Naujas įrankis keis mūsų naujienų vartojimo įpročius
2017.08.22
Temos: Technologijos, Vadyba.
Kiekvienas Vilniaus universiteto Komunikacijos fakulteto studentas yra bent kartą girdėjęs terminą „komunikacinis triukšmas“. Tai sąvoka, apibūdinanti informaciją, kuri mums arba neaktuali, arba netgi trukdo sužinoti tai, kas svarbu. Šiais laikais, kai kasdien esame atakuojami sunkiai suvokiamų žinių srautų, ši sąvoka tampa vis aktualesnė. Nieko keista, kad mums kyla natūralus noras filtruoti informaciją ir blokuoti komunikacinį triukšmą. Būtent todėl vilnietis Gintaras Vaitkus ir ėmėsi kurti technologinių naujienų atrankos įrankį „Waitfeed“, kurį mato kaip visiškai naujo naujienų vartojimo būdo pradininką.
Kovoja su komunikaciniu triukšmu
„Waitfeed“ kūrėjas pasakoja programuotoju dirbantis jau 15 metų, todėl natūraliai nuolat stebi naujienas apie mobiliuosius telefonus, kompiuterius, žaidimų kompiuterius, virtualiąją realybę ir t. t. Paties įrankio idėja jam kilo pastebėjus kelias svarbias tendencijas.
„Atkreipiau dėmesį, kad didžiausią susidomėjimą kelia būtent tie produktai, kurie dar nėra atsiradę prekyboje, o yra tebekuriami. Žmonės gaudo kiekvieną žinią, pasirodžiusią internete, kyla karštos diskusijos, net jei tos naujienos gandų lygio. Kita vertus, naujienų srautas apie pasirodysiančius produktus yra labai didelis ir išskaidytas per įvarius kanalus, tad dažniausiai jos mane pasiekia tada, kai jau būna pasenusios. Taip gimė idėja sujungti šiuos du dalykus“, – sako G. Vaitkus.
„Šiuolaikiniam žmogui laikas tampa vis brangesnis, todėl viską, ką darome, norime daryti produktyviai, kokybiškai ir taupydami šį brangų išteklių“
G. Vaitkus.
Pagrindiniai „Waitfeed“ darbuotojai – tai specialūs botai, pagal nurodytus raktinius žodžius interneto platybėse ieškantys skaitytojui aktualių naujienų. Žinoma, ir portalai, ir iš jų surenkama informacija yra administruojami, siekiant užtikrinti, kad bus pateikiamos tik kokybiškos žinios.
„Šiuo metu šią sunkią užduotį atlieka mano žmona Ligita. Esu jai už tai labai dėkingas. Gal kas nors pamanys, kad paprasčiau būtų leisti botams tiesiog rinkti naujienas iš viso interneto, bet aš manau, kad labai svarbu rinkti informaciją tik iš patikimų šaltinių, ypač turint galvoje šiandien aktualią „fake news“ problemą“, – sako pašnekovas.
Žinoma, kad „Waitfeed“ netaptų visiškai uždaras, vartotojai gali siūlyti ir produktus, kurie juos domina, ir naujienų portalus bei tinklaraščius, kurie, įsitikinus jų patikimumu, būtinai sulauks įrankio botų. „Waitfeed“ pateikia dviejų tipų naujienas: naujausias ir populiariausias. Pastarosios yra būtent tos, kurios per pastarąsias dienas sulaukė daugiausia dėmesio socialiniuose tinkluose.
„Pagrindinis įrankio pranašumas – operatyvus ir paprastas būdas gauti suasmenintas naujienas iš įvairių žiniasklaidos kanalų apie dominančius produktus, kurie greitai pasirodys rinkoje. Šiuolaikiniam žmogui laikas tampa vis brangesnis, todėl viską, ką darome, norime daryti produktyviai, kokybiškai ir taupydami šį brangų išteklių“, – teigia „Waitfeed“ kūrėjas.
Naujienų ateitis – suasmeninimas
G. Vaitkus pasakoja šiuo metu daugiausia dėmesio skiriantis įrankio techninėms detalėms tobulinti ir indeksuojamam turiniui plėsti. Paskui prasidės ir aktyvesni rinkodaros veiksmai. Jis įsitikinęs, kad vartotojai gana lengvai supras „Waitfeed“ teikiamą naudą ir įvertins ją, tapdami lojaliais vartotojais.
Įrankio kūrėjas pabrėžia, kad internetas jau dabar yra drastiškai pakeitęs mūsų naujienų vartojimo įpročius. Šis procesas tęsis ir toliau, tad tokių įrankių kaip „Waitfeed“ poreikis tik didės.
„Internetas globalus. Jame per kelias akimirkas galime sužinoti naujienas apie įvykius, kurie vyksta bet kuriame pasaulio taške. Laisvė pasirinkti, kurios naujienos mus domina, ne mažiau svarbi. Tačiau su laisve kyla ir naujų pavojų. Mums reikia lavinti savo internetinį išprusimą, mokėti atsirinkti, kurios naujienos yra tikros, o kurios manipuliuoja žmonėmis“, – dėsto jis.
Būtent „Waitfeed“ siūloma suasmeninimo galimybė yra vienas pagrindinių būdų kovoti su informacijos pertekliumi, todėl ilgainiui jis taps vis svarbesne sritimi. Žinoma, tai labai sudėtingas procesas.
„Galėčiau išskirti keletą problemų. Dauguma suasmenintų naujienų sprendimų stengiasi analizuoti jūsų draugų skaitytas naujienas ir siūlo jas jums. Tačiau tai tiesiog neveikia, nes, nors žmonės ir pažįstami, jų naujienų vartojimas dažnai skiriasi iš esmės. Dar viena problema ta, kad naujienos sensta vos pasirodžiusios. Jų kiekis yra toks didelis, kad suasmeninti jas visas ir tuo pat metu pateikti aktualiausias yra tikrai didžiulis iššūkis, su kuriuo turėsime susidoroti. „Waitfeed“ atveju šios problemos yra išsprendžiamos lengviau, nes naujienos sutelktos į vieną konkretų produktą“, – aiškina pašnekovas.
Nors kol kas „Waitfeed“ jis mato kaip nišinį portalą, kurio tikslinis vartotojas yra žmogus, besidomintis technologijų naujienomis, ilgainiui planuojama vartotojams pasiūlyti ir indeksuojamas naujienas apie kuriamus bei greitai pasirodysiančius kompiuterinius žaidimus ar netgi filmus.
„Ateityje norėtume „Waitfeed“ matyti kaip populiariausią naujienų apie kuriamus produktus šaltinį. Vietą, kurioje galima rasti aktualiausią, naujausią ir patikimiausią informaciją. Tikimės, kad prie automatizuoto proceso nemažai prisidės vartotojai, siūlydami naujienas, naujienų portalus ir tinklaraščius. Esame numatę sukurti galimybę vartotojams diskutuoti apie produktus ir naujienas. Bus sukurtos ir mobiliosios programėlės bei numatyta daugybė kitų patobulinimų, kurie naujienų pateikimą pavers dar efektyvesniu ir kokybiškesniu“, – ambicingus planus atskleidžia G. Vaitkus.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.