...

Kaip skaitant gali gimti asmeninis verslas

Verslas

2016.10.11

Autorius: Ieva Drungilaitė

Temos: .

Kaip skaitant gali gimti asmeninis verslas

„Pricing.lt“ įkūrėja - Eleonora Sakalauskaitė. fotolobis.lt nuotr.

Klaipėdietė Eleonora Sakalauskaitė (38) daugiau nei 15 metų dirba kainodaros ir verslo plėtros srityje Baltijos rinkų bankininkystės sektoriuje. Sukaupta patirtimi moteris draugiškai pasidalydavo su įvairių verslo sričių draugais. Taip pamažu gimė ir nuosavas tarptautinis verslas „Pricing.lt“.

Paieškas paskatino knyga

Nuosavo verslo idėjos užuomazgos nebuvo priverstinai kuriamos. Pašnekovės gyvenime viskas įvyko natūraliai ir gana netikėtai. Kai jai teko susidurti su komplikuota metodine literatūra, moteris suprato – reikia ieškoti žemiškų sprendimų.

„Kartą skaičiau itin storą metodinę knygą apie kainodarą. Skaitydama ją iš tiesų kankinausi, atrodė, kad žinias būtų be galo sunku, o gal net neįmanoma pritaikyti kasdienybėje, o juo labiau perpasakoti kitiems. Tačiau būtent tai ir suteikė entuziazmo ieškoti paprastesnių, bet naujoviškų sprendimų. Supratau, kad kainodara apima psichologiją, matematiką, statistiką, komunikaciją ir daug kitų skirtingų sričių. Taip susidomėjau elgsenos kainodara, kuri jungia mano įgytą patirtį rinkodaros bei verslo plėtros srityse. Ši kainodaros šaka žavi tuo, kad minimaliomis pastangomis galima pasiekti didelių pokyčių. Ji padeda suvokti, kaip klientai priima sprendimus pirkti, kodėl racionalūs vyrai staiga priima neracionalų sprendimą, kodėl įsigyjame prekes, kurių visai neplanavome pirkti, ir t. t. Ta proga nusprendžiau savo žinias susisteminti ir parašiau nedidelę e. knygą „Price your eBook for profit“ (liet. „Kaip pelningai įkainoti savo e. knygą“; http://ebook.pricing.lt/) – praktinį vadovą rašantiesiems e. knygas.

Pasaulinė patirtis ir pirmieji žingsniai

Suradusi žavinčią nišą, E. Sakalauskaitė ėmė dalyvauti tarptautinėse kainodaros konferencijose, lankė Stanfordo universiteto kainodaros ir verslo plėtros mokymus, diskutavo su geriausių pasaulio kainodaros konsultacinių bendrovių, pavyzdžiui, „Simon & Kutcher“, bei startuolių įkūrėjais, kol pagaliau suprato – didelis verslas aprūpintas konsultantais, bet mažesniam verslui taip pat trūksta kainodaros žinių, o specialistų ir norinčiųjų jiems padėti – vienetai. Patarinėti kainodaros klausimais E. Sakalauskaitė pradėjo prieš trejus metus, tačiau, pašnekovės teigimu, kurį laiką tai buvo draugiški patarimai, nesiekiant pelno. „Buvo įdomu pamatyti, kaip popierinės idėjos veikia realybėje, kurias industrijas man sekasi geriausiai perprasti“, – sako pašnekovė.

„Dėl didelio verslininkų draugų rato turėjau puikią progą pritaikyti savo žinias, spręsdama jų problemas. Po kurio laiko vienas po kito mane pasiekdavo džiugūs atsiliepimai. Tai tik patvirtina, kad jaunam verslininkui sudėtinga viskuo pasirūpinti pačiam – informacijos gausa stulbina, laiko su ja susipažinti ir ją susisteminti nėra, pritaikyti neturint praktikos tampa sudėtinga. Be to, vedžiau keliolika seminarų apie kainodaros subtilybes verslo atstovams, tačiau ši tema artima bet kuriam žmogui, nes visi esame arba pirkėjai, arba verslininkai. Tad informacija, perteikta su daugybe pavydžių, tinka bet kuriai auditorijai. Taip ši veikla vystėsi, kol tapo mano verslu. 2016 m. pradžioje pradėjau teikti kainodaros konsultacijos paslaugas. O galvoje jau nebesutelpa daugybė minčių ir ateities projektų“, – atskleidžia E. Sakalauskaitė.

Dirba šiuolaikiškai

Iki šiol „Pricing.lt“ veiklą moteris prižiūri ir puoselėja viena, tačiau pripažįsta – pagalbos kartais prireikia. Tuomet ji laikinai pasamdo reikiamos srities specialistus konkrečiam projektui.

 

„Vadovaujuosi principu, kad kiekvieną darbą turi atlikti tos srities žinovas.“

E. Sakalauskaitė.

 

„Galima sakyti, kad kol kas dirbu viena. Bet, jei projektas yra tarptautinis arba klientas gan didelis, kviečiuosi pagalbininkų: finansų konsultantų, analitikų ar kitų specialistų. Vadovaujuosi principu, kad kiekvieną darbą turi atlikti tos srities žinovas. Tuomet ir darbai greičiau juda, ir rezultatai daug geresni“, – neabejoja pašnekovė.

Didžiulė įvairovė

Vos metų pradžioje verslą pradėjusi moteris pastebi, kad jos teikiamų paslaugų paklausa didžiulė. Verslininkai gerąja patirtimi dalijasi vieni su kitais, tad neretai E. Sakalauskaitę susiranda patys.

„Esu konsultavusi įvairių sričių verslininkus nuo pervežimo paslaugų bendrovių iki juvelyrinių dirbinių gamintojų, dirbančius tiek Klaipėdoje, tiek Niujorke. Didžiausia Lietuvos verslininkų, ypač pradedančiųjų, bėda yra ta, kad kainą jie nustato pagal konkurentus. Be to, dažnai net neįsivaizduoja, kokia yra jų produktų savikaina (remiantis pasauliniais duomenimis, net 58 proc. įmonių pripažįsta, kad yra įsitraukusios į kainų karą, o 89 proc. dėl to kaltina ne save, o konkurentus). Antroji opi problema – nuolaidų sistema. Turbūt patys pastebite, kad kiekvienoje parduotuvėje būtinai vyksta akcija, o pirmasis kliento klausimas peržengus slenkstį – kokią nuolaidą duosite? Pats verslas, siekdamas greitų pardavimų, ilgam pripratino klientus pirkti tik su nuolaidomis. Pakeisti įpročius – sunki užduotis. Tačiau kiekviena problema turi sprendimą“, – dėsto pašnekovė.

Linki drąsos ir kūrybiškumo

Paklausta, ko galėtų palinkėti pradedantiesiems verslininkams, pašnekovė iš karto pamini, kad svarbu veikti drąsiai: peržiūrėti kainą, pritaikyti kitokį kainos mechanizmą, nei naudoja konkurentas, įtraukti kainodaros klausimų svarstymą pradinėje produkto kūrimo stadijoje.

„O dar svarbiau nekurti produktų problemoms, kurių klientas neprašo spręsti. Kai produkto vertė klientui yra labai aiški ir prasminga, verslui nebereikia baimintis dėl kainos dydžio ar nepasiekto užsibrėžto pelno“, – įsitikinusi E. Sakalauskaitė.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.