...

Krepšinio naujienų portalą sukūrė 16-os, o pardavė 19-os

Verslas

2012.03.14

Autorius: Gintaras Gimžauskas

Temos: .

Krepšinio naujienų portalą sukūrė 16-os, o pardavė 19-os

Žimantas Malakauskas Gintaro Gimžausko nuotr.

Yra žmonių, kurie apie verslą negalvoja. Bent jau apie tai, kaip uždirbti kuo daugiau pinigų. Juos žavi galimybė įgyvendinti naujas idėjas ir pamatyti, kur jų sumanymas nuves. Taip nutiko ir Žimantui Malakauskui, kuris dar būdamas moksleivis įkūrė vieną populiariausių krepšinio naujienų svetainių Lietuvoje eurobasket.lt.

„Pradėjome nuo minties ir didelio noro. Aš buvau idėjinis vadas, o draugas Vytautas Drumelis rūpinosi programavimo darbais. Mačiau, kad rinkoje yra laisva niša tokiam projektui. Be to, nuo mažens mėgau krepšinį, žaidžiau jį ir jaučiau, kad apie jį žinau daugiau nei daugelis“, – apie pirmus žingsnius pasakojo vyras, kurį taip įtraukė verslo pasaulis, kad nepavyko baigti pradėtų teisės ir tarptautinių santykių studijų.

Pasak Žimanto, projekto pradžia daug nekainavo. Užteko vos 50 Lt. Vis dėlto investicijos tuo nesibaigė. Prireikė 8–9 mėnesių intensyvaus darbo, kol buvo surinktas visas būtinas tinklalapio turinys ir interneto svetainė galėjo atverti duris pirmiesiems lankytojams.

„Pradėję veiklą negalvojome apie pelną. Tik norėjome duoti žmonėms tai, ko dar nebuvo – koncentruotą ir atrinktą informaciją apie krepšinį. Vis dėlto uždirbti buvo taip pat smagu. Nesvarbu, kad tai buvo tik 200 Lt žmogui. Aš tais pinigais labai džiaugiausi. Gera buvo pirkti tėvams dovanas už pinigus, kuriuos uždirbau“, – atviravo Žimantas.

Anot eurobasket.lt įkūrėjo, per pirmus kelerius metus projektas augo sparčiai, todėl prireikė pagalbos iš šalies. Per susirašinėjimo programą „mIRC“ buvo surasti 6–8 krepšinio entuziastai keliuose Lietuvos miestuose, kurie galėjo ir norėjo rengti medžiagą svetainei. Padėjėjai vienas kito nepažinojo, bet tai nesutrukdė plėtoti projekto, kuris, dabar jau galima sakyti, išaugino ne vieną profesionalų sporto žurnalistą. O dalis darbuotojų, atskilę nuo eurobasket.lt, įkūrė dar vieną krepšinio naujienų tinklalapį basketnews.lt. Šiam dabar sekasi kiek geriau nei jo pirmtakui.

Nors iš pradžių Žimanto ir Vytauto projektas augo sparčiai, po trejų metų veiklos buvo nutarta jį parduoti. 2005 m. paskelbta pradinė portalo eurobasket.lt kaina siekė 80 000 Lt.

„Tikslios sumos neįvardysiu, bet pasakysiu, kad pardavę gavome iki 100 000 Lt. Dabar manau, kad paskubėjome. Jei būtume pardavinėję eurobasket.lt kiek vėliau, būtume išlošę daugiau. Tačiau aš nesigailiu ir priimu tai kaip pamoką. Apskritai projektas buvo parduotas ne tam, kad uždirbtume daugiau pinigų, tiesiog rinkos sąlygos buvo tokios, kad negalėjai iš vieno lankomiausių lietuviškų portalų uždirbti daug, o entuziazmas, kuris iki tol vedė, išseko. Be užsidegimo kokybiško turinio jau negalėjome kurti, tačiau aukoti kokybės irgi nenorėjome, taigi logiškiausia buvo atiduoti viską norintiems toliau plėtoti šią idėją“, – pasakojo verslininkas.

Žimantui buvo 19 metų, kai uždirbo pirmą didelę pinigų sumą gyvenime, tačiau tai nesukėlė didelio galvos skausmo. Viską, ką gavo pardavęs krepšinio naujienų portalą, jaunuolis investavo Vilniaus akcijų biržoje. Laikas parodė, kad šis sprendimas nebuvo pats išmintingiausias.

„Visko nepraradau, labai didelių nuostolių irgi nepatyriau, bet pelno taip pat nebuvo. Džiaugiuosi, kad gana neskausmingai išmokau vieną svarbų dalyką: kiekvienas turi daryti tai, ką moka. Jei nemoki ir nežinai, kaip investuoti, tai ir nekišk nosies ten, palik viską žmonėms, kurie išmano savo darbą“, – svarstė vyras.

Dabar jis dirba bendrovėje, kurią pats ir įkūrė. Tiesa, ji veiklą pradėjo palyginti neseniai. Prieš tai penkerius metus Žimantas bandė rasti sritį, kurioje norėtų suktis. Paieškos trumpam buvo nuvedusios į Londoną. Grįžęs į Lietuvą vaikinas dirbo keliose bendrovėse. Vis dėlto, kaip pats sakė, jausmas, kad yra tik kažkieno kito sukurto verslo dalelė, jo niekada neapleido ir galiausiai paskatino įkurti naują įmonę.

„Pardavęs eurobasket.lt jaučiausi tarsi netekęs dalelės savęs. Matyt, todėl paieškos nišos, kur galėčiau save realizuoti, užtruko. Vis dėlto svarbiausia, kad pavyko ją rasti ir dabar, manau, esu savo rogėse, vėl galiu įgyvendinti sumanymus, naujus projektus – tai mane daro laimingą“, – džiaugėsi verslininkas.

Paklaustas, ar Lietuvoje sunku sukurti ir plėtoti verslą, Žimantas nedvejodamas atsakė, kad tokia nuostata yra stereotipinė, todėl ją būtina kuo greičiau keisti. Pirmiausia pradedant nuo mokinių supažindinimo su ekonomika, finansais ir verslininko darbo pobūdžiu, kad suaugę turėtų bent elementarių žinių, kaip keliauja ir iš kur atsiranda pinigai.

„Dažno mokinio dienos darbai apsiriboja pamokų ruošimu, įvairių būrelių lankymu, o savaitgaliai skiriami vakarėliams ir kitoms linksmybėms. Aš viso to neturėjau, kol kūriau eurobasket.lt. Savaitgaliais ir paprastomis dienomis mano užklasinė veikla dažniausiai apsiribodavo darbu prie kompiuterio. Tai padėjo suprasti, kaip uždirbami pinigai. Dabar prieš priimdamas naujus darbuotojus kandidatams užduodu daug klausimų, bet geriausiai jų supratimą man atspindi atsakymas į iš pažiūros paprastą klausimą. Paprašau pasakyti, ar įsivaizduoja, kiek darbuotojas kainuoja įmonei. Anksčiau į šį klausimą atsakydavo nedaugelis, gal 20 proc. Dabar apie 45 proc. kandidatų jau suvokia, ką ir kodėl daro verslas. Vadinasi, žmonės domisi, ieško ir mokosi“, – aiškino Žimantas.

Linkėdamas „bzn start“ skaitytojams entuziazmo ir gebėjimo džiaugtis jau pasiektais rezultatais Žimantas sakė, kad verslą norinčiam pradėti žmogui svarbiausia rasti neužimtą nišą.

„Geriausia bus, jeigu rasite laisvą vietą rinkoje. Nepasiseks – imkitės tokios veiklos, kuri būtų tik iš dalies panaši į jau esančias. Jei nenorite stumdytis su rinkos senbuviais, verčiau sugalvokite, kaip galite ką nors patobulinti. O pinigų verslo pradžiai šiais laikais gauti nesudėtinga. Jei tai gera idėja, norinčių investuoti atsiras. O jei ketinate kurti nedidelį verslą, kelis tūkstančius litų galite susitaupyti ir patys“, – įsitikinęs Ž. Malakauskas.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.