateities vizija
„Kanapės“ įkūrėjos atsargiai, bet užtikrintai žengia pirmuosius žingsnius ir sako matančios tolesnę perspektyvą. Verslininkės drąsina kitus įgyvendinti savo idėjas. „Jei labai norisi ką nors sukurti ar pradėti naują etapą, ryžtingumas yra svarbiausias dalykas“, – įsitikinusi J. Kubaitytė, o R. Meškauskienė pabrėžia kantrybę. „Ne viskas taip gražu ir lengva, kaip atrodo iš šalies. Lengvo kelio nėra, taip pat ir greito rezultato nebūna. Kol kas kantrybės turime, žiūrėsime, kaip bus toliau“, – šypsosi įkūrėjos.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.