„Kaliosh“ kūrėja: versle kaip karuselėje – tai kyli, tai leidiesi
2017.10.17
Temos: Vadyba, Verslo pradžia.
Prieš pusantrų metų vilnietė Jurga Juodkazytė (35), sumaniusi užsienyje populiarius silikoninius antbačius pasiūlyti ir mūsų pirkėjams, sukūrė prekių ženklą „Kaliosh“. Savo plėtojamą verslą ji lygina su linksmaisiais kalneliais ar karusele. „Tai jis lekia visu greičiu, tai lėtai puška į kalną, tai linksmai sukasi karuselėje, tai gąsdina nežinojimu, kas laukia už posūkio“, – sako pašnekovė, kuriai didžiausias sunkumas yra viską suplanuoti, sustyguoti ir iki galo įvykdyti užsibrėžtus tikslus.
Šiuolaikiškas produktas reikalingas ir konservatyviems
Įgijusi vadybos ir administravimo bakalauro laipsnį ir išbandžiusi visokiausių darbų, J. Juodkazytė dabar vadovauja savo įkurtai įmonei.
Nuosekliu darbu jauna moteris tikisi pasiekti, kad kuo daugiau žmonių atrastų ir išdrįstų apsimauti antbačius „Kaliosh“, ypač tinkamus mūsų nelepinančiais lietuviškais orais.
Apsauginių antbačių sumanytoja sako jau pastebėjusi, kad lietuviai yra gana konservatyvūs pirkėjai. Retas išdrįsta iškart pirkti jiems nežinomą gaminį, todėl informacijos skleidimas apie antbačių poreikį ir pranašumus labai naudingas. Tai ji daro reklamuodama savo gaminius socialiniuose tinkluose, dalyvaudama mugėse Vilniuje. „Tuomet gali gyvai pristatyti šią naujovę, atsakyti į klausimus, duoti pačiupinėti ir pasimatuoti. Gyvas produkto pristatymas – viena geriausių reklamų“, – teigia „Kaliosh“ autorė, bendradarbiaujanti ir su kitais aprangos bei aksesuarų kūrėjais.
Antbačius pagal užsakymą pagamina partneriai, sandėlį atstoja verslininkės namai. Daugiausia prekiaujama internetu, tad specialių patalpų net ir neprireikia.
Pamatė, patiko, ieškojo ir sau
Pašnekovė pasakoja, kad idėja apie antbačius jai „prilipo“ vieną dieną einant Vilniaus gatvėmis per purviną, šlapią sniegą ir išvydus, kaip iš prabangaus automobilio išlipo vyras su puikiu juodu kostiumu ir raudonais batais. „Ką? – pamanė ji, – juodas klasikinis kostiumas ir raudoni batai?!“ Priėjusi arčiau Jurga pamatė, kad batai įprasti, bet ant jų – raudoni antbačiai. „Koks geras daiktas mūsų orams!“ – susižavėjo pastabi moteris ir ieškojo tokių sau Lietuvoje, bet nerado. Taip Jurga užsikrėtė mintimi antbačius pristatyti ir mūsų šalyje.
„Žmonės stebisi, gėrisi ir džiaugiasi, tačiau kai apsisprendžia pirkti, dažniausiai renkasi juodus, pilkus, rudus antbačius.“
J. Juodkazytė.
Sulaukusi visų, kam papasakojo, pritarimo, kad toks daiktas įdomus ir patrauklus, entuziazmo nestokojanti pašnekovė nusprendė imtis veiklos. Laisvalaikiu patalkinti, patarti prikalbino savo gerą draugę, rinkodaros asę Neringą. Veiklai pamažu įsibėgėjus, šia idėja susižavėjo ir kitos draugės – Simona ir Eglė. Nors ilgainiui bendradarbių keliai ir išsiskyrė, jos labai daug prisidėjo prie „Kaliosh“ prekių ženklo plėtojimo.
Žinodama, kad užsienyje antbačiai yra populiarūs ir juos mielai avi kostiumuoti vyrai, saugantys savo gerus batus bei norintys išsiskirti savo stiliumi, Jurga taip pat savo klientams suteikia galimybę rinktis iš daug spalvų. „Žmonės stebisi, gėrisi ir džiaugiasi, tačiau kai apsisprendžia pirkti, dažniausiai renkasi juodus, pilkus, rudus antbačius“, – šypsosi pirkėjų įpročius perpratusi antbačių pardavėja. Dažniausiai jos gaminius perka moterys, besirūpinančios savo artimųjų kojomis, nes antbačiai saugo ne tik avalynę, bet ir kojas nuo drėgmės.
Sugalvoti buvo lengviau, nei padaryti
J. Juodkazytė spėjo įsitikinti, kad kuo daugiau dirbi, tuo geresni rezultatai. Kuo kūrybiškiau žiūri į situaciją, tuo geresni atradimai aplanko. Kuo lankstesnis esi, tuo malonesnis grįžtamasis ryšys.
Ji prisipažįsta esanti labiau idėjų, o ne veiksmo žmogus. Tad ir nuosavo verslo mintis galvoje kirbėjo keletą metų, kol suprato, kad vienintelis būdas jos atsikratyti yra tiesiog tai padaryti. „Nieko apie tokius dalykus neišmaniau, todėl buvo labai baisu. Išskirsčiau uždavinius į mažesnius žingsnelius ir stengiausi sutelkti dėmesį tik į būtiniausius, negalvodama apie tai, kiek daug darbų dar laukia. Įkūriau įmonę, tada ieškojau gamybos partnerių, tuomet kūrėme logotipą, el. parduotuvę ir t. t. Jau praėjo pusantrų metų, o dar daug žingsnių laukia“, – apie verslo plėtojimą pasakoja pašnekovė.
„Įdomu, kaip skirtingai klientai reaguoja į mūsų prekių ženklą ir pačius antbačius. Vieniems tai atrodo kaip kažkoks sovietinis palikimas, kitiems – kaip daiktas, reikalingas tik sode ar darže. O po pasaulį keliavę žmonės puikiai atpažįsta šią prekę ir džiaugiasi ją radę Lietuvoje“, – savo idėja tiki pašnekovė, ateityje ketinanti rinkai pristatyti ir tokius antbačius, kuriuos būtų galima avėti ne tik ant batų, bet ir tiesiog ant kojų, nes yra toks poreikis.
Kasdien plečia savo akiratį
Pasak J. Juodkazytės, jai šis verslas įdomus tuo, kad kasdien išmoksta, atranda ir patiria naujų dalykų, praplečia savo akiratį ir komforto zoną. Nestandartinio produkto pavadinimo istorija tikrai smagi: „Kadangi mūsų prekė yra modernūs kaliošai, skirti ir Lietuvos, ir užsienio rinkoms, – sako Jurga, – tai ir pavadinimas atitinkamas: „mandrai“ užrašytas žodis „kaliošas“.
Iššūkis, kurį versle patiria naujokė, – bendravimas su žmonėmis. „Nuolatos nustembu, kaip skirtingai suprantame tą pačią informaciją ar tą patį laišką. Daug kartų įsitikinau, jog geriau kelis kartus pasitikslinti ir išsiaiškinti, kad paskui nebūtų nesusipratimų. Mano bendražygė Neringa mėgsta sakyti, kad nėra savaime suprantamų dalykų, tikrai jai pritariu.“
Jauna verslininkė laikosi požiūrio, kad versle ir gyvenime klaidų nėra – yra tik pamokos. Todėl Jurga visiems, pradedantiems savo verslą, linki kelių paprastų dalykų: „Darykite ir mokykitės. Tobulų nėra, klaidų daro visi, priimkite pamokas ir tiesiog veikite, darykite, judėkite pirmyn. Per pusantrų verslo metų išmokau kur kas daugiau nei per ketverius metus universitete, nors ten mokiausi visai gerai. Taip pat linkiu rasti gerus partnerius ir surinkti stiprią komandą, nes verslo sėkmė labai daug nuo to priklauso.“
„Kaliosh“
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.