...

Kodėl verslas žlunga?

Verslas

2014.01.29

Autorius: Karolina Kondratjevaitė

Temos: .

Kodėl verslas žlunga?

Verslas dažniausiai žlunga, nes subyra komanda flickr.com nuotr.

Šį kartą atsakymo į pateiktą klausimą ieškau kartu su didžiausio Baltijos šalyse verslo akceleratoriaus „StartupHighway“ vadovu Roku Tamošiūnu. Pokalbiui įsibėgėjus prisimenu lietuvių liaudies išmintį: „Kaip pasiklosi, taip išsimiegosi.“ R. Tamošiūnas tik linkteli galva ir patvirtina, kad didžioji dalis žlugimą lemiančių priežasčių gali būti pastebėtos (ir ištaisytos!) vos verslui atsiradus. Taigi prieš guldami dar kartą pagalvokite ne tik apie pasirinktą patalų audinį, bet ir ar tikrai norite miego.

Natūralumas

„Jei komanda kuria verslą iš skausmo, t. y. norėdama išspręsti problemą, tikimybė, kad pasiseks, yra daug didesnė, – įsitikinęs R. Tamošiūnas. – Dažnai jauni žmonės kompanijas kuria tik dėl to, kad nori uždirbti milijoną. Tai blogas kelias.“

Idėja

„Vos pradėta plėtoti idėja atrodo labai gera, – sako R. Tamošiūnas ir priduria, kad atsiradusi idėja sukelia euforiją, o ši aptemdo akis: – Tik pradėję susitikinėti su investuotojais, potencialiais klientais verslininkai vis dažniau užgirsta apie silpnąsias savo vizijos puses. Jei nesi gerai apgalvojęs ir išanalizavęs rinkos, joje veikiančių konkurentų, neturi aiškaus plano (kaip ir kokiomis priemonėmis auginsi verslą), gali nutikti taip, kad pasirinksi idėją, kuri jau ne kartą bandyta, tačiau neveikia, nepasiteisina.“

Komanda

„Skamba banaliai, bet verslas dažniausiai žlunga, nes subyra komanda, – teigia R. Tamošiūnas. – Tarkime, komandą sudaro trys lygiateisiai akcininkai: vienas dirba visą darbo dieną, kitas 14 valandų per parą, o trečias – tik dalį dienos. Štai ir pretekstas iširti komandai.“

Anot jo, tokios problemos išvengti padeda bendravimas su mentoriais – žmonėmis, kurie išmano, kaip kurti kompaniją.

Mažos investicijos

„Pasaulyje yra puikių idėjų, tačiau joms reikia investicijų. Žmonės pradeda verslą savo santaupomis, tačiau tam tikru metu pinigai baigiasi, o tada – viskas, – sako pašnekovas. – Mano patarimas paprastas: nuo pirmosios prototipo dienos žvalgykitės į investuotojus, bendraukite ir žiūrėkite, kaip užtikrinti, kad kompanija sėkmingi veiktų ne pusę metų, o plėstųsi pritraukdama vis naujų investuotojų.“

100 proc. koncentracijos nebuvimas

„Pradedant verslą labai svarbu TIKSLIAI žinoti, ką ir kodėl darai, – aiškina R. Tamošiūnas. – Nors visada norisi kurti universalų produktą, laimi tie, kurie pažįsta savo rinką – savo klientus.“ Jo nuomone, artimai bendraujant ir kuriant produktą konkretiems žmonėms sėkmė šypsosi dažniau.

Dėmesys smulkmenoms

„Apie vienus produktus sakome, kad jie sukurti su meile, o kiti tiesiog šalti. Taip yra todėl, kad vieni skyrė daug dėmesio mažoms, malonioms smulkmenoms, kurios produktams suteikė gyvumo, kiti to laiko pagailėjo. Įmonės, kurios negalvoja, kaip sukurti kliento poreikius idealiai tenkinantį produktą, pralaimės, nes dabartiniai vartotojai pasirengę lengvai keisti produktus, kad tik patenkintų savo poreikius šimtu procentų“, – įsitikinęs R. Tamošiūnas.

Ekspertai

Rokas Tamošiūnas

Rokas Tamošiūnas

Partneris / Rizikos kapitalo fondas „Open Circle Capital“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.