...

Mokyklos laikų uždarbis išaugo į verslą

Verslas

2014.06.19

Autorius: Edita Gruiniūtė

Temos: , .

Mokyklos laikų uždarbis išaugo į verslą

Audrius Januškevičius, vienas iš įmonės MB „Šviesiai-garsiai“ įkūrėjų Asmeninio albumo nuotr.

Labai dažnai patyrę verslininkai pataria daug nesitikėti iš pirmojo pradėto verslo, o ypač užsukto dar mokykloje. „Tačiau ne kiekvienas startas pasmerktas nesėkmei, jeigu esi sąžiningas ir tinkamai susidėliojęs prioritetus“, – įsitikinęs šakietis Justas Vizgirda (26 m.), įmonės MB „Šviesiai-garsiai“ direktorius, sutikęs pasidalyti patirtimi.

Prioritetas – kokybiška aparatūra

Pirmąjį savo verslą geriausi draugai Justas Vizgirda ir Audrius Januškevičius pradėjo dar mokyklos laikais. Būdami 16-os paimdavo į rankas žemėlapį ir skambindavo į visus aplinkinius kultūros centrus, stengdamiesi susitarti, kad leistų atvažiuoti ir suorganizuoti šokius. „Tuo metu tai atrodė gana įdomus užsiėmimas, – prisimena Justas. – Uždirbtų pinigų neišleisdavome. Kadangi nuo pat pradžių prioritetą skyrėme technikai, centą prie cento taupydavome geresnei aparatūrai.“

Baigę mokyklą bičiuliai susikoncentravo į studijas, o pradėtą moksleivišką verslą trumpam pamiršo. Jį prisiminė tik baigę magistro studijas, kai teko pasirinkti, ar dirbti kitiems, ar stengtis plėtoti tai, kas pradėta. Mintis turėti savo verslą pasirodė žymiai patrauklesnė.

Ar galėjome patirti nuostolių? Manau, visi verslai yra pelningi, tik reikia tinkamai vadovauti. Būtent tai ir yra didžiausias mano siekis šiomis dienomis – suburti teigiamai mąstančių savo srities specialistų komandą, kurios didžiausias prioritetas būtų tik kokybiškos paslaugos.

J. Vizgirda

„Nusprendėme įkurti garso ir apšvietimo technikos parduotuvę Užupyje bei virtualiąją internete (www.sviesiaigarsiai.lt), – pasakoja Justas. – Turėjome daug patirties su aparatūra, žinojome, kur ieškoti ir kaip atskirti kokybišką techniką, buvome pakankamai susipažinę su žmonėmis, kurie dirba šioje srityje. Nepaisant to, parduotuvės atidarymas buvo bene didžiausias iššūkis. Anksčiau tik teikėme paslaugas, o dabar dar ir parduodame prekes – tai nėra lengva. Nauja patirtimi tapo ir technikos remontas – per mėnesį sutaisome gana daug aparatūros.“

Beje, kuriant pavadinimą prioritetas buvo lietuviškam ir aiškiai atspindinčiam veiklą. „Nors iš pažiūros jis nėra tradicinis, dabar juo džiaugiamės, girdime vadinant „šviesiais garsiais“ arba „iš šviesiai garsiai“. Kaip sakoma, prilipo!“ – pasakoja verslininkas.

Lėčiau, bet užtikrintai

Į verslo pradžią bičiuliai investavo sutaupytus, o vėliau – uždirbtus pinigus. Jie niekada nesiskolino ir neieškojo investuotojų. Toks pasirinktas kelias, Justo teigimu, šiek tiek sulėtina augimo procesą, tačiau suteikia saugumą ir leidžia jaustis stabiliau. Tiesa, investuoti teko nemažai: dirbant metai iš metų susidarė maždaug 100 000 Lt suma. Didžiąją dalį lėšų suvalgė brangi ir kokybiška aparatūra, tačiau, verslininko teigimu, investicijos pamažu atsiperka.

„Ar galėjome patirti nuostolių? Manau, visi verslai yra pelningi, tik reikia tinkamai vadovauti, – įsitikinęs Justas. – Būtent tai ir yra didžiausias mano siekis šiomis dienomis – suburti teigiamai mąstančių savo srities specialistų komandą, kurios didžiausias prioritetas būtų tik kokybiškos paslaugos.“

Kokybė jauniems verslininkams ypač svarbi. „Gali turėti patį geriausią vadybininką ar rinkodaros specialistą, tačiau jeigu renginio metu aparatūra zirzia, o apšvietimas trūkinėja, ar daug turėsi klientų?“ – retoriškai klausia pašnekovas.

Justui ir Audriui geriausia reklama yra patenkintas ir sugrįžtantis klientas bei jo rekomendacijos. Nuo kitų renginių įgarsinimo įmonių jie pirmiausia skiriasi lankstumu ir atvirumu. Priešingai nei dauguma konkurentų, šie verslininkai aktyviai reiškiasi socialiniuose tinkluose, stengiasi pasidalyti įspūdžiais „Instagram“ ar po renginio sukurti apie jį filmuką. Taip jie atspindi savo požiūrį – viskas turi ne tik skambėti gerai, bet ir atrodyti reprezentatyviai. Tai partneriams labai svarbu, tad ir savo parduotuvę atidarė originaliai.

„Šiai progai pasiskolinome kelių menininkų interaktyvų projektą „SoundShape“ – organinio stiklo kubą, ant kurio dėliodamas figūrėles gali kurti muziką, – pasakoja Justas. – Norime nešti žinutę, kad renginio techninė dalis organizatoriams – ar tai būtų įmonė, ar jaunavedžių pora – gali būti ne galvos skausmas, o sritis, kurioje galima išreikšti fantaziją. Esame jauni ir kūrybingi žmonės.“

Dėmesys tarpusavio santykiams

Iš pradžių pradėję dirbti dviese, šiuo metu draugai subūrė profesionalų komandą, su kuria jaučiasi kaip su šeima, kurios nariais galima visiškai pasitikėti: svetainę administruojančiu ir parduotuvėje nuolat dirbančiu Irmantu Taraila, garso specialistais, apšvietėjais, vadybininkais, pardavėjais, scenos darbuotojais. Dalis kolektyvo yra laisvai samdomi specialistai, dirbantys priklausomai nuo renginio pobūdžio ir dydžio.

„Kuriant verslą keliese nemažai darbo įdėti tenka ir į tarpusavio santykius, daug bendrauti, klausytis vieniems kitų – beveik kaip šeimoje“, – pasakoja Justas.

Kilus neramumų komanda susėda ir kalbasi apie tai, kas negerai, kaip tai pataisyti. „Po tiek darbo renginiuose, kuriuose ir taip gausu netikėtų, stresinių situacijų, tarpusavyje kelti aistras nesinori – reikia išlikti šaltų nervų“, – tikina verslininkas.

Paklaustas, ar šiuo metu gali sau leisti pailsėti, Justas atviras: dėl užsakymų gausos apie laisvalaikį nėra kada pagalvoti: „Visą savaitę dirbame parduotuvėje, o atėjus savaitgaliui važiuojame į renginius. Kita vertus, miegame ramiai – neturime skolų, nesame įsipareigoję. Niekada nesinorėjo mesti šio verslo, tik tobulėti, padaryti šviesiau ir garsiau. Jauniems, tokiems kaip aš, verslininkams patarčiau neskubėti finansiškai įsipareigoti, stengtis kuo anksčiau susidėlioti prioritetus ir niekuomet nedaryti kompromisų kokybės atžvilgiu.“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.