Kaip tapti žinomam per dieną?
2012.04.12
Temos: Vadyba.

Klausimas, kaip sulaukti pripažinimo ir pristatyti savo verslą visam pasauliui, ko gero, svarbus daugeliui pradedančių verslininkų, siekiančių verslo olimpo aukštumų. „Viešųjų ryšių technologijų“ įkūrėjas ir savininkas Kęstutis Gečas teigia, kad šis klausimas paprastas ir sudėtingas tuo pat metu, ir pateikia kiekvienai situacijai savitų sėkmės recepto sudedamųjų dalių.
Dilema ir jos sprendimo būdai
K.Gečo teigimu, prieš žengiant pirmuosius žingsnius žinomumo link verta į pagalbą pasitelkti logikos dėsnį: ,,Jeigu nori būti žinomas, turi pasiekti, kad tave atpažintų didelis skaičius (kuo didesnis) tau svarbių žmonių. Tam, kad jie atpažintų, reikia apie save mažiausiai keletą kartų pranešti, o paskui reguliariai apie save priminti. Labai paprasta. Bet problema yra kaip. O pirmiausia – kaip pasiekti, kad žmonės turėtų galimybę apie tave išgirsti (per susitikimą, žiniasklaidą, asmeninį laišką) ir skirtų tau pakankamai dėmesio bei laiko, kad suprastų, ką jiems sakai. Šiais laikais žmonės kasdien atakuojami didžiuliu kiekiu informacijos, todėl pradeda ją riboti. Efektyviausias savireklamos kanalas yra žiniasklaida, nes sąlyginai mažomis sąnaudomis padeda pasiekti didelį skaičių žmonių. Tačiau tai yra paviršutiniškas kontaktas, tinkantis tik siekiui, kad tave atpažintų. Didesnį suvokimą paprastai toks kanalas retai suteikia.“
Informacijos turinys – sėkmės pagrindas
Kalbėdamas apie turinį specialistas pabrėžia, kad žmonėms reikia informacijos tik dėl dviejų priežasčių; „Ji turi būti arba aktuali, naudinga, reikalinga, arba kelti tam tikras emocijas (juoką, džiugesį, liūdesį, baimę). Pirmu atveju yra informacija apie orus, naujus mokesčius, naudingi patarimai ir t. t., o antruoju – visa amplitudė informacijos: nuo M.Petruškevičiaus gimtadienio ir konkurso „Mis Lietuva“ iki kriminalinių naujienų. Apibendrinant galima sakyti, kad turinį apibrėžti padeda antikinė Roma, kurioje galiojo „Panem et circenes!“ (duonos ir žaidimų, t. y. nemokamo maisto ir nemokamų pasilinksminimų) – Romos paprastų žmonių reikalavimas valdantiesiems, kurie paskui tikėdavosi prastuomenės politinės paramos. Jeigu tikrai norite tapti žinomas per dieną, turite pasiūlyti tokią informaciją, kad visi nustebtų, netgi būtų priblokšti. Tokiais atvejais žmonių galvose išsijungia bet kokie mechanizmai, ribojantys informacijos priėmimą, nes žmogus bando atsakyti sau: „Kas čia?“ Deja, galimybės paskelbti tokią informaciją yra ypač mažos, nes retai kada jūs žinote ir galite paskelbti tai, ko kiti nežino arba informacija būtų radikaliai nauja.“
Beprotiškas žinomumas
,,Jeigu galite sau tai leisti, esate pakankamai drąsus ir norite išgarsėti bet kokia kaina, galite: nuogas perbėgti Gedimino prospektu (ar kita judria vieta) – tokį mechanizmą naudoja Ukrainos protestuojančių merginų grupė FEMEN; suvilioti įžymybę, su ja permiegoti ir tai viešai paskelbti (kartais pakanka tik viešai pasiglamonėti), bet tai gali užtrukti; nusišlapinti ant Prezidentūros sienos, kaip tai padarė vienas britas; padaryti ką nors baisaus, kaip pasielgė Breivikas ar kiti psichopatai, – dalijasi mintimis K.Gečas ir priduria: Kaip matote, visi variantai greitai įgyvendinami, bet tokio žinomumo nauda abejotina. Jeigu esate verslo žmogus, tokia strategija netiks. Jeigu esate sukūrę tokį produktą ar turite tokią idėją, tai vien jos pristatymas jus per dieną pavers žinomu. Kaip tai nutiko, pavyzdžiui, Iljai Laursui, sukūrusiu „GetJar“. Tačiau jis žinomumą pelnė po daugelio metų sunkaus darbo, todėl vargu ar tai galima laikyti žinomumu per vieną dieną.“
Efektyvūs verslo žinomumo būdai
Jeigu tikrai norite išgarsinti įmonę per dieną, galite bandyti naudoti įvairius gana rizikingus triukus, kuriuos pateikia „Viešųjų ryšių technologijų“ įkūrėjas K.Gečas:
„Triukas, kurį galima pavadinti Dovydo ir Galijoto kova. Jis paremtas paprastu, bet dažnai žmones sujaudinančiu ir jų dėmesį atkreipiančiu algoritmu – maža įmonė meta pirštinę didelei žinomai bendrovei ir pareiškia, kad ji sukels revoliuciją toje verslo srityje, arba apkaltina didžiąją įmonę negerovėmis. Komunikacijos požiūriu tai yra smulkiosios įmonės bandymas atkreipti dėmesį naudojantis didžiosios įmonės jau pelnytu žinomumu. 1984-aisiais sąlyginai maža įmonė „Apple“ netiesiogiai paskelbė karą IBM, tokio triuko taip pat ėmėsi kainų karus paskelbusios „Ryanair“, „Tele2“. Triuko didžiausias minusas tas, kad smulki įmonė turi turėti priežastį kariauti – naują idėją ar verslo strategiją. Priešingu atveju bus komunikacinis burbulas, kuris greitai subliūkš.
Rekordai. Šis triukas buvo ypač mėgstamas Lietuvoje praeitą dešimtmetį: didžiausias žmonių susibūrimas paminint įmonės gimtadienį, daugiausia balionų, paleistų į dangų, 10 m aukščio piramidė iš kramtomosios gumos pakelių ir t. t.
Kvailiojimas, produktas netikėtose vietose: lauko reklamos stendai, kuriuose kabojo tikri drabužiai, pusnuogiai lankytojai nemokamai apsirengia atidarant naują drabužių parduotuvę.
Pseudoįvykiai. „Draudimo indeksas“, įvertinantis kiekvienos Lietuvos apskrities rizikingumą; SEB eksperto G.Nausėdos ketvirtiniai makroekonominės apžvalgos pristatymai ir t. t.
Pagrindiniai principai
Būk naudingas tikslinei auditorijai (patarimai, naudingos idėjos, informacija, nemokamos konsultacijos, seminarai, konferencijos ir t. t.); būk įdomus (nenuobodi forma, nekartojimas nuvalkiotų idėjų ir t. t.); būk ten, kur yra tiksliniai žmonės (verslo renginiai B2B segmentui arba jaunimo renginių rėmimas, jeigu esi gaiviųjų gėrimų ar madingų drabužių gamintojas).
Ekspertai
Kęstutis Gečas
Įkūrėjas ir savininkas / „INK agency“
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.