...

Mantas Radvila: „Norint sėkmingai įsitvirtinti žaidimų kūrimo srityje, didelio noro dažnai nepakanka“

Verslas

2014.09.30

Autorius: Greta Andriuškevičiūtė

Temos: , .

Mantas Radvila: „Norint sėkmingai įsitvirtinti žaidimų kūrimo srityje, didelio noro dažnai nepakanka“

Įmonės „Edukacinės sistemos“ įkūrėjai - Mantas Radvila ir Mantas Kavaliauskas. Asmeninio albumo nuotr.

Dar sėdėdami viename mokyklos suole kauniečiai draugai Mantas Radvila (27) ir Mantas Kavaliauskas (27) aktyviai domėjosi elektronika bei informacinių technologijų kuriama verte. Nuo mažens kūrybiški ir inovatyvių idėjų kupini vaikinai ryžto nestokojo, dar mokydamiesi mokykloje sukūrė virtualų žaidimą „Skaičių miestelis“, o studijuodami antrame bakalauro kurse įkūrė įmonę „Edukacinės sistemos“, šiuo metu jau pirmaujančią lietuviškų edukacinių žaidimų rinkoje.

Tikslas, gimęs vaikystėje

„Viskas prasidėjo nuo to, kad dar būdami mokykloje pamatėme parduotuvėje vieną lietuvišką mokomąjį žaidimą. Tai mus labai nustebino, nes iki tol nežinojome, jog Lietuvoje egzistuoja kokia nors žaidimų industrija. Patyrinėję produktą nusprendėme, kad galime padaryti daug geriau, todėl labai daug negalvoję per vasaros atostogas su kitais bendraminčiais sukūrėme pirmąjį savo mokomąjį žaidimą „Skaičių miestelis“ ir taip įgyvendinome svajonę kurti žaidimus“ – sako vienas iš „Edukacinių sistemų“ bendraįkūrėjų M. Radvila. Sėkmė ir pasitenkinimas įgyvendinus svajonę vaikinus dar labiau įkvėpė domėtis virtualių žaidimų kūrimo verslu. Pasitaikiusi galimybė dalyvauti verslumo skatinimo konkurse „Verslo plano turnyras“, kuriame M. Radvila ir M. Kavaliauskas iškovojo antrąją vietą bei kelionę į Harvardo verslo mokyklos organizuojamą pasaulinį verslo plano turnyrą, buvo paskutinis žingsnis, nulėmęs apsisprendimą įkurti savo įmonę.

Per klaidas ateina patirtis

Tik įkūrę savo įmonę jaunieji verslininkai turėjo nedaug kompetencijos verslo valdymo klausimais, tačiau ilgainiui per klaidas atėjo naujas suvokimas, kad neužtenka pateikti rinkai vien gerą ir inovatyvų produktą. „Kadangi verslą pradėjome labai jauni ir be jokios patirties, darėme daug klaidų, tačiau labai daug ko išmokome ir tai suteikė labai daug neįkainojamos patirties. Iš pradžių atrodė, kad užteks gaminti labai gerą produktą ir sėkmė ateis automatiškai, tačiau laikui bėgant pradėjome suprasti ir rinkodaros bei pardavimo svarbą“, – apie tai, kaip per patirtį ateina naujos žinios, pasakoja M. Radvila.

Norintiesiems pradėti savo verslą linkiu nebijoti klysti ir žengti pirmąjį žingsnį. Reikia tikėti savo idėja, bandyti ją įgyvendinti, matuoti rezultatus, mokytis ir nebijoti keistis, atsižvelgiant į kritiką bei vartotojų nuomonę.

M. Radvila

Didelio noro nepakanka

Troškimas yra vienas esminių dalykų norint įkurti sėkmingą ir klestintį verslą, tačiau virtualių žaidimų kūrimo srityje dažnai to nepakanka, o kartais negana net techninių žinių ir talento. „Norint sėkmingai įsitvirtinti žaidimų kūrimo srityje, dažnai nepakanka tik didelio noro ir techninio talento. Šioje srityje vertingiausia yra patirtis. Žaidimų rinka sunkiai prognozuojama ir labai dažnai net sėkmingiausių žaidimų kūrėjai negali atsakyti, kodėl jiems pasisekė. Tik sukūręs ir išleidęs keletą arba daugiau žaidimų, pradedi suprasti, kurie žaidimų elementai yra svarbūs ir veikia, o kurie ne“, – patirties vertę dar kartą pabrėžia žaidimų kūrėjas.

Žaidimas kaip veiksminga reklama

Nors dažnai atrodo, kad žaidimas atlieka tik pramoginę ar edukacinę funkciją, tačiau šios priemonės teikiamais pranašumais galima pasinaudoti ir kaip inovatyvia bei veiksminga reklama: „Mano nuomone, auditorijai tinkamai parinktas žaidimas yra labai veiksmingas reklamos būdas. Nėra jokios kitos žiniasklaidos priemonės, kuri taip interaktyviai bendrauja su žiūrovu. Vaizdo reklama yra labai paveiki, tačiau ji neįtraukia žmogaus ir neskatina veiksmo. O žaidimas, kuris žaidžiamas savo noru, priverčia labiau įsitraukti ir suartėti su jame pateiktu turiniu“, – apie žaidimo kaip reklamos priemonės naudą pasakoja vienas iš įmonės įkūrėjų.

Bendradarbiavimas su „Regitra“

Žaidimą kaip sklaidos bei edukacijos priemonę pasirinko ir kelių transporto priemonių registro tvarkymo įstaiga – „Regitra“. Abiem šalims pradėjus bendradarbiauti, išsigrynino idėjos koncepcija ir taip 2013 m. balandį buvo pristatytas žaidimas „Kaip tapti vairuotoju?“, sulaukęs daugiau kaip 30 tūkst. žaidėjų ir net praėjus daugiau nei metams vis dar esantis tarp 20 populiariausių „AppStore“ edukacinių žaidimų. „Šis žaidimas gali būti paprastas laisvalaikio leidimo būdas, tačiau kartu pateikia daug svarbios informacijos ir padeda jaunimui geriau suprasti vairuotojo pažymėjimo įgijimo tvarką. Atėjus laikui įsigyti vairuotojo pažymėjimą, žaidimą žaidę vartotojai jau žino, kokie veiksmai jų laukia“, – žaidimo „Kaip tapti vairuotoju?“ pranašumus pateikia M. Radvila.

Nebijoti klysti

Daug tikslų, idėjų ir entuziazmo turintis įmonės „Edukacinės sistemos“ bendraįkūrėjis M. Radvila džiaugiasi įgyvendinta svajone, kūrybiniu procesu, o trokštantiesiems sukurti klestintį ir patraukų verslą pataria: „Norintiesiems pradėti savo verslą linkiu nebijoti klysti ir žengti pirmąjį žingsnį. Reikia tikėti savo idėja, bandyti ją įgyvendinti, matuoti rezultatus, mokytis ir nebijoti keistis, atsižvelgiant į konstruktyvią kritiką bei vartotojų nuomonę.“

Žaidimas „Kaip tapti vairuotoju?“

122-1412020584-152960.jpg 122-1412020584-680981.jpg 122-1412020584-150998.jpg 122-1412020584-660691.jpg 122-1412020584-440813.jpg 122-1412020584-445018.jpg 122-1412020584-952853.jpg 122-1412020584-879757.jpg 122-1412020584-878909.jpg

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.