...

Koks turi būti prekės ar paslaugos pristatymas?

Verslas

2015.10.27

Autorius: Julija Kurilaitė

Temos: .

Koks turi būti prekės ar paslaugos pristatymas?

Elektroninės prekybos konsultantas - Vytautas Vorobjovas. Alvydo Opulskio nuotr.

Šiuolaikinė visuomenė pripratusi prie spartaus gyvenimo tempo, kuris neišvengiamai veikia visas gyvenimo sritis. Anksčiau internetinė prekyba buvo naujovė, dabar tai vis labiau vertinama alternatyva, padedanti taupyti laiką. Didėjant prekių ir paslaugų pasiūlai, svarbu išlaikyti atitinkamą paklausą, priklausančią ne tik nuo kokybės, klientų atsiliepimų ar vertinimų, bet ir nuo pateikimo bei pristatymo. Elektroninės prekybos konsultanto Vytauto Vorobjovo nuomone, pristatant prekę labai svarbu pasitelkti vaizdines priemones. „Vienas paveikslėlis, nuotrauka ar vaizdo įrašas atskleidžia daugiau negu tūkstantis žodžių“, – įsitikinęs jis.

Jau trečius metus V. Vorobjovas sėkmingai verčiasi konsultacijų verslu. Darbo patirties jis įgijo dirbdamas Lietuvoje ir Jungtinėje Karalystėje. Šiuo metu dalyvauja ilgalaikiuose įmonių e. prekybos projektuose, teikia trumpalaikes ir vienkartines konsultacijas, veda mokymus grupėms. „BZN start“ skaitytojus jis supažindina su esminiais parduodamos prekės ar paslaugos pristatymo principais.

Klientų poreikiai ir tikslai

Pašnekovo teigimu, yra trijų tipų vartotojai ir keli skirtingi būdai, kaip jie patenka į įmonės interneto puslapį. „Vieni tikslingai ieško konkrečios prekės, tad iškart supranta, kad pakliuvo ten, kur ir vedė jų paieška. Kiti vartotojai tiesiog naršo internete, slankioja, žiūrinėja, kas jiems gali būti įdomu. Trečio tipo potencialūs klientai, tikslingai domėdamiesi konkrečia preke, ieško tikslesnio ir išsamesnio jos aprašymo“, – pokalbį pradeda V . Vorobjovas.

„Turi matytis esminės priežastys, kodėl tą prekę reikia pirkti, todėl geriausia tą informaciją išvardyti punktais ir stengtis nerašyti bereikalingos informacijos“

V. Vorobjovas

Specialistas išskiria, kad vartotojas, tiesiog naršantis internete ir netyčia užsukantis į vieną ar kitą puslapį, dažniausiai susidomi ne pačiomis būtiniausiomis prekėmis. „Dažniausiai tai būna malonumą teikiančios prekės: grožio paslaugos, apranga, kvepalai ir pan. Juk ir didžiąją dalį technikos perkame ne todėl, kad jos mums reikia, o todėl, kad jos norime“, – tikina jis. Todėl ypač svarbu, kad tokių prekių pristatymas sužadintų potencialių pirkėjų susidomėjimą, o, pašnekovo nuomone, tam labai padeda nuotraukos. „Nuotraukos atlieka svarbų vaidmenį, jos turi būti labai aukštos kokybės, kad per pirmas kelias sekundes būtų galima atpažinti konkrečią prekę ar modelį ir jos pavadinimą. Kartu su vaizdine prekės išraiška reikia aiškiai, trumpai ir lengvai pateikti esminius prekės ar paslaugos pranašumus“, – aiškina pašnekovas ir priduria, kad, net neturint kokybiškos nuotraukos, galima įdėti asociatyvią: – Vaizdinė dalis visada pagerina situaciją.“

Informacijos pateikimas interneto puslapyje

V. Vorobjovo teiraujuosi, kokio tipo vartotojų yra daugiausia. „Tai labai priklauso nuo prekės tipo, sezono ir to, iš kur tie vartotojai ateina. Yra tikrai labai daug veiksnių, todėl konkrečiai pasakyti ir suskirstyti sudėtinga“, – atsako jis.

Interneto puslapis, kuriame pateikta prekės informacija, neturi būti perkrautas. „Turi matytis esminės priežastys, kodėl tą prekę reikia pirkti, todėl geriausia tą informaciją išvardyti punktais ir stengtis nerašyti bereikalingos informacijos“, – pataria e. prekybos konsultantas.

Pašnekovas tvirtina, kad yra prekių, apie kurias negalima suteikti daug informacijos. „Dažniausiai tai prabangos prekės, o jų įvaizdžio sudedamoji dalis yra gerokai didesnė negu reali medžiagų vertė, iš kurios ta prekė buvo pagaminta. Tokio tipo prekėms esminis dalykas – itin aukštos kokybės nuotraukos, nulemiančios beveik viską.“

Svarbus akcentas – vaizdo turinys

Vaizdinė medžiaga įsiskverbusi visur: tiek socialiniuose tinkluose ar portaluose, tiek ne interneto srityje, ir jos kasdien tik daugėja. „Internetinės parduotuvės šiuo metu dar šiek tiek atitolusios nuo vaizdo klipų kūrimo, nors tai labai svarbu“, – pabrėžia V. Vorobjovas ir pasakoja toliau: – Praktika rodo, kad prekės, kurių pristatyme sudėtos ne tik nuotraukos ir aprašymas, bet yra ir vaizdo pristatymas, yra populiaresnės.“

Šiuo metu sparčiai populiarėja reklamos „Youtube.com“ kanale, tačiau, anot specialisto, reikia labai tiksliai žinoti, ką norima pasakyti ir kaip pristatyti savo prekę, kad žmogus, įsijungęs klipą, po kelių sekundžių neišjungtų reklamos. „Vaizdo klipas yra labai svarbus ir aš skatinčiau visus rinkos veikėjus stipriai tuo pasidomėti“, – pataria e. prekybos konsultantas.

Didelį poveikį daro paslaugų srities vaizdo klipai. „Jei kirpykla į savo interneto svetainę įdės vaizdo klipą, kuriame bus nufilmuoti gražiai nukirpti ar padažyti modeliai, bus parodyta įprasta kirpyklos darbo diena ir kaip aptarnaujami klientai, tai išeis tik į naudą“, – tikina V. Vorobjovas ir šypteli: – Nufilmuoti tokį klipą kainuoja nebrangiai, tačiau jis kurs nuotaiką visus metus.“

Pokalbio pabaigoje pašnekovas primena, kad prekės ar paslaugos pristatymui labai svarbūs žmonių atsiliepimai. „Praktika rodo, kad atsiliepimų (nebūtinai 100 proc. teigiamų) sulaukusios prekės yra paklausesnės už tas, kurios neturi visiškai jokių atsiliepimų.“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.