M. Vitkus: „Du metus klaidžioję labirintuose, pagaliau, atradome savo sritį“
2014.08.13
Temos: Vadyba, Verslo pradžia.
Pakeliui į susitikimą su UAB „Prime Choice Baltics“ savininku ir įkūrėju Mindaugu Vitkumi ( 27 m.) svarsčiau: „Kokią istoriją išgirsiu šiandien?“. Įmonės pavadinimas man „kvėpėjo“ ambicijomis ir kaip vėliau įsitikinau, uoslę turiu – tokių tikrai būta. Ar tebėra? Apie ne visuomet tiesų (o kartais klaidų ir itin duobėtą) kelią į sėkmę iš jauno verslininko lūpų.
Viskas – įmanoma, tereikia turėti tikslą
„Idėją apie savo verslo kūrimą „nešioju“ nuo mažens. Augau verslininkų šeimoje. Ko gero, ši aplinkybė man padarė stiprią įtaką, paveikė mano mąstymą. Yra buvęs laikotarpis mano gyvenime, kai verslo svajonę buvau palikęs nuošalyje, tačiau grįžau prie jos“, – prisimena verslininko kelią pasirinkęs pašnekovas.
Paklaustas apie gyvenimą iki verslo, M. Vitkus nuklysta į mokyklos laikus, kai besimokydamas dešimtoje klasėje patyrė rimtą kaklo traumą. „Kartu su manimi palatoje gulėjo ir senukas, kurio sūnus – architektas. Pamenu jį, nuolatos pasakojantį apie savo sūnų. Tikinantį, kad architektūra – geriausia profesija. Ėmiau ir patikėjau“, – šypsosi pašnekovas.
Ilgainiui ambicijos išaugo ir vien virdulių rodėsi per mažai. Ėmėme ieškoti naujų verslo plėtros idėjų. Taip smalsumo vedamas, „užsikabinau“ ties tuo metu tik augančia grupinių pardavimų veikla, o netrūkus paleidome pirmąją virdulių akciją ir jau pirmą dieną pardavėm apie 500 virdulių.
M. Vitkus
Išgijęs Mindaugas net porą metų važinėjo reisu Klaipėda–Vilnius: ruošėsi stojamiesiems architektūros egzaminams. „Išmokau akademinio piešimo, analizavau dailės istoriją, baigęs mokyklą, įstojau į architektūrą“, – pasakoja užsispyrimo nestokojantis verslininkas. „Vis dėlto ši sritis man buvo svetima. Supratau, kad patekau į vietą, kurioje neturėčiau būti“, – pasakoja verslininkas.
„Taigi po trumpos pertraukos įstojau į Tarptautinę verslo mokyklą. Čia atradau tai, kas man buvo įdomu ir naudinga. Man patiko visos paskaitos, norėjosi dalyvauti, mokytis ir pasiimti viską, kas man duodama“, – prisimena pašnekovas. M. Vitkaus nuomone, TVM supantys mitai apie „lengvą“ kelią iki diplomo nėra pagrįsti: „Gauni tai, ko pats nori“, – sako jis ir užtikrina, kad dėstytojai praktikai savo darbą atlieka puikiai.
„Besimokydamas įsidarbinau reklamos agentūroje, kur supratau, kad egzistuoja ne tik mano tėvų pasirinktas tradicinis verslo modelis (M. Vitkaus tėvai užsiima mažmenine baldų prekyba – red. past.), kai parduodami materialūs, apčiuopiami daiktai, bet ir modelis, kai parduodamas „oras“, t. y. produktas, kurio dar neturi“, – išmokta pamoka džiaugiasi pašnekovas.
Idėjos gimimas
„Laikas imtis veiksmų išmušė vieno pokalbio dėl darbo metu. Mano būsimas vadovas „parodė“ itin siaurą mąstymą. Tą akimirką supratau, kad nenoriu, jog man vadovautų tokie žmonės. Suvokiau, kad laikas nustoti kažkam kažką įrodinėti. Turėjau savo svajonių, jų link ir pasukau. Tą dieną mano galvoje vyko radikalūs perversmai, kurie atvedė į beveik pusę metų trukusias verslo idėjos paieškas“, – atvirai sako M. Vitkus.
Savo idėją pašnekovas pirmą kartą „sutiko“ Kinijoje. Ir tai nebuvo atsitiktinumas. Kaip ir viskam savo gyvenime, M. Vitkus kelionei į Kinijoje vykstančią parodą vyko iš anksto pasiruošęs. „Kinijoje praleidau tris savaites, mačiau šimtus idėjų ir, dideliam savo džiaugsmui, atradau ir savą produktą – keraminį virdulį. Jį pamatęs, pamačiau viską: apipavidalinimą, prekių ženklą, pavadinimą“, – pasakoja verslininkas ir prisimena, kad apie šią idėją sužinoję žmonės nustebę kraipė galvas, tačiau Mindaugas nepasidavė. Ir ne be reikalo – virduliai verslininkui atnešė sėkmę.
Šiandien virduliais „Royal Choice“ prekiaujama didžiausiose Lietuvos el. parduotuvėse, prekybos tinkluose, prekę galima įsigyti net šešiasdešimtyje prekybos vietų. „Žinoma, lengva nebuvo. Juk reikėjo įtikinti didžiausias Lietuvos elektronikos ir buitinės technikos parduotuves, kad mūsų virduliai kokybiški, kad sulauks paklausos“, – iššūkius prisimena pašnekovas.
Verslo pamokos
„Ilgainiui ambicijos išaugo ir vien virdulių rodėsi per mažai. Ėmėme ieškoti naujų verslo plėtros idėjų. Taip, smalsumo vedamas, „užsikabinau“ ties tuo metu tik augančia grupinių pardavimų veikla, o netrukus paskelbėme pirmąją virdulių akciją ir jau pirmą dieną pardavėme apie 500 virdulių“, – prisimena pašnekovas ir patikina, kad, atsižvelgiant į produkto kainą (80 litų), – rezultatas iš tiesų neblogas.
„Pažinęs sėkmės skonį, pradėjau dirbti su šitais portalais. Netrukus parsivežiau visą konteinerį namų apyvokos prekių. Rizikavau ir nudegiau. Dar ir šiandien dalis šių prekių mano sandėlyje tebėra“, – sako pašnekovas.
Kaip ir dažnas savo verslą tik pradėjęs verslininkas, M. Vitkus pripažįsta iš pradžių ignoravęs realybę ir pasidavęs jaunatviškam maksimalizmui. „Vienu metu dirbome septyniomis visiškai skirtingomis kryptimis. Nieko nespėjome, tačiau nemokėjome pasakyti „ne“. Vedė svajonės apie didžiulę korporaciją“, – pasakoja verslininkas.
Anot M. Vitkaus, pirmieji dveji įmonės gyvavimo metai paskirti identiteto paieškoms.
„Likome ties sėkmingiausia mūsų brandinta idėja – „Bravo baldais“. Šiam projektui išplėtoti prireikė laiko ir ilgų darbo valandų, tačiau tikiu, kad šis prekių ženklas prasiskins kelią į sėkmę“, – sako M. Vitkus, o jauniems verslininkams pataria nesiblaškyti ir koncentruotis ties veikla, kuri sekasi geriausiai.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.