Moteris verslininkes dažniau motyvuoja kūrybiškumo procesas
2015.06.26
Temos: Vadyba.
Kai moteris prisistatydama atskleidžia, jog yra verslininkė, retas kuris nekilstelės antakio ir nepradės žvelgti rimčiau, pagarbiau, o gal ir kiek įtariau. Kodėl taip yra? Kuo moteris verslininkė yra kitokia? Nejaugi šių moterų išskirtinumą lemia ypatingas požiūris į gyvenimą, verslą, laiką, pinigus? Daug verslininkių kasdienėje veikloje sutinkanti Inga Navickaitė (39), UAB „ECE Projektmanagement Vilnius“, valdančios prekybos ir pramogų centrą „Ozas“, generalinė direktorė bei paties centro direktorė, dalijasi mintimis apie moteris verslininkes. Pasak pašnekovės, daugiausia moterų įkurtų verslų yra tarp „Oze“ patalpas nuomojančių kirpyklų, grožio salonų, kosmetikos ir papuošalų parduotuvių.
Kuo jos kitokios?
„Moterys yra socialiai atsakingesnės, jos labiau nei vyrai galvoja apie verslo poveikį visuomenei, apie darbuotojus. Tai ir yra moteriškumo, motiniškumo, globėjiškumo apraiška versle. Kiekvieną verslininkę motyvuoja skirtingi dalykai, tai priklauso nuo žmogaus, tačiau iš mano sutiktų moterų matyti, jog pinigai joms – viena silpniausių motyvacijos priemonių. Kur kas dažniau motyvuoja idėja, savotiškas kūrybos procesas, savirealizacija, noras pasaulį padaryti geresnį. Jos tiesiog negali neverslauti!“ – valiūkiškai akį mirkteli I. Navickaitė.
„Aš tikiu, jog šiais laikais turi būti vertinamos kompetencijos, o ne įvaizdis ar bent jau ne tik įvaizdis, ir moterys vis daugiau leidžia sau būti savimi, būti moteriškos“
I. Navickaitė
Moteris ar verslininkė, o gal suderinama?
„Kiekviena moteris prisiderina prie savo gyvenimo tempo, susikuria savo ritualų. Žaviuosi moterimis, kurios gali dirbti lėktuve, oro uoste. Populiaru sakyti, kad verslininkės dirba neribotą laiką – jų darbo diena prasideda anksčiau ir yra ilgesnė. Bet kaip tuomet kepyklos darbuotoja, kuri 6 valandą jau yra darbe, ar gydytoja, kurios pamaina trunka 18 valandų? Verslininkių bendravimas ir susitikimai yra konkretesni, labiau orientuoti į rezultatą.“, – apie laiko vertinimą svarsto pašnekovė.
I. Navickaitė įsitikinusi, kad gera šeimininkė neturi visko daryti pati – tam tikras funkcijas ji gali paskirti kitiems: „Dauguma moterų iš prigimties yra geros organizatorės. Taip ir aš suorganizavau, kad namus kartą per savaitę sutvarkytų atvažiuojanti moteris. Tiesa, paraginta vyro. Jis matė, kaip sunku buvo peržengti tą ribą: „Ar pati negaliu savo namų sutvarkyti?“ Tačiau, aiškiai susidėliojusi prioritetus, ar po sunkios savaitės skirti dieną tvarkytis, ar sau ir šeimai, greitai lioviausi svarstyti.“
Kaukė slepia baimę būti išskirtinėms
„Man atrodo, kad dažnai moterys versle mistifikuojamos: jos viską spėja, visur dalyvauja ir visose srityse viskas yra gerai. Aš tuo netikiu. Kaip ir kiekvienas žmogus, moterys verslininkės išgyvena pakilimų ir nuopuolių, savo įtampą, krizę, sunkumų ir savo sėkmę. Norėdamos pasirodyti stiprios, moterys kartais užsideda kaukę. Kita vertus, žmonės uždeda ledinės moters kaukę, nesuprasdami jos veiksmų, motyvų. Jei žiūri plačiai, į tolį, kartais ir nepastebi ar nekreipi dėmesio į tai, kas yra arti, šalia, o žmonėms pasirodo, kad esi arogantiška. Tai nėra nei gerai, nei blogai, tiesiog taip yra. Aš tikiu, jog šiais laikais turi būti vertinamos kompetencijos, o ne įvaizdis ar bent jau ne tik įvaizdis, ir moterys vis daugiau leidžia sau būti savimi, būti moteriškos“, – apie visuomenės požiūrį į moterį versle samprotauja I. Navickaitė.
Pašnekovė visuomet džiaugiasi bendraudama su aktyviomis, įdomiomis moterimis: „Man smagu, kad jos veikia, kuria, dalyvauja. Todėl nereikia sukti galvos dėl kitų nuomonės ar stebėti nedraugiškų žvilgsnių, verčiau būti dar drąsesnėms, daugiau burtis į klubus ir kartu puoselėti panašias idėjas.“
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.