...

Nori sukurti produktą, dėl kurio nebūtų gėda

Verslas

2015.07.13

Autorius: Povilas Sabaliauskas

Temos: .

Nori sukurti produktą, dėl kurio nebūtų gėda

Projekto „DayOff.lt“ įkūrėjas - Dmitrijus Botkinas. Asmeninio archyvo nuotr.

Vilnietis Dmitrijus Botkinas yra žmogus, mėgstantis nuotykius. Vienas iš kelionių autostopu pradininkų Lietuvoje, pats vienas netgi apkeliavęs ir aplink pasaulį, nuotykių bei naujų iššūkių ieško tiek kasdieniame gyvenime, tiek versle. Pastarojoje srityje jis pradėjo vystyti projektą „DayOff.lt“. Tai portalas, kurio idėja gana paprasta, netgi pažįstama – vienoje vietoje pateikti informaciją apie tai, kas, kada ir kur vyksta Vilniuje. Verslininkas pripažįsta, kad šioje srityje konkurentų daug, bet yra tikras, kad nė vienas iš jų nesugebės auditorijai duoti to, ką yra sumanęs jis.

Pramoginio gyvenimo „Wikipedia“

Pasak D. Botkino, pramogų pasaulis jam niekada nebuvo tolimas, todėl nieko keista, kad į jį pažvelgė ir verslininko akimis. „Visada mėgdavau organizuoti renginius. Tiek mokyklos, tiek studijų laikais, tiek dirbdamas mokytoju. Toje mokykloje, kurioje dirbau, kai kurios mano sukurtos tradicijos iki šiol gyvuoja. „DayOff“ idėja galvoje atsirado gal prieš 4–5 metus. Tuo metu dar net nebuvo nieko, kas dabar yra šioje rinkoje“, – teigė jis.

„Turiu svajonę sukurti projektą, kuris patiktų ir padėtų žmonėms. Pinigai man tikrai nėra svarbiausia. Tiesiog noriu sukurti tai, dėl ko man nebūtų gėda“

D. Botkinas

Verslininko sumanymas – lankymąsi portale paversti pramoga. „DayOff“ turi tapti savotiška Vilniaus pramogų pasaulio „Wikipedia“: užeini į puslapį ir net pamiršti, ko būtent čia atėjai. Todėl ilgainiui svetainėje atsiras įvairių pramogėlių, programų. Pašnekovo įsitikinimu, toks puslapis turi pateikti gerokai daugiau nei vien tik kokio nors baro adresą ir telefoną. Jame turi matyti ir vietos interjerą, ir meniu, ir kitą informaciją. „DayOff“ renginių organizatoriams turi tapti įrankiu, padedančiu pristatyti savo renginius, vietą, koncertus. Tačiau norint tai daryti efektyviai reikia sudominti žmones. Rasti telefoną staliukui rezervuoti labai paprasta, bet gauti papildomos informacijos apie kokią nors vietą – nepalyginamai sunkiau. Žmonės šiandien labai mobilūs, nori gauti visą informaciją vienoje vietoje. Todėl mano užduotis yra dvejopa – ne tik suteikti tą informaciją, bet ir pateikti ją kaip pramogą. Jau dabar vien tik palaikant svetainę žmogus per vieną apsilankymą peržvelgia šešis puslapius. Konkurentai išlaiko lankytojų dėmesį tik apie tris puslapius. Mūsų struktūra kuriama taip, kad žmogui būtų įdomu ir jis keliautų iš vieno puslapio į kitą“, – pasakojo D. Botkinas.

Siekdamas geriau pažinti rinką net įsidarbino taksistu

Šiandien žvelgdamas į savo konkurentus pašnekovas labiausiai pasigenda atsidavimo darbui. Jam neretai atrodo, kad daug portalų egzistuoja vien dėl egzistavimo ir eina pačiu lengviausiu įmanomu keliu. „Žinoma, bet koks projektas turi būti pelningas. Kitaip ir būti negali. Aš net bandžiau paskaičiuoti, kiek yra galimybių uždirbti iš šio projekto. Suskaičiavau apie dešimt monetizacijos būdų. Galimybės labai didelės, ir aš net nesvarstau apie reklamą. Žmonės mano, kad sukūrus svetainę pats paprasčiausias pajamų gavimo būdas yra reklama. Aš pats užsiimu SEO (angl. Search Engine Optimization – optimizavimas paieškos sistemoms), esu toje virtuvėje. Puikiai žinau, kaip „Google“ aukštai iškelti savo puslapį. Be jokių investicijų „DayOff“ svetainė „Google“ paieškoje būtų 3–4 vietoje. Tačiau kas iš to, jeigu žmogus portale neužsibus? Taigi viskas priklauso nuo turinio“, – dėstė verslininkas.

Jis pastebi, kad neretai portalų kūrėjai į savo darbą net neįdeda pakankamai pastangų, neišnaudoja visų galimybių. „Toli eiti tikrai nereikia. Paskambinkite dešimčiai potencialių savo klientų ir pasikalbėkite su jais. Juk jūs nieko nepardavinėjate ir jokios tiesioginės naudos nesiekiate. Aš paskambinau keliems potencialiems partneriams ir paklausiau, ar jiems būtų įdomu. Jie visi susidomi, bet nelabai tiki, kad tu nuoširdus. Paprastai panašus bendradarbiavimas baigiasi logotipo ir pagrindinės informacijos perklijavimu“, – kalbėjo D. Botkinas.

Štai kodėl dabar pagrindinis jo tikslas – kuo geriau pažinti pramoginį Vilniaus gyvenimą. „Dabar netgi nusprendžiau padirbėti taksistu, nes privalau pažinti tą publiką. Vežu žmones iš baro, girdžiu, ką jie kalba, bendrauju su jais. „DayOff“ man nėra projektas, kurį tiesiog šiaip nusprendžiau įgyvendinti. Jeigu ką nors darai, tau turi tai rūpėti. Privalai suprasti, kas yra tavo klientai. Jeigu jų nesuprasi, kaip sugebėsi padaryti ką nors gerai. Važiuodami taksi žmonės vis klausinėja, kas vyksta vienoje ar kitoje vietoje, kokia publika vienur ar kitur susirinkusi. Šiuo produktu noriu žmonėms visai tai parodyti, suteikti tos informacijos“, – teigė pašnekovas.

Žino, kad dirbti reikės ilgai ir sunkiai

D. Botkinas puikiai supranta, kad rezultatų tikrai nepavyks pasiekti per vieną naktį. Šiuo metu jis po truputį ieško žmonių, norinčių investuoti į projektą, stengiasi kuo geriau pažinti rinką ir sukurti kuo efektyvesnę verslo strategiją. Jis puikiai supranta, kad procesas bus ilgas ir sunkus, bet tai nė kiek negąsdina. „Man labai patiko neseniai skaitytas interviu su vienu iš „Skelbiu.lt“ vadovų. Jis labai teisingai pasakė: tam, kad išvystytum portalo vardą, tau reikia investuoti milijonus, kryptingai dirbti 2–3 metus. Tik tada sulauksi rezultatų. Vis dėlto kažkodėl beveik niekas apie tai nepagalvoja. Žmonės dažnai mano, kad tiesiog atėjus į rinką ir sukūrus savo struktūrą pradės byrėti pinigai. Tačiau puslapio kūrimas yra lengviausia dalis. Siekiant išvystyti projektą reikia ilgo darbo, bendravimo įgūdžių, žinojimo, ko nori žmonės, o ko ne. Visi žino, kad unikalus turinys yra interneto karalius, bet kažkodėl visi praktikuoja „copy-paste“ (angl. kopijuoti ir įklijuoti) metodą“, – teigė pašnekovas.

Netrūksta jam ir motyvacijos dirbti. Nuotykiai visada buvo verslininko gyvenimo dalis. „DayOff“ – tai naujas nuotykis, kuriam jis pasiryžo. „Kažkada teko apkeliauti aplink pasaulį. Buvo tokia vaikystės svajonė. Virš mano lovos kabojo pasaulio žemėlapis. Kadangi augau Sovietų Sąjungoje, žinojau, kad neturėsiu progos aplankyti daugybės šalių. Tačiau geležinė uždanga krito. Tada pradėjau su draugais keliauti autostopu. Galiausiai atėjo ta diena, kai išėjau vienas iš namų Vilniuje kažkur Baltarusijos link, o po pusės metų grįžau ten pat, tik iš kitos pusės. Manęs klausė, kam man viso to reikėjo. Čia nebuvo jokios gilesnės prasmės. Tiesiog turėjau tokią svajonę. Dėl „DayOff“ panašiai. Turiu svajonę sukurti projektą, kuris patiktų ir padėtų žmonėms. Pinigai man tikrai nėra svarbiausia. Tiesiog noriu sukurti tai, dėl ko man nebūtų gėda“, – prisipažino D. Botkinas.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.